Plně elektrický MAN
MAN se stejně jako další výrobci pracoval na ekologicky šetrném dopravním prostředku a po letech vývoje představil nákladní vůz s nulovými emisemi, plně na elektrický pohon. Použité vozidlo technicky vychází z tahače návěsů MAN TGS 4×2 BLS o maximální hmotnosti 18 tun. Tahač je optimalizovaný pro použití u jednonápravových nebo dvouosých městských návěsů, toto koncepční vozidlo splňuje základní požadavky na dodávky vozidel pro budoucí použití v městských oblastech: musí nabízet vysoký objem nákladu při nízké hmotnosti bez nákladu, bez emisí (CO2 , NOx), musí být mimořádně tichý na silnici a zároveň zaručit dobrou manévrovatelnost.
Koncepční vozidlo MAN City-Truck je poháněno elektromotorem o výkonu 350 kW, který nemá žádnou převodovku a přenáší točivý moment 3500 Nm na zadní nápravu přes kardanový hřídel. Vozidlo je poháněno čtyřmi vysoce výkonnými lithium-iontovými bateriemi vyrobenými skupinou Volkswagen, která jsou umístěna pod kabinou nad přední nápravou, kde mají motor konvenční vozidla s dieselovým pohonem. Hmotnost ušetřená eliminací konvenčního vznětového motoru kompenzuje dodatečnou hmotnost elektrických pohonných komponent, takže v základním uspořádání se čtyřmi bateriemi pod kabinou řidiče má vozidlo stejné užitečné zatížení jako srovnatelný běžný tahač MAN řady TGS.
Baterie jsou obvykle nabíjeny přes noc, ale systém je také vybaven pro “příležitostné nabíjení”, tj. sporadické doby nabíjení, když je vozidlo v provozu. Rychlé nabíjení baterií vozidla během zastávky, např. kdy řidič odpočívá nebo když je vozidlo nakládáno nebo vykládáno, zvyšuje jeho flexibilitu pro provoz a plánování tras. Koncepční vozidlo je také technicky vybaveno pro podporu instalace dalších baterií po stranách podvozku. Maximální konfigurace baterie může koncept vozidla návěsů pokrýt až 130 kilometrů za den, v závislosti na tom, jak je používán.