100 % elektrický MAN

Plně elektrický MAN

MAN se stejně jako další výrobci pracoval na ekologicky šetrném dopravním prostředku a po letech vývoje představil nákladní vůz s nulovými emisemi, plně na elektrický pohon. Použité vozidlo technicky vychází z tahače návěsů MAN TGS 4×2 BLS o maximální hmotnosti 18 tun.  Tahač je optimalizovaný pro použití u jednonápravových nebo dvouosých městských návěsů, toto koncepční vozidlo splňuje základní požadavky na dodávky vozidel pro budoucí použití v městských oblastech: musí nabízet vysoký objem nákladu při  nízké hmotnosti bez nákladu, bez emisí (CO2 , NOx), musí být mimořádně tichý na silnici a zároveň zaručit dobrou manévrovatelnost.

Koncepční vozidlo MAN City-Truck je poháněno elektromotorem o výkonu 350 kW, který nemá žádnou převodovku a přenáší točivý moment 3500 Nm na zadní nápravu přes kardanový hřídel. Vozidlo je poháněno čtyřmi vysoce výkonnými lithium-iontovými bateriemi vyrobenými skupinou Volkswagen, která jsou umístěna pod kabinou nad přední nápravou, kde mají motor  konvenční vozidla s dieselovým pohonem. Hmotnost ušetřená eliminací konvenčního vznětového motoru kompenzuje dodatečnou hmotnost elektrických pohonných komponent, takže v základním uspořádání se čtyřmi bateriemi pod kabinou řidiče má vozidlo stejné užitečné zatížení jako srovnatelný běžný tahač  MAN řady TGS.

Baterie jsou obvykle nabíjeny přes noc, ale systém je také vybaven pro “příležitostné nabíjení”, tj. sporadické doby nabíjení, když je vozidlo v provozu. Rychlé nabíjení baterií vozidla během zastávky, např. kdy řidič odpočívá nebo když je vozidlo nakládáno nebo vykládáno, zvyšuje jeho flexibilitu pro provoz a plánování tras. Koncepční vozidlo je také technicky vybaveno pro podporu instalace dalších baterií po stranách podvozku. Maximální konfigurace baterie může koncept vozidla návěsů pokrýt až 130 kilometrů za den, v závislosti na tom, jak je používán.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Buggyra přepisuje (nechtěně) dějiny

V sobotu bude na okruhu v italském Misanu odstartován další ročník mistrovství Evropy v závodech tahačů. A tým Buggyra Racing opět přepisuje, v tomto případě ovšem nedobrovolně, vlastní dějiny.

číst dále »

Neoplany pro společnost Flixbus

MAN dodává 75. autobus pro Schröder Reisen Spolehlivé vozy a spolehlivý partner – tomu Schröder Reisen přikládá velkou důležitost. Nyní společnost uvedla do provozu osm nových autobusů NEOPLAN Tourliner a šest nových autobusů NEOPLAN Skyliner. Nasazeny budou na dálkové linky … Číst dále →

číst dále »

Dakar 2019 pouze v Peru

Martin Macík a Jan Brabec, členové týmu Big Shock Racing, byli hodně překvapení, když dnes organizátoři Rallye Dakar odtajnili novou trasu. 100 % Peru = 100 % Dakar. „Už pár dní kolovaly zaručené informace, kudy se pojede, ale nakonec se vyplatilo počkat. Je to venku, nikdo to nečekal, 100% Peru pobavilo. Těšíme se na písek, i když nás trochu mrzí, že budou chybět Argentina a Bolívie. Trať bude trochu jednotvárnější,“ komentuje první zprávy Martin Macík, nejúspěšnější český závodník minulého ročníku. Každopádně, jezdce čeká 12 dní, které se odehrají zejména v poušti a z této informace už se dá mnohé vyčíst.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno