Jako víno…
Francouzský dopravce Citram Aquitaine provozuje autobusy Scania Interlink s palivem ED95 na bázi bioetanolu, který je vyroben ze zbytků vyrobených během procesu výroby vína.
Vzhledem k tomu, že bioetanol může být použit jako palivo pro nový systém Scania Interlink LD, francouzští zákazníci mají výhodu, že se nacházejí v jedné z největších světových vinařských zemí. Dopravce Citram Aquitaine nyní provozuje palivové autobusy ED95 na bázi bioethanolu.
Bioethanol je vyroben z výlisků, což je pevný zbytek vyrobený během procesu lisování hroznů, který lze také použít k výrobě brandy.
Města Bordeaux a Blay jsou spojena autobusovou linkou 201 provozovanou společností Citram Aquitaine. Při poskytování služeb osobní přepravy od roku 1921 je provozovatel v mnoha směrech hodně vpředu, protože se rozhodl testovat společnost Scania Interlink pomocí bioetanolu vyrobeného společností Raisinor France Alcools.
Nicolas Raud, ředitel společnosti Citram Aquitaine, říká: “Myšlenka obnovitelné formy energie, která je vyráběna na místní úrovni, rychle vyvolala náš zájem, a proto jsme vyjádřili svůj zájem účastnit se tohoto testu, abychom zjistili účinnost a životaschopnosti bioetanolu v pravidelných operacích.
Citram Aquitaine odstraňuje odpad při podpoře místního průmyslu. Potenciální přínos pro životní prostředí je zřejmý: bioetanol může snížit emise CO2 o 90%, NOx o polovinu a částice o 70% ve srovnání s naftou.
Bioethanol je také nejjednodušší alternativní palivo dostupné na světě. Raisinor France Alcools se proto spojuje s dalšími vinařstvími v této oblasti, aby vytvořila družstvo nazvané UCVA (Union Coopératives Vinicoles d’Aquitaine). Každý rok se zpracovává 100 000 tun plodin v závodě Coutrase společnosti UCVA s výrobním potenciálem, který může na místě naplnit 1 000 vozidel, “říká Jérôme Budua, ředitel Raisinor France Alcools.