Autonomní trucky VOLVO v Brazílii

Autonomní nákladní vozidlo Volvo je připraveno zvýšit úrodu cukrové třtiny v Brazílii

Společnost Volvo Trucks vyvinula nové autonomní nákladní vozidlo, které může pro brazilské pěstitele cukrové třtiny znamenat velký nárůst produktivity. Nákladní vozidlo, které se používá ke svozu čerstvě sklizené třtiny, jezdí po poli s vysokou přesností, aby poškodilo co nejméně mladých rostlin, které vyrostou a budou sklizeny v příštím roce. V současné době přicházejí pěstitelé přibližně o 4 procenta úrody v důsledku toho, že vozidla přejíždějí přes mladé rostliny a zhutňují půdu. To u jednoho nákladního vozidla může za sezónu představovat ztrátu budoucí úrody ve výši desítek tisíc amerických dolarů.
Skupina Usina Santa Terezinha, která sídlí ve městě Maringá – asi hodinu letu západně od São Paula, vyrábí z vlastní úrody cukrové třtiny cukr a etanol. Rozsáhlá pole patřící společnosti posloužila v loňském vegetačním období jako zkušební oblast pro prototyp vozidla značky Volvo Trucks. Vývoj tohoto nákladního vozidla měl ukázat, jak může automatické řízení zabránit poškození půdy a plodin, a tím i zvýšit zisky. Potenciál větší úrody je významný – až deset tun na jeden hektar ročně.

Díky řešení automobilky Volvo Trucks můžeme zvýšit produktivitu nejen v rámci jedné sklizně, ale i v celém životním cyklu cukrové třtiny, který trvá pět až šest let,“ vysvětluje finanční ředitel a ředitel nákupu firmy Santa Terezinha Paolo Meneguetti.

V současné době cukrovou třtinu na polích sklízejí kombajny a ručně řízená nákladní vozidla, které pomalu jedou vedle sebe. Když je nákladní vozidlo plně naloženo a odjede vyložit náklad, přijede ke kombajnu další a celý postup se opakuje. Nejtěžším úkolem řidiče nákladního vozidla je následovat rychlost kombajnu a zároveň se plně koncentrovat na jízdu v jeho stopě, aby nedošlo k přejetí okolo rostoucích rostlin, které se budou sklízet následující rok.

Společnost Volvo Trucks tento problém vyřešila systémem podpory řízení, který jízdu automatizuje. Tento systém zajišťuje, že nákladní vozidlo stále udržuje správnou stopu, ať jede ke kombajnu, vedle něj nebo od kombajnu odjíždí, a rostliny se při přejíždění nepoškozují. Díky přijímačům GPS se vozidlo pohybuje po třtinovém poli pomocí zeměpisných souřadnic. Dva gyroskopy zajišťují vysokou přesnost řízení nejen předních kol, ale celého vozidla. Nákladní vozidlo se tak z určené trasy podélně neodchýlí o více než 25 mm. Při nakládání může řidič regulovat rychlost pomocí zabudovaného tempomatu nebo může vše převzít do vlastních rukou. Protože se řidič již nemusí tolik koncentrovat na přesné řízení, což je únavný proces, může se po celou směnu lépe soustředit a pracovat uvolněněji a bezpečněji.

„Díky tomuto řešení budeme již brzy moci zvýšit produktivitu našich zákazníků v oblasti zpracování cukrové třtiny. Zároveň zlepšíme pracovní prostředí a bezpečnost řidičů. Tato práce pak bude lákavější a bude jednodušší nabírat a udržovat si řidiče,“ říká Wilson Lirmann, president latinskoamerická divize skupiny Volvo Group.

V létě se výzkumný projekt překlopí do vývojové fáze produktu a začneme testovat větší množství vozidel v terénu. Po ukončení této fáze předpokládáme, že toto řešení bude v dohledně době komerčně dostupné. Již tento rok nabízí společnost Volvo Trucks svým zákazníkům pokročilý navigační systém na základě GPS, který řidiči poskytuje mnohem lepší přehled o určené trase. Samotné řízení však prozatím zůstává v rukou řidiče.

Autonomní nákladní vozidlo určené k přepravě cukrové třtiny patří mezi výzkumné a vývojové projekty společnosti Volvo Trucks, které se zabývají automatizovanými vozidly. V dole Kristineberg na severu Švédska momentálně probíhá testování autonomních nákladních vozidel určených pro těžební provoz. Ve fázi testování je také autonomní nákladní vozidlo pro sběr odpadu ve švédském Göteborgu. Cílem je vyhodnotit, jak mohou systémy s různou úrovní automatizace přispět k vyšší produktivitě, lepšímu pracovnímu prostředí a vyšší bezpečnosti.

Fakta
• Vozidlo: autonomní vozidlo Volvo VM v konfiguraci pro přepravu cukrové třtiny.
• Automatizace: systém, který zahrnuje přijímače GPS, dva gyroskopy (IMU), jednotku krokového motoru pro řízení a displej řidiče.

 
Autodoprava, Novinky, Technika , , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno