DB Schenker s podporou Scanie zajistí bezfosilní přepravu na ostrově Gotland

Největší švédský ostrov Gotland zásadním způsobem investuje do udržitelnosti a stanovil si cíl, že se do roku 2040 obejde bez fosilních paliv. To je o pět let dříve, než je národní závazek celého Švédska. Jedním z kroků je, že veškerou distribuční přepravu na ostrově přebírá společnost DB Schenker Åkeri AB a s pomocí Scanie zajistí, že nebude využívat fosilní paliva.

Součástí přeměny přepravního systému v režii DB Schenkeru jsou čtyři bateriové elektrické distribuční vozy Scania 25 P a dva plug-in hybridy (PHEV). Ambicí Gotlandu je stát se tím nejpokrokovějším ostrovem na světě, co se týče udržitelnosti. DB Schenker tak v jednom kroku převezme distribuční systém a zároveň v něm přestane používat fosilní paliva.

Místo klasické nafty zajistí DB Schenker pro plug-in hybridní vozy hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), na nějž mohou běžet všechny moderní dieselové motory Scania prodávané od roku 2010. Tento typ paliva lze vyrábět i z odpadních olejů a tuků a v porovnání s fosilní naftou přináší až 90% úsporu emisí CO2.

„Elektrická vozidla již provozujeme napříč Švédskem a víme, jak fungují. Teď jsme ale přikročili k dalšímu kroku a elektrifikujeme distribuci v rámci celého regionu, což už skutečně něco znamená. Kromě toho získáme cenné znalosti z provozu elektrifikovaných vozidel v nejrůznějších typech situací: jak v městských oblastech s mnoha zastaveními a rozjezdy, tak na venkově, kde musí zvládnout vzdálenosti přesahující 300 kilometrů,“ říká Viktor Strömbland, ředitel zastoupení DB Schenker.

„Je to velice dobrý pocit, vybudovat na Gotlandu bezfosilní a takřka bezemisní distribuční systém. Unikátní záležitostí na této investici je to, že se rovnou ujmeme celé distribuční oblasti,“ doplňuje Jonas Jävert, ředitel pro inovace a nákup, Schenker Åkeri.

Scania má zákazníky, kteří v nejrůznějších geografických oblastech testují rozličné možnosti nasazení bateriových elektrických vozidel. Velikost Gotlandu nahrává možnosti elektrifikace přepravního systému.

„To, s čím přichází DB Schenker na Gotlandu, tedy s bezfosilním přepravním systémem v unikátním prostředí, nás může naučit mnoho o výzvách a možnostech, které se objeví, když někdo přistoupí k elektrifikaci celého distribučního centra. Do budoucna vidíme stejný potenciál i v rámci mezinárodní flotily vozidel DB Schenker,“ vysvětluje Evalena Falck, prodejní ředitelka Scania pro oblast strategických zákazníků.

Proces elektrifikace v rámci flotily nákladních vozidel DB Schenker probíhá rychle, celosvětovým cílem firmy je, že všechny typy přeprav, které zajišťuje – námořní, letecká i pozemní – budou klimaticky neutrální do roku 2040. Společnost ale pracuje na tom, aby tohoto cíle dosáhla ještě dříve. Firma v tomto směru sdílí svoji vizi se Scanií: chce být o krok napřed a urychlit odklon od fosilních paliv.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík v novém speciálu boduje na Rallye du Maroc. Čeněk jede kudlu

4. 10. 2022 – Martin Macík, pilot týmu Big Shock! Racing, po čtyřech závodních dnech Rallye du Maroc zatím drží 1. celkovou pozici před Keesem Koolenem. Oba závodníci jedou v kamionech od sedlčanských MM Technology. Macíkova posádka současně úspěšně pokračuje v testování … Číst dále →

číst dále »

Buggyra po 30 letech opouští evropský truck racing. Calvet na závěr sezony vybojoval titul v Promoter’s Cupu

Závodním víkendem v Jaramě skončila nejen letošní sezona ME tahačů na okruzích, ale také jedna éra týmu Buggyra ZM Racing. Jeden z neúspěšnějších týmů historie šampionátu totiž svět evropských trucků opouští. Na rozloučenou Téo Calvet vybojoval titul v Promoter’s Cupu … Číst dále →

číst dále »

Mercedes-Benz eActros LongHaul obdržel cenu “2023 Truck Innovation Award”

Hannover – Mercedes-Benz eActros LongHaul získal ocenění „2023 Truck Innovation Award“. Prestižní oborové ocenění uděluje zvláště inovativním nákladním vozům porota „International Truck of the Year“ (IToY), kterou tvoří 25 zkušených novinářů z oboru nákladní dopravy z významných mezinárodních médií z … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno