Elektrický pohon sériově: Mercedes-Benz eEconic již sjíždí z montážní linky výrobního závodu Wörth

·         Daimler Truck zahajuje sériovou výrobu vozidel Mercedes-Benz eEconic pro komunální provoz v centrech měst

·         Model divize Special Trucks je druhým nákladním vozidlem Mercedes-Benz s akumulátorovým elektrickým pohonem, který je sériově vyráběn ve Wörthu – nedlouho po spuštění výroby modelu eActros

·         Základem modelu eEconic je stejná platforma jako u modelu eActros. Jeho výroba probíhá flexibilně na montážní lince pro vozidla divize Special Trucks a elektrifikaci zajišťuje Future Truck Center

·         Další rozvoj zaměstnanců: Školení pro práci na vozidlech s vysokým napětím a montáž elektrických komponentů absolvovalo již 2700 zaměstnanců závodu Wörth

·         První sériově vyrobené vozidlo eEconic putuje do služeb dánské firmy Urbaser A/S zaměřené na likvidaci odpadu; další vozidla jí budou dodána postupně ještě v průběhu tohoto roku

Stuttgart/Wörth am Rhein/Praha – Daimler Truck urychluje elektrifikaci své produktové řady a ve výrobním závodě Wörth v jižní části spolkové země Porýní-Falc zahajuje sériovou výrobu vozidel Mercedes-Benz eEconic pro komunální provoz. V krátkém sledu po spuštění výroby modelu eActros pro městskou rozvážkovou dopravu v říjnu 2021 tak začala z montážní linky ve Wörthu sjíždět již druhá modelová řada nákladních vozidel Mercedes-Benz s akumulátorovým elektrickým pohonem. Vývoj modelu eEconic probíhal společně se zákazníky. Prototypy po intenzivních testech absolvují od května 2022 zkušební provoz rovněž v praktických podmínkách přímo u zákazníků. První sériově vyrobené vozidlo bude dodáno do Dánska, firmě Urbaser A/S podnikající v oboru likvidace odpadů. Pro sériově vyráběná vozidla eEconic se rozhodli již také další zákazníci. Jimi objednaná vozidla budou předávána postupně v průběhu roku.

Dr. Ralf Forcher, vedoucí divize Mercedes-Benz Special Trucks, u příležitosti zahájení výroby modelu eEconic říká: „Náš vývoj, sahající od prvních skic až po hotové vozidlo, od prototypu až po sériově vyráběné nákladní vozidlo, se dostal do stavu, kdy s modelem eEconic přinášíme na silnice první sériově vyráběný model divize Mercedes-Benz Special Truck s elektrickým pohonem. Z komunikace s našimi zákazníky vyplynulo, že si města a obce přejí mít ve svých vozových parcích vozidla s neutrální bilancí emisí CO2. Právě ve velkoměstech je velká poptávka po tichých, čistých a bezpečných řešeních pro logistiku a likvidaci odpadu. A přesně k takovým účelům nabízíme vhodné nákladní vozidlo.“

Dr. Andreas Bachhofer, vedoucí výrobního závodu Wörth, k tomu dodává: „Na podzim 2021 jsme zde v závodě Wörth zahájili s modelem eActros sériovou výrobu našich elektrických nákladních vozidel. Nyní děláme další krok s modelem eEconic, a to díky flexibilní výrobě a vysoce motivovanému týmu našeho závodu, který během krátké doby začlenil model eEconic do procesu montáže a pracuje ruku v ruce na tom, aby splnil vysoké požadavky našich zákazníků na kvalitu. Spuštění výroby druhého elektrického nákladního vozidla zde ve Wörthu znovu ukazuje, že se v našem výrobním závodě nacházíme již uprostřed transformace na nové pohony.“

Sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel zajišťuje Future Truck Center

Model eEconic je vyráběn na již existující montážní lince divize Mercedes-Benz Special Trucks, a to paralelně a flexibilně spolu s nákladními vozidly, která disponují pohonem se spalovacími motory. Téměř kompletně smontovaná vozidla eEconic se za účelem elektrifikace přemístí do střediska Future Truck Center, kde se do nich, stejně jako při výrobě modelu eActros, montují v několika výrobních krocích komponenty elektrického pohonu, mimo jiné vysokonapěťové sady akumulátorů a nabíjecí jednotky. Po montáži veškerých vysokonapěťových komponentů může být celý systém zprovozněn a nákladní vozidlo je připraveno k jízdě.

V rámci transformace na dopravu s neutrální bilancí emisí CO2 si výrobní závod Wörth stanovil mimo jiné za cíl průběžně připravovat zaměstnance na výrobu nákladních vozidel s novými pohony. Součástí tohoto programu jsou i specifická školení pro zaměstnance, kteří pracují na vozidlech s vysokonapěťovými systémy, jakým je i eEconic. Vzdělávací programy zaměřené na výrobu elektricky poháněných nákladních vozidel probíhají ve Wörthu již od roku 2018. Dodnes získalo ve vzdělávacím centru výrobního závodu znalosti a dovednosti pro zacházení s vysokonapěťovými vozidly a komponenty přibližně 2700 zaměstnanců. Ti si tak osvojili potřebné znalosti a jsou optimálně připraveni na nové požadavky ve výrobě.

Komunální provoz se zcela elektrickým pohonem

Hlavní technické specifikace modelu eEconic jsou dalekosáhle shodné s modelem eActros. Vozidlo eEconic pro svoz komunálního odpadu pokryje v jednosměnném provozu bez zastávky kvůli nabíjení většinu tras reprezentujících typický provozní profil vozidel Econic. Elektrický hnací řetězec umožnil vytvořit zcela rovnou podlahu kabiny, nenarušenou jakýmkoli vyvýšením či tunelem, což uvnitř usnadňuje posádce pohyb napříč z jedné strany vozidla na druhou. To je velmi přínosné především v situacích, kdy chce řidič vystupovat skládacími dveřmi na straně spolujezdce, směrem ke krajnici. Výrazné zvýšení užitné hodnoty oproti konvenčnímu modelu Econic přináší také moderní a intuitivní přístrojová deska Multimedia Cockpit. Dalším výjimečným prvkem výbavy je panoramatické prosklení kabiny. Vyhřívané sklo čelního okna Thermocontrol se speciální povrchovou úpravou navíc zabraňuje jeho zamlžení za nepříznivého počasí, a zlepšuje tak výhled z vozidla. Sklo kromě toho minimalizuje zahřívání interiéru slunečním zářením. Značné zvýšení bezpečnosti v městském provozu zajišťují asistenční systémy dodávané pro eEconic standardně: asistent pro odbočování S1R a asistent pro nouzové brzdění Active Brake Assist páté generace.

Daimler Truck: Produktová řada vozidel s nulovými emisemi do roku 2039

Zahájení výroby modelu eEconic je dalším milníkem na cestě společnosti Daimler Truck k dopravě s neutrální bilancí emisí CO2. Společnost Daimler Truck přispěje k dekarbonizaci odvětví užitkových vozidel realizací cíle silniční dopravy s neutrální bilancí emisí CO2 do roku 2050. Koncern proto plánuje, že bude od roku 2039 prodávat ve svých hlavních odbytových regionech – Severní Americe, Evropě a Japonsku – výhradně vozidla s neutrální bilancí emisí CO2. Uplatnění přitom naleznou dvě komplementární technologie zásobování pohonu energií (tzv. „dvojitá strategie“): akumulátory a vodík.

Výrobní závod Mercedes-Benz Wörth

Největší montážní závod pro nákladní vozidla divize Mercedes-Benz Trucks byl založen v roce 1963 ve městě Wörth am Rhein a vyrábí nákladní vozidla Mercedes-Benz Arocs, Atego – a již více než 20 let globálně úspěšná těžká nákladní vozidla Actros. V říjnu 2021 byla zahájena sériová výroba vozidel Mercedes-Benz eActros s akumulátorovým pohonem. Divize Mercedes-Benz Special Trucks zde vyrábí také modely Econic, Unimog a Zetros. Závod Wörth může denně opouštět až 470 nákladních vozidel vyrobených přesně podle přání zákazníků. „Quality made in Wörth“ oceňují zákazníci ve více než 150 zemích. Výrobní závod na Rýně je v globální výrobní síti kompetenčním centrem pro nákladní vozidla Mercedes-Benz. Závod Mercedes-Benz Wörth kromě toho disponuje padesátiletými zkušenostmi s výrobou CKD (Completely Knocked Down). Kompletně rozebrané montážní sady vozidel dodává na mnoho zámořských trhů, kde probíhá lokální finální montáž – dodnes bylo expedováno více než 750 000 těchto sad. Výrobní závod Mercedes-Benz Wörth je s 10 000 zaměstnanci druhým největším zaměstnavatelem ve spolkové zemi Porýní-Falc.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno