Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku.

Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, dnes oznámil, že svou plně elektrickou chladicí technologii používá Mercedes-Benz k chlazení prvního blízkého -vozidla řady eActros s bateriovým pohonem, která zahájila praktický provoz v Německu a Nizozemsku. Tento projekt je výsledkem úzké spolupráce mezi společnostmi Frigoblock a Daimler Trucks s cílem nabídnout zákazníkům udržitelnou chladicí technologii, která může bezproblémově fungovat s novými vozidly Mercedes-Benz eActros.

„Další udržitelné inovace v chlazení elektrické dopravy jsou jádrem toho, co Frigoblock znamená,“ řekl Ingo Kaltwasser, OEM manažer podvozku pro Frigoblock v Evropě, na Středním východě a v Africe. „Úzce jsme spolupracovali s inženýrskými týmy ve společnosti Mercedes-Benz Trucks, abychom přizpůsobili technologii Frigoblock a splnili přesné energetické potřeby nového vozidla eActros. Tento projekt staví na našem desetiletí trvajícím vztahu se společností Daimler a jsme hrdí na to, že můžeme toto odvětví posunout o další krok směrem k CO2 neutrální chlazené přepravě.

S využitím integrované invertorové technologie jsou elektrické chladicí jednotky Frigoblock navrženy tak, aby spolupracovaly přímo s vozidly napájenými bateriemi a minimalizovaly tak počet součástí spotřebovávajících energii. To umožňuje nejoptimálnější využití kapacity baterie vozidla a přispívá k maximalizaci dojezdu nákladního vozidla.

Aby byly splněny elektrické požadavky nového eActros, Frigoblock navrhl nový systém CAN-Bus-Gateway pro přímou komunikaci mezi nákladním vozidlem a chladicím systémem. Inteligentní řízení efektivně řídí spotřebu energie jednotky s použitím pouze minimální energie potřebné k udržení nastavené teploty. Přepracovaný systém CAN-Gateway také zajišťuje dodatečnou elektrickou bezpečnost, nezávisle na vypnutí chladicí jednotky v případě elektrické nouze.

„Přepracovaná komunikace CAN otevírá dveře dalšímu vývoji v udržitelném elektrickém dopravním chlazení,“ řekl Ingo Kaltwasser. „V budoucnu, s vylepšenými komunikačními schopnostmi a inteligentním plánováním tras, bude chladicí jednotka schopna přispět ke zvýšení dojezdu elektrického vozidla a učinit toto udržitelné, CO2 neutrální řešení logistiky chladicího řetězce ještě provozně efektivnější.“

Udržitelná logistika potravin s řízenou teplotou.

Simon Loos v Nizozemsku a Tevex Logistics v Německu jsou dvě společnosti pro přepravu potravin, které do svých vozových parků zařadily první bateriově poháněné a chlazené nákladní vozy eActros Frigoblock.

Elektromobil ve flotile Simona Loose zásobuje supermarkety v různých městech včetně Rotterdamu, Haagu a Delftu suchým zbožím a čerstvými potravinami s kontrolovanou teplotou. Chladicí eActros Frigoblock bude v provozu sedm dní v týdnu a každý den urazí až 300 kilometrů v lokálně neutrálním provozu. Baterie se budou nabíjet přes noc v distribučním centru jejich zákazníků v Delfgauw.

Německý Tevex Logistics plánuje nasadit nový eActros s chlazením Frigoblock ve vícesměnném provozu. Logistická dceřiná společnost skupiny Tönnies bude každý den přepravovat své vlastní vysoce kvalitní potravinářské produkty různým zákazníkům v širší oblasti. Společnost očekává, že kamion ujede až 600 kilometrů za den a bude se dobíjet v nabíjecí stanici v areálu společnosti.

„Je pro nás důležitým úspěchem vidět technologii Frigoblock, která umožňuje zákazníkům logistiky chladícího řetězce provozovat první kamiony eActros napájené bateriemi v Evropě,“ řekl Ingo Kaltwasser. „Elektrická inovace od Frigoblock bude i nadále pomáhat našim zákazníkům, aby byly jejich vozové parky udržitelnější, minimalizovaly dopad dopravních operací na životní prostředí a snižovaly emise CO2 v městských oblastech.“

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno