FUSO, značka koncernu Daimler Truck, slaví 90. jubileum

  • V roce 1932 byl představen první autobus značky FUSO
  • Ikonická značka je pilířem asijského portfolia koncernu Daimler Truck
  • FUSO dodává nákladní vozidla a autobusy do více než 170 zemí a zajišťuje čtvrtinu celkového odbytu koncernu Daimler Truck
  • Zanedlouho čeká premiéra novou generaci modelu eCanter

Leinfelden-Echterdingen/Praha – Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC; „FUSO“), asijská dceřiná společnost koncernu Daimler Truck, slaví 90 let existence značky FUSO. Původ ikonického jména FUSO sahá až do května 1932, kdy sjel z montážní linky v loděnici Kobe bývalé společnosti Mitsubishi Shipbuilding Company první autobus Mitsubishi s označením „B46 type shared car“. Autobusu se začalo říkat FUSO. Tento název navrhl inženýr, který pracoval v loděnici. Původně toto slovo označovalo velký posvátný strom a dnes se používá jako pojmenování pro květy ibišku. Sedmimetrový autobus s 38 sedadly byl poháněn zážehovým šestiválcem se zdvihovým objemem 7 litrů a nejvyšším výkonem 100 k. U příležitosti předání prvního autobusu typu B46 ministerstvu železnic bylo z interních návrhů vybráno označení FUSO.

Karl Deppen, prezident a generální ředitel společnosti Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation a vedoucí divize Daimler Truck Asia, řekl: „U příležitosti 90. výročí existence značky FUSO děkujeme všem našim zákazníkům, zaměstnancům a partnerům za jejich věrnost a podporu. Toto jubileum je známkou jejich dlouhodobé důvěry v naše produkty, technologie a služby. Automobilové odvětví usiluje o dekarbonizaci a my ve společnosti MFTBC jsme součástí tohoto řešení. Dokladem tohoto našeho úsilí je představení našeho prvního modelu eCanter se zcela elektrickým pohonem již v roce 2017. Nová generace tohoto modelu nabídne řešení pro elektromobilitu ještě širšímu okruhu zákazníků.“

Krátká historie značky FUSO

Po prvním vozidle byl název značky FUSO i nadále používán pro důležité produkty, jakými byla 4tunová nákladní vozidla se zážehovým motorem KT1 (1946), první japonská velká nákladní vozidla s kabinou T380 nebo první japonské mikrobusy Rosa (1960). V průběhu 50. až 70. let, kdy Japonsko procházelo obdobím silného hospodářského růstu, se produktová paleta rychle rozrůstala a zahrnovala řadu nákladních vozidel od malých až po velká a autobusy různých velikostí. Tyto dopravní prostředky sehrály v tehdejším hospodářském vývoji významnou roli. Společnost MFTBC, výrobce užitkových vozidel značky FUSO, vznikla v roce 2003. Společnost Mitsubishi Motors Corporation tehdy oddělila divize užitkových vozidel a osobních automobilů, aby se mohl výrobce užitkových vozidel stát součástí bývalého koncernu DaimlerChrysler. Společnost MFTBC byla začleněna do divize užitkových vozidel koncernu DaimlerChrysler v roce 2004.

FUSO dnes

FUSO v současnosti vyrábí širokou paletu užitkových vozidel, mimo jiné lehká, středně těžká a těžká nákladní vozidla a autobusy, jakož i průmyslové motory pro více než 170 trhů na celém světě. FUSO s více než 11 000 zaměstnanci je neodlučnou součástí globálního portfolia nákladních vozidel a autobusů společnosti Daimler Truck AG („Daimler Truck“) a důležitým pilířem obchodních aktivit koncernu na asijském kontinentu. Značka FUSO prodala v roce 2021 více než 125 000 vozidel – to je více než čtvrtina globálního odbytu koncernu – a zásadním způsobem tak přispěla k loňskému vysokému nárůstu celkových prodejů společnosti Daimler Truck.

Legendární lehké nákladní vozidlo FUSO Canter je oceňováno na celém světě a na mnoha trzích mu patří nejvyšší tržní podíly. Od jeho uvedení na trh v roce 1963 bylo na celém světě vyrobeno více než 4,5 milionu vozidel FUSO Canter. V roce 2021 zahájila značka FUSO prodej nové generace modelu Canter s pokrokovými bezpečnostními, komfortními a designovými prvky.

FUSO eCanter – průkopník nákladní dopravy s nulovými emisemi

Asijská dceřiná společnost koncernu Daimler Truck je také považována za průkopníka nákladní dopravy s nulovými emisemi. Značka FUSO představila již v roce 2017 první sériově vyráběnou generaci modelu eCanter, inovativního lehkého užitkového vozidla se zcela elektrickým pohonem. Zákazníci v Japonsku, Evropě a Severní Americe provozují více než 350 těchto vozidel, která v každodenním provozu ujela už více než 4,5 milionu kilometrů s nulovými lokálními emisemi. FUSO zanedlouho představí zcela novou generaci modelu eCanter jak v Evropě, tak v Asii. Nový eCanter je výsledkem nepřetržité, pětileté spolupráce s prvními provozovateli vozidel eCanter, založené na výměně zkušeností z praktického provozu. Tento velkosériový model nabídne další vylepšení v oblastech dojezdu a bezpečnosti i rozšířenou paletu variant. Podrobnější informace o nové generaci modelu eCanter budou zveřejněny na nadcházejícím veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru (20. až 25. září).

Vedoucí postavení na důležitých trzích

FUSO hraje pro koncern Daimler Truck významnou roli na trzích s užitkovými vozidly, které patří v Asii mezi nejdůležitější. Například v Indonésii má FUSO již více než pět desetiletí vedoucí postavení s tržním podílem 46,7 % (2021). Na Tchaj-wanu má FUSO tržní podíl cca 33,6 % a v této zemi je nejprodávanější značkou již více než 30 let. FUSO je jedničkou na trhu také na Novém Zélandu, kde oživení poptávky, rozšíření prodejní sítě a uvedení nových modelů na trh přispělo v uplynulém roce k tržnímu podílu 19,7 %. FUSO slaví úspěchy rovněž na evropských silnicích. V tržním regionu EU30 zaznamenala značka FUSO nejvyšší objem prodeje za posledních deset let a v segmentu lehkých užitkových vozidel s celkovou hmotností do 10 tun získala nejvyšší podíl na trhu, 37,1%.

 
Autodoprava, Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík v novém speciálu boduje na Rallye du Maroc. Čeněk jede kudlu

4. 10. 2022 – Martin Macík, pilot týmu Big Shock! Racing, po čtyřech závodních dnech Rallye du Maroc zatím drží 1. celkovou pozici před Keesem Koolenem. Oba závodníci jedou v kamionech od sedlčanských MM Technology. Macíkova posádka současně úspěšně pokračuje v testování … Číst dále →

číst dále »

Buggyra po 30 letech opouští evropský truck racing. Calvet na závěr sezony vybojoval titul v Promoter’s Cupu

Závodním víkendem v Jaramě skončila nejen letošní sezona ME tahačů na okruzích, ale také jedna éra týmu Buggyra ZM Racing. Jeden z neúspěšnějších týmů historie šampionátu totiž svět evropských trucků opouští. Na rozloučenou Téo Calvet vybojoval titul v Promoter’s Cupu … Číst dále →

číst dále »

Mercedes-Benz eActros LongHaul obdržel cenu “2023 Truck Innovation Award”

Hannover – Mercedes-Benz eActros LongHaul získal ocenění „2023 Truck Innovation Award“. Prestižní oborové ocenění uděluje zvláště inovativním nákladním vozům porota „International Truck of the Year“ (IToY), kterou tvoří 25 zkušených novinářů z oboru nákladní dopravy z významných mezinárodních médií z … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno