I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a pohodlí řidiče. Do konce roku 2020 bylo s převodovkou I-Shift prodáno více než milion vozidel po celém světě. A přesto, že oslavujeme již 20 let od uvedení na trh, tuto průlomovou technologii hnacího ústrojí i nadále vyvíjíme.

Při prvním uvedení převodovky I-Shift v roce 2001 Volvo Trucks potvrdilo svou silnou víru v systému suché spojky jako nejúčinnější konstrukci automatizovaného řazení. Od té doby se celosvětově prodalo více než milion nákladních vozidel s technologií I-Shift. Dnes jsou všechna nákladní vozidla Volvo FH, FH16, FM a FMX standardně vybavena převodovkou I-Shift. I-Shift, automatizovaný systém, přispívající ke snížení spotřeby paliva a také ke snížení dopadu na životní prostředí, zvyšuje bezpečnost jízdních vlastností, snižuje hlučnost, vibrace a fyzickou námahu řidiče.

“Převodovka I-Shift byla a stále je významným hráčem na trhu.” Dnes prodáváme převodovku I-Shift po celém světě. V Severní Americe jsme vzrostli z jednociferných čísel v roce 2007 na nyní více než 90% všech tamních nákladních vozidel Volvo vybavených převodovkou I-Shift. Tento působivý vývoj jasně odráží, jak jeho zvýšenou účinnost, tak jeho atraktivitu pro řidiče, “říká Pär Bergstrand, manažer pro vývoj převodovek ve společnosti Volvo Trucks.

Převodovka I-Shift, vyvinutá společností Volvo, je plně synchronizována se zbytkem nákladního vozidla, protože převodovka využívá informace dostupné od motoru i vozidla, aby spolupracovala nejefektivnějším způsobem pro různé druhy použití a kombinace nákladních vozidel.

“Tato synchronizace odlišuje převodovku I-Shift a činí ji tak univerzální.” Převodovka I-Shift je pozitivním výsledkem mnohaleté tvrdé práce našich zkušených techniků, zpětné vazby od zákazníků při terénních testech vývojového procesu a přístupu společnosti Volvo Trucks k technologickému pokroku v celé skupině Volvo Group, “vysvětluje Pär Bergstrand.

Úspěch převodovky I-Shift spočívá v jeho schopnosti pracovat s celým hnacím ústrojím, protože tento převodový systém je šitý na míru motoru a komponentům vozidla již od fáze vývoje. Díky neustálému zdokonalování v průběhu let dokázalo Volvo převodovkou I-Shift splnit požadavky široké škály přepravních aplikací, a to nejen pro vysoký výkon a účinnost, ale také pro optimální jízdní vlastnosti a pohodlí.

V průběhu let se společnost Volvo Trucks stala průkopníkem řady nových inteligentních funkcí, které ocení řidiči i přepravci. Zde je několik jejich příkladů.

Dvouspojková převodovka I-Shift

Když v roce 2014 společnost Volvo Trucks představila převodovku I-Shift DC, byla to vysoce výkonná dvouspojková převodovka inspirovaná závodními převodovkami v automobilech, která nabídla stabilní pocit okamžité síly během řazení. U nákladních vozidel bylo Volvo jako první, který začal převodovku I-Shift DC vyrábět sériově.

Převodovka I-Shift s plazivými převody

Dalším významným krokem byl rok 2016, který se zaměřil na úkoly v náročném terénu, které vyžadují větší točivý moment a rozjezd. Převodovka I-Shift s plazivými převody umožňuje vozidlu rozjezd z klidového stavu a dále pokračovat v přepravě i se soupravou o celkové hmotnosti až 325 tun. Díky plazivým převodům se vozidlo umí pohybovat dokonce i rychlostí 0,5 km/h. Při přesném manévrování, které je důležité například ve stavebnictví, údržbě silnic, nadměrné přepravě nebo při práci v lesnictví, je něco takového obrovskou výhodou.

Prediktivní tempomat I-See

I-See je samostatný systém, který lze přidat k převodovce I-Shift a je navržen tak, aby analyzoval topografii trasy a využíval tyto znalosti k udržení vozidla v nejefektivnějším rychlostním stupni. Systém I-See na bázi topografických údajů předvídá zvlnění terénu na trase a pečlivě vybírá převody, zrychlování i brzdění motorem. Jeho cílem je optimálně využívat kinetickou energii celého vozidla.

S aktualizací v roce 2017, přišla nová strategie volby převodových stupňů a selektivním dojezdem vlivem setrvačnosti, kdy je možné efektivněji využívat funkce I-Roll. Díky tomu I-See optimalizuje čas na přeřazení z důvodu úspory energie, a tedy i paliva.

I-Shift s funkcí pro změnu směru jízdy

S uvedením nové řady těžkých nákladních vozidel Volvo Trucks v roce 2020 byla představena inovace I-Shiftu s funkcí pro změnu směru jízdy. Tato nová funkce umožňuje vozidlu měnit směr jízdy, aniž by řidič použil brzdový pedál. Tento systém je zvláště užitečný pro stavební, lesnický a těžební segment, kde se opakovaně manévruje tam a zpět při nižších rychlostech.

Nejnovější generace nákladních vozidel Volvo také dále snižuje spotřebu paliva. Například nové Volvo FH s technologií I-Save-dosud nejúspornější nákladní vozidlo pro dálkovou přepravu – snižuje spotřebu paliva až o 10 procent.*

A do budoucna se inovativní vývoj rozhodně nezastaví.

“I-Shift se bude i nadále zdokonalovat pro dieselová nákladní vozidla a bude také hrát důležitou roli na naší cestě k elektromobilitě.” Jako vyspělá automatizovaná technologie nabízí I-Shift jedinečné schopnosti přispívat k plně autonomním přepravním řešením společnosti Volvo Trucks v budoucnosti, “uzavírá Pär Bergstrand.

* Rozdíl ve spotřebě paliva se vypočítá porovnáním nákladů na naftu a AdBlue pro I-Save: nová generace modelu Volvo FH s D13TC Euro 6 step D včetně palivového balíčku pro dálkovou dopravu, s klasickým modelem Volvo FH s D13 eSCR Euro 6 krok D bez palivového balíčku pro dálkovou dopravu. Skutečná spotřeba paliva se liší podle mnoha faktorů, jako je úroveň zkušeností řidiče, používání tempomatu, specifikace vozidla, zatížení vozidla, aktuální topografie a povětrnostní podmínky.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První na světě: Volvo dodává zákazníkům elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí

nákladních vozidlech používat bezfosilní ocel. První elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí jsou nyní dodávána zákazníkům. V září tohoto roku zahájila společnost Volvo Trucks sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel o nosnosti 44 tun* jako první světový výrobce nákladních vozidel, kterému … Číst dále →

číst dále »

Lopraisův recept na dlouhý Dakar 2023: Hlavně klid!

Soutěžní a doprovodná technika Instaforex Loprais Teamu o víkendu zamířila do jihofrancouzského Marseille, kde ji v úterý 29. listopadu čeká první část přejímek před Rally Dakar 2023. Odtud bude po nalodění odeslána do Saúdské Arábie, kde na Silvestra odstartuje pětačtyřicátý … Číst dále →

číst dále »

Scania uvádí novou platformu řadových motorů pro pohonná řešení

Nová generace řadových motorů pro pohonná řešení přináší ještě nižší spotřebu paliva. Nabízejí vysoký výkon na jeden litr zdvihového objemu, výrazně prodlouženou životnost a zásadní snížení emisí CO2. Nová motorová platforma Scania je hotová po deseti letech inovací a vývoje. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno