I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a pohodlí řidiče. Do konce roku 2020 bylo s převodovkou I-Shift prodáno více než milion vozidel po celém světě. A přesto, že oslavujeme již 20 let od uvedení na trh, tuto průlomovou technologii hnacího ústrojí i nadále vyvíjíme.

Při prvním uvedení převodovky I-Shift v roce 2001 Volvo Trucks potvrdilo svou silnou víru v systému suché spojky jako nejúčinnější konstrukci automatizovaného řazení. Od té doby se celosvětově prodalo více než milion nákladních vozidel s technologií I-Shift. Dnes jsou všechna nákladní vozidla Volvo FH, FH16, FM a FMX standardně vybavena převodovkou I-Shift. I-Shift, automatizovaný systém, přispívající ke snížení spotřeby paliva a také ke snížení dopadu na životní prostředí, zvyšuje bezpečnost jízdních vlastností, snižuje hlučnost, vibrace a fyzickou námahu řidiče.

“Převodovka I-Shift byla a stále je významným hráčem na trhu.” Dnes prodáváme převodovku I-Shift po celém světě. V Severní Americe jsme vzrostli z jednociferných čísel v roce 2007 na nyní více než 90% všech tamních nákladních vozidel Volvo vybavených převodovkou I-Shift. Tento působivý vývoj jasně odráží, jak jeho zvýšenou účinnost, tak jeho atraktivitu pro řidiče, “říká Pär Bergstrand, manažer pro vývoj převodovek ve společnosti Volvo Trucks.

Převodovka I-Shift, vyvinutá společností Volvo, je plně synchronizována se zbytkem nákladního vozidla, protože převodovka využívá informace dostupné od motoru i vozidla, aby spolupracovala nejefektivnějším způsobem pro různé druhy použití a kombinace nákladních vozidel.

“Tato synchronizace odlišuje převodovku I-Shift a činí ji tak univerzální.” Převodovka I-Shift je pozitivním výsledkem mnohaleté tvrdé práce našich zkušených techniků, zpětné vazby od zákazníků při terénních testech vývojového procesu a přístupu společnosti Volvo Trucks k technologickému pokroku v celé skupině Volvo Group, “vysvětluje Pär Bergstrand.

Úspěch převodovky I-Shift spočívá v jeho schopnosti pracovat s celým hnacím ústrojím, protože tento převodový systém je šitý na míru motoru a komponentům vozidla již od fáze vývoje. Díky neustálému zdokonalování v průběhu let dokázalo Volvo převodovkou I-Shift splnit požadavky široké škály přepravních aplikací, a to nejen pro vysoký výkon a účinnost, ale také pro optimální jízdní vlastnosti a pohodlí.

V průběhu let se společnost Volvo Trucks stala průkopníkem řady nových inteligentních funkcí, které ocení řidiči i přepravci. Zde je několik jejich příkladů.

Dvouspojková převodovka I-Shift

Když v roce 2014 společnost Volvo Trucks představila převodovku I-Shift DC, byla to vysoce výkonná dvouspojková převodovka inspirovaná závodními převodovkami v automobilech, která nabídla stabilní pocit okamžité síly během řazení. U nákladních vozidel bylo Volvo jako první, který začal převodovku I-Shift DC vyrábět sériově.

Převodovka I-Shift s plazivými převody

Dalším významným krokem byl rok 2016, který se zaměřil na úkoly v náročném terénu, které vyžadují větší točivý moment a rozjezd. Převodovka I-Shift s plazivými převody umožňuje vozidlu rozjezd z klidového stavu a dále pokračovat v přepravě i se soupravou o celkové hmotnosti až 325 tun. Díky plazivým převodům se vozidlo umí pohybovat dokonce i rychlostí 0,5 km/h. Při přesném manévrování, které je důležité například ve stavebnictví, údržbě silnic, nadměrné přepravě nebo při práci v lesnictví, je něco takového obrovskou výhodou.

Prediktivní tempomat I-See

I-See je samostatný systém, který lze přidat k převodovce I-Shift a je navržen tak, aby analyzoval topografii trasy a využíval tyto znalosti k udržení vozidla v nejefektivnějším rychlostním stupni. Systém I-See na bázi topografických údajů předvídá zvlnění terénu na trase a pečlivě vybírá převody, zrychlování i brzdění motorem. Jeho cílem je optimálně využívat kinetickou energii celého vozidla.

S aktualizací v roce 2017, přišla nová strategie volby převodových stupňů a selektivním dojezdem vlivem setrvačnosti, kdy je možné efektivněji využívat funkce I-Roll. Díky tomu I-See optimalizuje čas na přeřazení z důvodu úspory energie, a tedy i paliva.

I-Shift s funkcí pro změnu směru jízdy

S uvedením nové řady těžkých nákladních vozidel Volvo Trucks v roce 2020 byla představena inovace I-Shiftu s funkcí pro změnu směru jízdy. Tato nová funkce umožňuje vozidlu měnit směr jízdy, aniž by řidič použil brzdový pedál. Tento systém je zvláště užitečný pro stavební, lesnický a těžební segment, kde se opakovaně manévruje tam a zpět při nižších rychlostech.

Nejnovější generace nákladních vozidel Volvo také dále snižuje spotřebu paliva. Například nové Volvo FH s technologií I-Save-dosud nejúspornější nákladní vozidlo pro dálkovou přepravu – snižuje spotřebu paliva až o 10 procent.*

A do budoucna se inovativní vývoj rozhodně nezastaví.

“I-Shift se bude i nadále zdokonalovat pro dieselová nákladní vozidla a bude také hrát důležitou roli na naší cestě k elektromobilitě.” Jako vyspělá automatizovaná technologie nabízí I-Shift jedinečné schopnosti přispívat k plně autonomním přepravním řešením společnosti Volvo Trucks v budoucnosti, “uzavírá Pär Bergstrand.

* Rozdíl ve spotřebě paliva se vypočítá porovnáním nákladů na naftu a AdBlue pro I-Save: nová generace modelu Volvo FH s D13TC Euro 6 step D včetně palivového balíčku pro dálkovou dopravu, s klasickým modelem Volvo FH s D13 eSCR Euro 6 krok D bez palivového balíčku pro dálkovou dopravu. Skutečná spotřeba paliva se liší podle mnoha faktorů, jako je úroveň zkušeností řidiče, používání tempomatu, specifikace vozidla, zatížení vozidla, aktuální topografie a povětrnostní podmínky.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zákazníci společnosti Mercedes-Benz Trucks již mohou objednávat světovou novinku, která zvyšuje bezpečnost silničního provozu

Nový Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění nejenže upozorní řidiče, ale také zahájí automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla Nejběžnější verze modelů Actros a Arocs budou od června 2021 vybaveny systémem Active Sideguard Assist, pokud si zákazník objedná asistent … Číst dále →

číst dále »

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno