ISUZU v Tokiu

Isuzu Motors na autosalonu v Tokiu

 

Vždy po Vašem boku, tak znělo hlavní téma expozice značky Isuzu Motors na prosincovém autosalonu v Tokiu. Toto heslo je vyjádřením postavení značky Isuzu v minulosti, dnes i jejích plánů do budoucna.

 

 

 

 

 

 

Velkým překvapením a hlavním lákadlem expozice Isuzu v Tokiu byla bezpochyby vysoce inovativní designová studie tahače budoucnosti Isuzu T-Next. „Tento model představuje naší vizi tahače budoucnosti. Jedná se o koncept, který spojuje vysokou úroveň bezpečnosti a vynikající aerodynamické vlastnosti pro výkonnou logistiku budoucnosti,“ řekl prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.

 T-Next je předobrazem budoucích technologií přinášejících vynikající bezpečnost, ekonomiku provozu i ohleduplnost k životnímu prostředí. Exteriér tahače je charakteristický čistým, solidním a současně emotivním vzhledem, který ovšem již na první pohled prozrazuje příbuznost ke značce. Kromě pokročilé aerodynamiky se konstruktéři soustředili na interiér. Nejmodernější multifunkční zařízení jsou soustředěna uprostřed přístrojového panelu a i sedadlo řidiče je situováno doprostřed vozidla. Tato koncepce by měla přispět především k ideálnímu výhledu řidiče, jako i k lepší variabilitě a funkčnosti interiéru. Navzdory velmi inovativnímu pojetí interiéru je uspořádání odpočinkové části kabiny nadále velmi praktické a reálné. Během zastávky může být volant z důvodu úspory prostoru zasunut do kruhové části s kontrolními ukazateli. Ovládání všech zařízení je realizováno buďto prostřednictvím hlasových příkazů, nebo dotykové obrazovky ve středu volantu.

Blízkou budoucnost reprezentoval také hybridní nákladní automobil Isuzu Elf Plug-in Hybrid, který vychází ze současné modelové řady Elf, která je japonskou verzí u nás nabízeného Isuzu řady N. Zajímavostí tohoto modelu je právě hybridní systém, který ve srovnání s obdobnými technologiemi v segmentu nákladní dopravy nabízí nadstandardní výkon i možnosti. Hybridní systém totiž umožňuje i ryze elektrický provoz, který je charakteristický nulovými emisemi a jen minimální úrovní hluku. Elf Plug-in Hybrid dokáže na ryze elektrický režim ujet až 40 km, což je zajímavé v městském provozu. Mimo město pak může vůz pokračovat v hybridním režimu. Hnací soustava využívá rekuperace energie během brzdění, což znamená, že při brzdění dochází k přeměně jinak ztrátové energie na elektrický proud, který dobíjí akumulátory. Soustava ovšem dovoluje i připojení na standardní elektrickou síť a tudíž i přímé nabíjení akumulátorů.

Isuzu v Tokiu prezentovalo také svůj pokročilý bezpečnostní systém VAT (View Assist Technology), který prostřednictvím vysoce přesných radarových vln a senzorů zobrazuje překážky na silnici. Včasné rozpoznání překážky pomáhá řidiči zareagovat a zabránit tak potenciální nehodě. Důležitým doplňkem tahačů Giga je elektronický stabilizační systém IESC. V Tokiu byl představen také monitorovací systém, který využívá čtyř kamer (vpředu, vzadu, na levé a pravě straně), které zprostředkovávají obraz o dění kolem celého vozidla. Tento systém je zvlášť užitečný při sledování nastupování či vystupování cestujících z autobusu i jako prevence nehod s účastníky provozu nacházejícími se bezprostředně vedle zatáčejícího vozidla.

V letošním roce oslavil své 10. výročí pokročilý informační systém Isuzu Mimamori-kun. Jedná se o satelitní monitoring vozového parku, který v současné době využívá v Japonsku kolem 45 tisíc vozidel. Tento systém se mimořádně osvědčil při organizaci dopravy po těžkém zemětřesení, které Japonsko postihlo v první polovině března loňského roku.

Světovou premiéru si v Tokiu odbyl také hybridní autobus Erga Hybrid. Tento model využívá paralelní hybridní systém sestávající ze vznětového motoru, elektromotoru a vysokokapacitních lithium-iontových baterií. Tento hybridní systém byl navržen pro využití na pevně stanovených trasách, které jsou charakteristické častým rozjížděním a zastavováním. Při rozjezdu, kdy se obvykle spotřebuje nadprůměrně množství paliva, vypomáhá elektromotor, který pro změnu právě v tomto režimu disponuje nejvyšším točivým momentem. Při zpomalování zase soustava využívá rekuperace energie. Autobus Erga Hybrid je mimořádně ohleduplný k životnímu prostředí a umožňuje velmi snadný a efektivní provoz.

Dlouhou cestu, která vedla k tomuto technologickému skvostu, jako i bohatou historii značky Isuzu zdařile demonstroval dokonale zrestaurovaný autobus Sumida typ M. První model této řady byl vyroben už v roce 1929 a velmi významně přispěl k modernizaci japonské veřejné dopravy. „Autobus, který je zde vystaven, byl vyroben v roce 1932 a velmi dlouho byl uložen v depozitáři Isuzu. Při příležitosti autosalonu jsme se jej rozhodli zrenovovat do funkční podoby. Samotná renovace byla pro nás velmi poučná poznáním dovednosti našich předků i útrap, kterými si museli projít. Vystavený model je pravděpodobně nejstarším pojízdným autobusem v Japonsku,“ řekl během tiskové konference prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.

Na autosalonu v Tokiu představilo Isuzu také zcela novou generaci terénního pick-upu D-Max. Novinka nahrazuje původní model nabízený od roku 2002. Kromě zcela nového designu nabízí D-Max zcela odlišnou paletu motorizací. Čtyřválcové vznětové motory s přímým vstřikem paliva o objemu 2,5 l a 3,0 l poskytují výkon 85 resp. 100 kW. Všechny modely budou vybaveny přiřaditelným pohonem všech kol a pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (v kombinaci s motorem 3.0 l). Isuzu D-Max bude po premiéře v Thajsku postupně uváděno na ostatní trhy světa, včetně Evropy.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno