Putovní výstava
Krátce po výstavě IAA Hannover 2016 vyslala mnichovská automobilka MAN Truck & Bus do světa konvoj svých vozidel. Tedy nebylo to doslova vyslání do světa, pouze evropská tour během které vozidla navštívila Valencii, Paríž, Kodaň, Wroclaw, a další evropské metropole. V nabitém kalendáři šestitýdenní cesty se našlo místo i na Českou republiku. Místo konání bylo symbolické – areál brněnského výstaviště, tedy města dostupného pro zákazníky z Čech, Moravy, Slezka i Slovenska. V pondělí 14. listopadu se s expozicí i soupravami určenými pro svezení na přilehlých komunikacích a dálnici D1 měli možnost seznámit pozvaní novináři a zaměstnanci českého i slovenského zastoupení MAN, další dva dny potom byly určeny na pozvané zákazníky z obou států. K vidění bylo celkem dvanáct exponátů doplněných o další vozidla místního zastoupení a návěsovou techniku firmy Hesti.
Zastoupeny byly všechny výrobní řady od nejmenší TGL v provedení s hasičskou nástavbou, přes rozvážkové vozy střední řady TGM až po težkou řadu TGS/TGX. Největší počet vozů měla stavební řada TGS – TGS 18.360 4×4 BL s nástavbou sypače, TGS 18.420 4×2 BLS-TS – hmotnostně optimalizovaný tahač pro cisterny, TGS 18.420 8×4 BB opět s hmotnostně optimalizovanou nástavbou domíchavače betonu, TGS 26.500 6x4H-4 BL s hydropohonem přední nápravy a nástavbou na svoz krátkého dříví, TGS 35.500 8x4H-6 BL s Pritarderem , válníkovou nástavbou a hydraulickou rukou Palfinger, TGS 35.500 8×4-4 BL – sklápěš se zadními nápravami Tridem. Řadu TGX reprezentovaly tahače TGX 33.580 6×4 BLS, TGX 18.500 4×2 BLS-EL, TGX 18. 64O 4×2 LLS Blue edition a tahač pro nadrozměrné přepravy TGX 41.640 8×4/4 BLS.
Svou česko-slovenskou premiéru absolvovala i nová výrobní řady TGE (Trucknology Expres), tedy nová nejmenší vozidla do 3.5 tuny vyvinutá v rámci koncernu VW. Ta budou vyráběna v nové továrně v Polsku a na český trh by se měla dostat za rok. Bez zajímavosti není ani to, že kromě prezentace produktových řad mohl výrobce deklarovat na MAN Tour i spotřebu paliva. Vozidla měli v Brně za sebou 10 000 najetých kilometrů napříč |Evropou a spotřeba u 40 tunové soupravy byla 28.3 litru na 100 km, malé TGL 8.220 4×2 BL s hasičskou nástavbou spotřebovalo okolo 13 litrů na 100 kilometrů. Spotřeba u nových motorů a převodovek tedy ani při plnění přísnějších emisních norem je lepší než u starších motorů. Konvoj ve středu odpoledne pokračoval v cestě směr Bukurešť, Budepešť a zpět domů do Mnichova, kde pouť zakončí.