Modernizace vozidel Volvo FE pro náročné zakázky v městském provozu

Modernizace vozidel Volvo FE pro náročné zakázky v městském provozu

Společnost Volvo Trucks rozšiřuje řadu nízkopodlažních kabin pro nákladní vozidla Volvo FE o několik dalších prvků pro náročné dopravní zakázky v městském provozu. Většina nových prvků se týká zvyšování bezpečnosti a produktivity řidičů. Současně se nově nabízí plynový pohon pro všechny kombinace kabin a podvozků vozidel Volvo FE. Díky tomu jsou vozidla Volvo FE vynikající volbou pro náročné dopravní zakázky v městském provozu, včetně možnosti přizpůsobení konkrétním potřebám dopravců.

Pro svozy odpadu, distribuci zboží po městě nebo dopravu v rámci stavebních projektů ve městě vyhovuje nízkopodlažní kabina, která nabízí výhody bezpečnosti a produktivity i pro ty nejnáročnější podmínky v městské dopravě. Především je zde nízká poloha za volantem, která přispívá k vynikajícímu celkovému výhledu z vozidla.
„Pro bezpečný provoz v rušném městském provozu je klíčové vidět co se děje kolem vozidla a také být schopen navázat oční kontakt se zranitelnými účastníky silničního provozu, např. chodci nebo cyklisty. Nyní dokážeme tento požadavek řešit i v rámci dalších typů dopravních zakázek ve městě,“ komentuje Anders Edenholm, manažer segmentu distribuce ze společnosti Volvo Trucks.
Nízký nástupní schůdek zvyšuje efektivitu práce řidiče a současně omezuje riziko zranění kolene nebo kotníku.
Nabídka nízkopodlažních kabin se nyní rozšiřuje o variantu optimalizovanou pro řidiče a jednoho spolujezdce, včetně volitelného vzduchového odpružení sedadla spolujezdce. Nabízí stejně skvělý výhled jako současný model, přičemž nízká poloha za volantem znamená těsný kontakt s prostředím kolem vozidla. Kromě toho je zde další okénko ve dveřích spolujezdce, které ještě zlepšuje výhled, aby mrtvé úhly byly skutečně jen minimální.
Nová varianta kabiny je konkurenceschopným rozšířením naší současné nabídky nízkopodlažních kabin, zde s průchozím provedením podlahy a možností přepravovat až tři spolucestující. Uvedené funkce se pro některé druhy městského provozu sice požadují, ale nejsou absolutně nezbytné ve všech případech, kde je nízký nástup do kabiny výhodou. „Například při distribuci zboží po městě zajišťuje řidič veškeré řízení i vyndávání zboží. Nízký nástup je tady ohromnou výhodou z pohledu ergonomie, máte-li denně více než 50x vystupovat z kabiny a znovu nastupovat, navíc je zde lepší výhled v zájmu vyšší bezpečnosti zranitelných účastníků silničního provozu,“ uzavírá Anders Edenholm.
Nová varianta má tunel motoru namísto ploché podlahy. Zvýšené pohodlí spolujezdce s volitelným vzduchovým odpružením sedadla je na některých trzích nezbytnou podmínkou pro získání zakázek v oblasti veřejných služeb.
Vozidla Volvo FE i menší vozidla Volvo FL se nyní rovněž nabízejí s adaptivním tempomatem (ACC) a nastavitelným omezovačem rychlosti. Uvedené prvky výbavy jsou navržené tak, aby pomohli řidiči dodržovat odstup a správnou rychlost, čímž tato vozidla ještě lépe vyhoví požadavkům na dopravní zakázky v městském provozu s respektem k ostatním lidem i životnímu prostředí.
Volvo FE nyní nabízí nejrůznější varianty pohonu v souladu se širokými požadavky na výkon a místními úlevami či předpisy na ochranu životního prostředí. Vznětové motory se nabízejí ve variantách od 250 do 350 koní – všechny mohou spalovat hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), přičemž varianta o výkonu 320k umožňuje i spalování 100% bionafty. Plynem poháněná vozidla Volvo FE CNG nyní kromě toho nabízejí nízké emise s možností spalování bioplynu. Volvo FE CNG lze nově kombinovat se všemi verzemi kabiny – včetně nové nízkopodlažní kabiny.

Volvo FE LEC: Základní údaje
Kabina: Průchozí kabina se sedadly až pro čtyři osoby nebo kabina optimalizovaná pro řidiče a jednoho spolujezdce. Nástupní výška 530 mm, resp. 440 mm při využití přikleknutí vozidla (kneeling) (pneumatiky 315/70 R22,5). Dveře s úhlem otevírání 90 st.
Uspořádání náprav: 4×2 nebo 6×2 s řízenou nápravou s okem.
Pohonná jednotka: Volvo D8K Euro 6 o výkonu 250, 280, 320 nebo 350 k, resp. Volvo G9K Euro 6 o výkonu 320 k.
Převodovky: Volvo I-Shift nebo plně automatická převodovka Allison.
13. března 2018

 

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Special Scania pro firmu Felbermayr

Felbermayr, mezinárodní odborník v oblasti neobvyklých přepravních a zdvihacích operací, dosáhne dalšího cíle díky společnosti Scania. Rakouská společnost úspěšně využívá ohromující výkonnostní platformu Ruthmann Sky, která je namontována na standardním pětinápravovém vozidle P 450 společnosti Scania, aby získala pracovní výšku 90 metrů a vynikající boční dosah až 42 metrů.

číst dále »

Autobusy MAN na IAA 2018

Autobusy dneška pro dopravní úkoly zítřka. Společnost MAN Truck & Bus představí na letošní IAA široké portfolio autobusů. Nové vozy MAN Lion´s City eBUS a CNG, stejně jako minibus na bázi MAN TGE, budou poprvé představeny veřejnosti

číst dále »

110 plynových autobusů MAN pro Varšavu

Od jara 2019 bude v ulicích polského hlavního města dalších 110 autobusů MAN Lion's City na zemní plyn.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno