Nabídka MAN k elektrifikaci dopravy

Budoucnosti naproti: Co je potřeba k elektrifikaci autobusové flotily?

 

Na cestě k bezemisní mobilitě hrají elektrické pohony ústřední roli: Přestavění flotily na elektrobusy ale staví dopravní podniky před některé výzvy. Nabídka poradenství od MAN Transport Solutions poskytne cenné informace.

• Přestup na eMobility klade vysoké požadavky na provozní management, zajišťování energie, údržbu a kvalifikaci zaměstnanců
• Prostor k úsporám díky optimalizované strategii nabíjení a energetickému managementu
• MAN Transport Solutions radí dopravním podnikům s optimalizací tras, konfigurací vozidel a strategie nabíjení

Zatímco elektrické osobní automobily představují na silnicích stále ještě nepatrnou menšinu, užitkové vozy s alternativními pohony se již v mnoha oblastech etablovaly. Současně se stále hlasitějším voláním po nižších emisích ve vnitřních centrech měst dále vzrůstá zájem dopravních podniků o vozidla s mimořádně ekologickými pohony.
Právě převedení vozového parku na bateriová elektrická vozidla ale často staví podnikatele před nečekané výzvy. „Kdo se na nasazení elektrobusů již s předstihem poctivě připravuje a zpracovává si rozsáhlé plány, ten zvládne i tyto výzvy“, říká Stefan Sahlmann, vedoucí Transport Solutions ve společnosti MAN Truck & Bus. Nová poradenská služba MAN Transport Solutions pomáhá dopravním podnikům a provozovatelům autobusových flotil při přestupu na alternativní pohony, a tím se všemi otázkami týkajícími se technologií pohonu, plánování a optimalizace tras a managementu baterií. „K tomu vytváříme koncepty šité na míru, jak danou flotilu v konkrétním případě optimálně provozovat, nabíjet a udržovat“, uvádí dále Sahlmann. Tyto faktory mají konec konců podstatný vliv na plánování tras a vnitřní procesy a harmonogramy.
Ten, kdo hodlá přesedlat na elektrobusy, by se měl zaměřit zvláště na oblasti provozního managementu, zajišťování energie, údržby a kvalifikace zaměstnanců. „Kromě infrastruktury nabíjecích sloupů, hrají podstatnou roli v areálu provozu aspekty jako velikost, bezpečnost či parkovací situace“, říká Sahlmann. Další důležitým tématem je zjišťování potřeby elektrického proudu. Ta závisí na počtu elektrobusů stejně jako na strategii nabíjení. „Člověk by si měl odpovědět i na otázku ohledně lokálního meziúložiště energie. Pomocí využití dodatečného výrobního či úložného zařízení je často možné náklady na energii výrazně snížit, když se spotřeba elektrického proudu nastaví na hodiny, kdy není elektrická síť vytížená a proud je levnější“, objasňuje Sahlmann. Management nabíjení, resp. energetický management hraje u flotil elektrobusů významnou roli.
Dalším důležitým bodem je kvalifikace zaměstnanců. Dílenský personál smí provádět práce údržby a oprav na elektrobusech pouze po absolvování speciálních školení na téma vysokonapěťových technologií, upozorňuje Hardy Hiller, vedoucí After Sales Bus společnosti MAN Truck & Bus. „Takový dílenský trénink provádíme již dnes, stejně jako školení pro řidiče. Při školení řidičů stojí v popředí zájmu bezpečnost a efektivní styl jízdy“, říká tento odborník.
MAN Truck & Bus se již léta zabývá alternativními pohony městských autobusů s cílem snížit emise v MHD na minimum. Již roky patří do výrobního portfolia MAN městské autobusy s motory na CNG, které se při používání bio- či syntetického plynu dají provozovat takřka bezemisně. K tomu nabízí od roku 2010 ekonomicky i ekologicky zajímavou alternativu MAN Lion’s City Hybrid. V blízké budoucnosti v nabídce přibydou rovněž čistě elektrické autobusy. Předsériová verze bateriového autobusu bude v praxi testována v několika evropských městech během příštího roku. Ještě před rokem 2020 pak má odstartovat jeho sériová výroba.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TATRA PHOENIX postavená studenty poprvé nastartovala a bude sloužit u silničářů na Vysočině

V kopřivnické společnosti TATRA TRUCKS 11. února poprvé nastartovala TATRA PHOENIX, kterou postavili studenti Střední průmyslové školy v Třebíči (SPŠ) v rámci praktické výuky. Slavnostního prvního nastartování se zúčastnili radní kraje Vysočina pro školství Jana Fialová, která projekt iniciovala, ředitel SPŠ Zdeněk Borůvka … Číst dále →

číst dále »

RENAULT TRUCKS T HIGH PRO TONI CAR TRANSPORT, S.R.O.

Společnost Toni Car Transport, s.r.o. rozšířila svůj vozový park o čtyři tahače Renault Trucks T High 480. Majitel firmy, Antonín Šašek, si během slavnostní předávky v Renault Truck Centru Praha – Čestlice převzal klíče od nových vozidel z rukou obchodního ředitele Renault … Číst dále →

číst dále »

V Jihočeském kraji už silničáři jezdí v deseti nových tatrovkách

V pondělí 28. ledna se v Českých Budějovicích konalo slavnostní předání hned deseti zbrusu nových silničářských speciálů TATRA PHOENIX Euro 6 do vlastnictví Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Cena zakázky dosáhla bezmála 35 milionů korun. Zástupci Správy a údržby silnic (SÚS) … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno