Nabídka MAN k elektrifikaci dopravy

Budoucnosti naproti: Co je potřeba k elektrifikaci autobusové flotily?

 

Na cestě k bezemisní mobilitě hrají elektrické pohony ústřední roli: Přestavění flotily na elektrobusy ale staví dopravní podniky před některé výzvy. Nabídka poradenství od MAN Transport Solutions poskytne cenné informace.

• Přestup na eMobility klade vysoké požadavky na provozní management, zajišťování energie, údržbu a kvalifikaci zaměstnanců
• Prostor k úsporám díky optimalizované strategii nabíjení a energetickému managementu
• MAN Transport Solutions radí dopravním podnikům s optimalizací tras, konfigurací vozidel a strategie nabíjení

Zatímco elektrické osobní automobily představují na silnicích stále ještě nepatrnou menšinu, užitkové vozy s alternativními pohony se již v mnoha oblastech etablovaly. Současně se stále hlasitějším voláním po nižších emisích ve vnitřních centrech měst dále vzrůstá zájem dopravních podniků o vozidla s mimořádně ekologickými pohony.
Právě převedení vozového parku na bateriová elektrická vozidla ale často staví podnikatele před nečekané výzvy. „Kdo se na nasazení elektrobusů již s předstihem poctivě připravuje a zpracovává si rozsáhlé plány, ten zvládne i tyto výzvy“, říká Stefan Sahlmann, vedoucí Transport Solutions ve společnosti MAN Truck & Bus. Nová poradenská služba MAN Transport Solutions pomáhá dopravním podnikům a provozovatelům autobusových flotil při přestupu na alternativní pohony, a tím se všemi otázkami týkajícími se technologií pohonu, plánování a optimalizace tras a managementu baterií. „K tomu vytváříme koncepty šité na míru, jak danou flotilu v konkrétním případě optimálně provozovat, nabíjet a udržovat“, uvádí dále Sahlmann. Tyto faktory mají konec konců podstatný vliv na plánování tras a vnitřní procesy a harmonogramy.
Ten, kdo hodlá přesedlat na elektrobusy, by se měl zaměřit zvláště na oblasti provozního managementu, zajišťování energie, údržby a kvalifikace zaměstnanců. „Kromě infrastruktury nabíjecích sloupů, hrají podstatnou roli v areálu provozu aspekty jako velikost, bezpečnost či parkovací situace“, říká Sahlmann. Další důležitým tématem je zjišťování potřeby elektrického proudu. Ta závisí na počtu elektrobusů stejně jako na strategii nabíjení. „Člověk by si měl odpovědět i na otázku ohledně lokálního meziúložiště energie. Pomocí využití dodatečného výrobního či úložného zařízení je často možné náklady na energii výrazně snížit, když se spotřeba elektrického proudu nastaví na hodiny, kdy není elektrická síť vytížená a proud je levnější“, objasňuje Sahlmann. Management nabíjení, resp. energetický management hraje u flotil elektrobusů významnou roli.
Dalším důležitým bodem je kvalifikace zaměstnanců. Dílenský personál smí provádět práce údržby a oprav na elektrobusech pouze po absolvování speciálních školení na téma vysokonapěťových technologií, upozorňuje Hardy Hiller, vedoucí After Sales Bus společnosti MAN Truck & Bus. „Takový dílenský trénink provádíme již dnes, stejně jako školení pro řidiče. Při školení řidičů stojí v popředí zájmu bezpečnost a efektivní styl jízdy“, říká tento odborník.
MAN Truck & Bus se již léta zabývá alternativními pohony městských autobusů s cílem snížit emise v MHD na minimum. Již roky patří do výrobního portfolia MAN městské autobusy s motory na CNG, které se při používání bio- či syntetického plynu dají provozovat takřka bezemisně. K tomu nabízí od roku 2010 ekonomicky i ekologicky zajímavou alternativu MAN Lion’s City Hybrid. V blízké budoucnosti v nabídce přibydou rovněž čistě elektrické autobusy. Předsériová verze bateriového autobusu bude v praxi testována v několika evropských městech během příštího roku. Ještě před rokem 2020 pak má odstartovat jeho sériová výroba.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno