BAS Mining Trucks hrdě představuje své nejnovější modely důlních vozů: 10×4 a 8×4. Jejich největší výhody: vyšší užitečné zatížení a zvýšená bezpečnost.
BEZPEČNĚJŠÍ a EFEKTIVNĚJŠÍ NÁKLADNÍ VOZIDLA
Nové rozšířené modely jsou vybaveny tandemovou nápravou o nosnosti 38 tun. Pevnost této tandemové nápravy je zlepšena BAS Mining Trucks. Nápravy jsou umístěny dále od sebe. Vznikne tak více prostoru pro montáž větších a širších pneumatik. To přináší na jedné straně větší stabilitu při jízdě a vykládání. Na druhou stranu to má za následek větší nosnost, výsledkem jsou sklápěče 10×4 o objemu 31 m3 a čisté užitečné hmotnosti 56 tun a sklápěče 8×4 s čistou užitečnou hmotností 45 tun.
Nové zesílené nákladní vozy mají maximální rychlost 50 km/h a mohou pracovat se stoupavostí až 15 %. Zesílené nákladní vozy 10×4 mají třetí pneumaticky odpruženou nápravu pneumaticky. Aby se snížilo opotřebení této nápravy, je tato náprava automaticky zvednuta, když je nákladní vozidlo prázdné nebo při couvání. Pro zvýšení efektivity vašeho provozu je k dispozici více možností výbavy, jako je systém měření užitečného zatížení, sklonoměr a BAS Fleet Connect.
„Vyšší užitečné zatížení ve srovnání se standardními sklápěcími vozy, kloubovými dumpery a pevnými dumpery podobné velikosti vede k důlnímu vozu s nejnižšími náklady na tunu obecně,“ říká Bas van Heertum, ředitel BAS Mining Trucks.
VYLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI
BAS Mining Trucks vychází z modelu Volvo FMX. Vždy se jednalo o dosud nejrobustnější stavební vůz, který je schopen zdolávat opravdu těžký terén. Bylo provedeno několik vylepšení, díky nimž je nákladní vozidlo bezpečnější a ještě efektivnější z hlediska nákladů. Nová kabina je prostornější a navržená pro lepší výhled. Všechna okna (přední a boční) jsou širší, což zlepšuje výhled kolem kamionu. Sekundární displej uvnitř kabiny umožňuje simultánní zobrazení jak zadní kamery, tak ostatních instalovaných kamer, ale také ukazatele bočního sklonu a dalších funkcí. Díky tomu je ovládání vozu jednodušší a bezpečnější. Další výhodou je, že lepší povědomí o okolí má také za následek rychlejší časy cyklů.
NIŽŠÍ SPOTŘEBA PALIVA A NÁKLADY NA ÚDRŽBU
Motor D13 v kombinaci s převodovkou Powertronic přináší nízkou spotřebu nafty, vysoký točivý moment a nízké náklady na údržbu. Hydraulický retardér (místo pouze motorové brzdy) je k dispozici v terénu s častými sjezdy. V automatickém režimu se vozidlo rozhodne, zda použije provozní brzdu, motorovou brzdu nebo retardér. Výsledkem jsou bezpečnější provozní podmínky a delší životnost brzd.