Nárazové testy elektrického nákladního vozidla Scania

Silný náraz do boční části nákladního vozidla rozhodně není nic, co by chtěl člověk zažít. Avšak přesně to inženýři ze společnosti Scania záměrně provádí za účelem zvýšení bezpečnosti elektrických nákladních vozidel.

Přípravy na každý nárazový test jsou obrovské. Vyladění veškerých detailů může zabrat měsíce přesného plánování. „A pak se vše odehraje během necelé sekundy,“ říká zkušební inženýr Jakob Leygraf z oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania.

Test se ovšem uskuteční až po provedení celé řady simulací. „Samotný nárazový test má v konečném důsledku pouze potvrdit, že naše výpočty byly přesné.“

Přípravy a simulace

Když bylo před několika lety uvedeno na trh první hybridní nákladní vozidlo, ihned započalo dolaďování zkušebních metod. „Nárazovému testu, jako je tento, předchází velké úsilí v oblasti vývoje,“ říká Mikael Littmann, vedoucí mechanického testování. „Stále dokola provádíme opakované simulace s různými rychlostmi a úhly. Simulace představuje výkonný nástroj, který je rychlejší a levnější než kompletní realizace testu v praxi. Skutečný test vychází z výsledků našich simulací.“ Zahrnuje nejen nákladní vozidlo jako celek, ale rovněž jsou samostatně testovány jednotlivé součásti. „Uživatelé mají oprávněně vysoké nároky na bezpečnost, stejně jako my.“

Tvrdá práce se při testování budoucích modelů nákladních vozidel rozhodně vyplácí a je velkou výhodou, když tým dokáže být o krok napřed. „Testování je velmi detailní. Než provedeme samotný test, upravujeme parametry, dokud není dosaženo maximálně věrného napodobení skutečné situace,“ říká Leygraf.

Odlišný způsob testování

Nárazové testy elektrického nákladního vozidla se od testů nákladního vozidla se spalovacím motorem poněkud liší.

Energii z nárazu je třeba rozložit a měla by se šířit celou konstrukcí obklopující akumulátor. Požadovaným stavem je, že se promění v kinetickou energii způsobující plastickou deformaci méně důležitých součástí. „Jelikož chceme, aby byl nárazový test co nejautentičtější, používáme pro náraz skutečné vozidlo, což vystavuje konstrukci mnohem většímu namáhání, než kdybychom použili bariéru,“ pokračuje Littmann.

Během testu jsou opodál připraveni pro případ potřeby také hasiči, protože jak Leygraf poznamenává, jedná se o věrný a skutečný test. A jak dopadl tento? Zcela podle očekávání, jelikož z něj akumulátor vyšel nepoškozen

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Dodáno již 300 elektricky poháněných nákladních vozidel! Daimler Truck a FUSO eCanter dosáhly dalšího milníku v elektromobilitě

Stuttgart/Tokio/Praha – Společnost Daimler Truck vynakládá veškeré síly, aby závod k nulovým emisím vyhrála. Dobrým příkladem je FUSO eCanter, lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní překročil už hranici tří set. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno