Návěsy Krone

Přívěsy a návěsy krone

Možná někoho překvapí, že skupina KRONE nevyrábí jen silniční přípojná vozidla, jak je všicni známe z našich silnic, ale pod hlavičkou “Bernard Krone Holding GmbH & Co KG” a v jejich prodejní síti je na trh dodáváno i celé portfolio zemědělských, stavebních a komunálních strojů a to jak nových, tak i použitých.
V nabídce na stránkách krone.de tak můžeme najít i traktory a techniku na zpracování půdy a sklizeň plodin značek John Deere, Crown, Lemken, Horsch, Väderstadt, Trioliet, Grimme, Kotte i zemědělské přívěsy značky Kroger.

Čtěte také: Lehký návěs Schmitz

Návěsy a přívěsy Krone v ČR

Zastoupení značky KRONE, neboli importér  KRONE pro českou republiku je od počátku roku 2007 společnost Hesti-Trailer, spadající do skupiny HESTI (Skupina HESTI prodává užitková vozidla v České republice již od roku 1991 a svou prodejní sítí a systémem distribuce patří mezi největší prodejní organizace tohoto druhu v Evropě. V současnosti ji tvoří společnosti Hesti Truck, Hesti Trailer, T–Protech, Jantra, Linatra, SP-KV Auto, Auto TND, STN–Esox, Merxia, Tanap, NTC, NTC Znojmo, NTC Vysočina, PTN-Vestra, dále pak GTS Poběžovice – výroba přívěsů a nástaveb na užitková vozidla a servisní síť Z – Invest, zajišťující ve Skupině Hesti servisní služby a prodej náhradních dílů pro všechna skupinou prodávaná vozidla).

Hlavní sortiment značky KRONE nabízené prostřednictvím Skupiny Hesti lze rozdělit do 4 skupin:

  • Výměnné nástavby a podvozky Krone
  • Plachtové návěsy Krone
  • Mrazírenské návěsy Krone
  • Kontejnerové podvozky

Plachtový návěs

Dnes se zaměříme na plachtové návěsy, jakož to nejrozšířenější produkt. Marketingově jsou rozděleny plachtové návěsy Krone na 4 výrobní řady a to:

  • ECOLINER
  • Coil Liner
  • Mega Liner (velkoobjemový návěs )
  • Profi Liner

ECOLINER

je plachtový návěs kombinující nízké provozní náklady dosažené aerodynamickým paketem s rychlou obsluhou vozidla dosaženou použitím převratné novinky v zajištění bočních plachet. Boční plachty zajišťují pneumaticky ovládané háky, tudíž doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se sníží na nezbytné minimum. Jde zatím o nejnovější přírůstek do rodiny plachtových návěsů, představený na výstavě IAA 2008 v Hannoveru.

Coil Liner

je specializovaný návěs pro přepravu cívek a přes svoji robustní stavbu rámu se vyznačuje nízkou hmotností a příznivými jízdními vlastnostmi. Standardem jsou kapsy pro klanice sloužící k opření cívky a k zamezení pohybu cívky vpřed. Pro zakrytí prohlubně slouží lehké a pevné kryty z překližky vyztužené kovovou konstrukcí, se kterými může manipulovat bez problémů jediná osoba.  Coil Liner jev základním provedení vybaven obvodovým lemem MULTILOCK, díky němuž nemá řidič problém se zajištěním nákladu (systém více než 100 otvorů po stranách návěsu) a pro zajištění cívek v prohlubni jsou součástí dodávky upínací kruhy umístěné v podlaze podél obou stran prohlubně v počtu 10 párů. Zvýšená přední část chassis, na kterou se montuje přední čelo zajišťuje pevnost a odolnost vůči nárazu v této kategorii přípojných vozidel a přední čelo i zadní vrata jsou u Krone ocelová, což zvyšuje jejich odolnost a usnadňuje opravitelnost. Dále může být Coil Liner vybaven  – a to i dodatečně, speciálními prvky pro zabezpečení nákladu dodávané firmou Krone jako například MULTI BLOCK, MULTI WALL, MULTI SWITCH či MULTI BLOCK PAPER.

Mega Liner

je velkoobjemový plachtový návěs pro tahače “LOW DECK” s výškou točny 950 mm, nosností 32t (nebo 35 t u 41 tun celkové hmotnosti)  a objemem nákladového prostoru přes 96 m3.  Podlaha je 30 mm překližka s maximálním zatížení pro paletové vozíky o celkové hmotnosti do 7000 kg. Střecha Edscha (oboustranná shrnovačka) hydraulicky ovládaná  páky v rohových sloupcích se zdvihem 330 mm vpředu a 400 mm vzadu.  Nápravy osazené kotoučovou brzdou, vzduchové pérování s ventilem zvedání/spouštění, 6 x pneu 435/50 R 19,5, pružinová parkovací brzda, brzdový systém včetně stabilizačního systému, systém EBS 2S/2M, 2 senzory na jedné nápravě, diagnostika pomocí konektoru ISO 7638 (EBS), mechanické podpěry 2×12 tun s vyrovnávací patkou.

Profi Liner

je klasický plachtový návěs pro výška točny v nenaloženém stavu 1050-1170 mm, nosností necelých 32t / 35 t a objemem pro náklad něco přes 90 m3. Na překližkovou podlahu 30 mm se při šikovném nakládání narovná až 34 Europalet (ERURO paleta 1,2 x 0,8 m ).  Ttřídílný plachtový systém umožňuje jednoduchou nakládku i rozměrnějšího zboží a použité robustní komponenty a  antikorozní ochrana by měli být zárukou spolehlivosti, dlouhé  životnosti a nízkými nároky na údržbu. Nápravy dnes už tradičně osazené kotoučovou brzdou o průměru kotouče 430 mm, vzduchové pérování s ventilem zvedání/spouštění, 6 x pneu 385/65 R 22,5, pružinová parkovací brzda, brzdový systém včetně stabilizačního systému, systém EBS 2S/2M, 2 senzory na jedné nápravě, diagnostika pomocí konektoru ISO 7638(EBS), 6 pneumatik 385/65 R 22,5, koš pro uložení rezervního kola,mechanické podpěry 2×12 tun s vyrovnávací patkou. Zadní vrata dvoukřídlá,  zvedací portál vrat, 3 páry bočních sloupků, 3 sady dřevěných latí.

V pokračovíní našeho povídání se podíváme na mrazírenské návěsy, výměnné nástavby a podvozky a kontejnerové podvozky.

Zdroj: krone.de, hesti.cz

 
Autodoprava, Technika , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Návěsy Krone

  1. Roman píše:

    Ahoj , mám také návěs Krone ( Profi Liner ) , již druhý. S návěsem , jako takovým jsem spokojen. Ten první jsem měl 3 roky a neměl jsem žádný větší problém. Jen mi příjdou směšné garanční prohlídky , nechají vás čekat více jak 3 hodiny v místnosti pro řidiče a nevidíte žádnou činost. Ani kontrola schrnovačky a ani střechy. Navíc mi vadí automatická zvedací náprava , hlavně z důvodu malých kruhových objezdů. Chtěl jsem vypínač do auta na spuštění nápravy , ale bylo mi řečeno že to u návěsů Krone nejde. Pouze výměna řídící jednotky , ale to by mi u zaměstnavatele asi neprošlo.

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík s Brabcem museli odevzdat klíčky od svých závoďáků

Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.

číst dále »

Severočeská technika míří na 41. ročník Rallye Dakar

41. ročník slavného Dakaru odstartuje 6. ledna a severočeský tým MKR Technology na něm bude opět mít trojici závodních kamionů, která bude chtít bojovat o pódiová umístění.

číst dále »

České Tatrovky ve Švédsku

Vozidla značky TATRA patří mezi české výrobky, které se proslavily po celém světě. Ve Švédsku se tatrovky nyní podílejí například na těžbě měděné rudy a propagují zde nejen kopřivnického výrobce a Česko, ale také známé české osobnosti, po kterých jsou pojmenované.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno