Návod k použití palubní jednotky premid – MytoCZ.cz

Mýtné krabičky – jak se používají a jak nastavit? – Návod k použití

Ceny mýtného naleznete ve formátu XLS v našem článku ZDE

Témá mýtného jsme chtěli na našem stále populárnějším webu  pro profesionály www.kamionaci.cz již opustit, ale protože je to téma stále živé a nestíháme zodpovídat Vaše dotazy týkající se použití a nastavení jednotek Premid, rozhodli jsme se na našich stránkách uveřejnit kompletní návod k použití. Ten je sice k dispozici na oficiálního informačního portálu premid.cz v menu JEDNOTKA PREMID pod položkou PREMID GUIDE, ale pouze ke stažení ve formátu PDF s čímmž mohou mít začínající uživatelé internetu potíže a navíc je v tomto formátu obtížnější “vyhledávání” a práce s textem.

Mýtné jednotky – návod k požití – premid

Premid guide

Návod k použití palubní jednotky premid

Návod-jednotka

Upozorněni:
■ K vašemu vozidlu používejte pouze palubní jednotku pro elektronické mýtné v České republice (dále jen jednotka premid), která byla vydána k vaší registrační
značce. Jednotka premid je nepřenosná mezi vozidly!
■ Jednotka premid je vhodná pouze pro vozidla bez pokoveného čelního skla. Pro vozidla s pokoveným čelním sklem je pro elektronické mýtné v České republice určena palubní jednotka premid plus s venkovní anténou (dále jen jednotka premid plus).

Obsah baleni:
Ověřte, zda obsah dodavky není poškozen a obsahuje nasledujici položky:

  1. jednotku premid;
  2. tento návod k použiti;
  3. nálepku s pokyny;
  4. 1 čistící hadřík, 2 samolepicí pasky se suchým zipem.

Montáž:
A) Vybalit jednotku premid a nálepku s pokyny k obsluze nalepit na její horní část.

B) Přiloženým hadříkem očistit místo na vnitřní straně čelního skla, na které se bude jednotka premid připevňovat. Místem pro umístění jednotky premid je dolní okraj čelního skla mezi středem vozidla a volantem. V zorném poli řidiče nesmi být umístěny žádné předměty, které by omezovaly jeho výhled. Za umístění jednotky premid je odpovědny řidič.

C) Odstranit ochrannou folii ze samolepících pasek se suchým zipem a nalepit je na vyznačené plochy spodní strany jednotky premid.

D) Odstranit ochrannou folii z druhé strany samolepicích pásek a nalepit jednotku premid na očištěné místo na skle. Stěrač v klidové poloze nesmi jednotku premid zakrývat.
Použiti:
■ Díky teto jednoduché montáži je nyní jednotka premid řádně upevněna a připravena k použití.
■ Jednotku premid je kdykoli možné sejmout a opětovně upevnit, přičemž na skle zůstanou příslušné časti samolepících pasek.
■ Po sejmuti lze s jednotkou premid jednoduše manipulovat, např. ji odnést na distribuční místo (dále jen premid point) ke kontrole, dobití učtu, vraceni, výměně
apod.

E) Ovládací prvky jednotky premid:

navod-graficky-myto

  1. Ovládací tlačítko
  2. ukazatel počtu naprav vozidla: 2 nápravy
  3. ukazatel počtu naprav vozidla: 3 nápravy
  4. ukazatel počtu naprav vozidla: 4 nápravy a vice
  5. ukazatel pro vozidla zvláštní kategorie (neaktivní)
  6. reproduktor

F) Kontrola stavu a nastaveni jednotky premid:

Krátkým stiskem tlačítka 1 (kratším než 2 sekundy) se aktivuje zobrazeni stavové zprávy. Příslušný ukazatel aktuálně nastaveného počtu naprav vozidla (2; 3; 4)
zabliká:
1x zeleně jednotka premid je v pořádku
2x zeleně jednotka premid je v pořádku, ale zůstatek na účtu je nízký, dobít učet!
4x zeleně chyba, navštívit premid point nezabliká chyba, navštívit premid point

G) Nastaveni jednotky premid – nastavení počtu naprav:

■ Nastaveni kategorie vozidla (bez přívěsu) se provádí při registraci dle údajů v technickém průkazu vozidla a nelze jej uživatelsky měnit.
■ Nastaveni počtu naprav provádí řidič vozidla podle aktuálního počtu naprav vozidla včetně připojených přívěsů a návěsů.
■ Změna nastaveni počtu naprav se provádí stiskem tlačítka 1 na jednotce premid po dobu delší než 2 sekundy. Stisk se opakuje, dokud není nastaven správný počet naprav potvrzeny krátkým zablikáním příslušného ukazatele (2; 3; 4).
■ Za správně nastaveny počet naprav je zodpovědný řidič vozidla!

H) Provoz jednotky premid na zpoplatněných komunikacích.

Při průjezdu mýtnou branou zazni akusticky signál:
1x pípnutí mýtná transakce proběhla v pořádku
2x pípnutí mýtná transakce proběhla v pořádku upozorněni – nízký zůstatek na účtu, doporučeni: dobit učet
4x pípnutí mýtná transakce neproběhla navštívit premid point bez pípnutí mýtná transakce neproběhla navštívit premid point

Všeobecné podmínky použiti:

  • Jednotka premid slouží k zúčtovaní výkonového zpoplatněni vozidel v České republice.
  • Jednotka premid je určena pro použití v České republice, v jiných zemích je trvale v režimu spánku.
  • Pravidla výkonového zpoplatněni se řídí aktuálně platnými zákony a prováděcími právními předpisy České republiky.
  • Jednotka premid využívá ke zpoplatněni rádiové rozhraní č.FSB-LD031 a FSB-LD032.
  • Jednotka premid se řidiči poskytuje k užívání, není jeho vlastnictvím. Po ukončení užívaní musí být vrácena.
  • Jednotka premid nesmi byt otevřena a nesmi s ni byt neoprávněně manipulováno.
  • Jednotka premid je ve shodě s předpisy R&TTE 1999/05. Prohlášeni o shodě a další dokumenty lze nalézt na www.premid.cz.
  • Provoz jednotky premid podléhá v České republice standardu EU EN 60721-3-5 podle povolených tříd 5K2, 5B1, 5C1, 5S1, 5F1 a 5M3.
  • Jednotka premid samotná a průjezdy mýtnými branami jsou pro posádku vozidla zdravotně nezávadné.
  • Jednotka premid je provozována dle doporučení EU 1999/5/EC.
  • Změny vyhrazeny.

Technické údaje:
Provozní teplota: -25°C až 85°C.
Provozní vlhkost vzduchu: maximálně 90%.
Jednotka premid nevyžaduje údržbu.
Všechna práva vyhrazena c Kapsch Traffi cCom AG
Zdroj: premid.cz

 
Autodoprava, Legislativa v dopravě Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Návod k použití palubní jednotky premid – MytoCZ.cz

  1. Mojmír píše:

    Měl bych dotaz.V minulém roce jsem jezdil s jednotkou premid. Mám doklady o předplaceném mýtném. Jednotku jsem ke konci roku vrátil. Nenechal jem si ale vystavit doklad – vyúčtování mýtného za období… . Je tento nedostatek možno dodatečně napravit ?

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Le Mans – předposlední závod sezóny okruhových tahačů

Pouhý týden po závodním víkendu v Zolderu zamíří nejrychlejší truckeři starého kontinentu na legendární okruh v Le Mans. V případě Buggyry bude ve hře první individuální titul v tomto desetiletí.

číst dále »

Truck Trial Jihlava

Soutěžní sezona 2017 otevřeného mistrovství ČR v Truck trialu pokračuje o víkendu 23 – 24. září v Jihlavě. Závod se pojede v bývalém vojenské prostoru Rančířov.

číst dále »

I po smolné sobotě v Zolderu je Adam Lacko v čele šampionátu

Lacko s Vršeckým si po nepříliš povedeném prvním dnu na belgickém okruhu spravili chuť a v neděli si dojeli pro dvě pódiová umístění, přičemž Lacko vyhrál první jízdu. Do značné míry tak eliminoval ztrátu ze soboty a do Francie si poveze náskok 53 bodů. Zásluhou bodového přísunu obou jezdců dokázal tým Buggyra Racing navýšit svůj náskok v Poháru konstruktérů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno