Nefungující registr vozidel

To o čem celý měsíc slyšíme v televizi a čteme v novinách, totiž problémy s novým systémem registrace vozidel trápí běžné občany ale především dopravce, pro které jsou dopravní prostředky výrobním nástrojem, bez kterého nemůžou podnikat.

Problémy s přihlašováním nových vozidel a návěsů komplikuje podnikání dopravním a logistickým firmám. Stejně jako u soukromých osob jim ušlý zisk nikdo nekompenzuje. Může se jednat i o desetitisícové ztráty. Odpovědi na otázky poskytl Richard Macko, ředitel dopravy české logistické společnosti Šmídl s.r.o.

Nový registr vozidel měl začít fungovat již od začátku července, kolik vozidel se vám podařilo přihlásit?
RM: “V červenci jsme naštěstí přihlašovali jen několik nových návěsů. K dnešním dni se podařilo přihlásit všechny, neobešlo se to však bez komplikací. Počkali jsme až skončí první týden zkušebního provozu a poprvé jsme zkusili přihlásit tři návěsy 9. července – neúspěšně.”

Znamená to pro vás toto zpoždění velké komplikace?
RM: “Ano, přihlašování vozidel do registru má na starosti kolegyně s ekonomického oddělení. Kromě několika hodin, které strávila čekáním na oddělení dopravy Městského úřadu, jsme řešili zbytečné nájezdy a prostoje řidičů. Abychom dostáli závazkům vůči našim zákazníkům, museli jsme jako náhradu zapojit starší návěsy, poslat pro ně řidiče, reorganizovat několik přeprav.”

Nemohli jste nákup nových vozidel odložit do doby, než bude registr fungovat bez problémů?
RM: “Nákup nových vozidel a návěsů plánujeme s více než půlročním předstihem. Ihned po nákupu vyřizujeme potřebnou dokumentaci včetně přihlášení do registru a vozidla hned vyjíždějí do světa. Průměrné stáří našich vozidel je dva roky, nové kusy tedy nakupujeme průběžně a prakticky nepřetržitě. V srpnu a září máme v plánu dát do provozu řádově desítky nových vozidel a doufáme, že se nám je podaří bez problémů přihlásit do registru.”

Věřím, že je tento pohled ze strany profesionálních dopravců pro Vás i pro Vaše čtenáře zajímavý. V případě zájmu o poskytnutí dalších informací se na mě neváhejte obrátit.

 
Autodoprava, Legislativa v dopravě, Novinky, Služby dopravcům , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno