Nové autobusy VOLVO

Z gruntu nové autobusy Volvo

Společnost Volvo Buses představuje zcela novou řadu autobusů pro turistickou a dálkovou linkovou dopravu. Jejich design, technická vyspělost a úroveň komfortu a bezpečnosti opět nastavují nové standardy v oblasti autobusové přepravy.

Nabídka zahrnuje dva modely: Volvo 9700 a luxusní Volvo 9900. Oba modely si zákazníci mohou přizpůsobit podle svých požadavků na parametry přepravy a úroveň vybavení. Oba dva autobusy jsme měli možnost vyzkoušet na testovacím okruhu společnosti Volvo ve švédském Hälleredu.

Základní technické údaje

Volvo 9700. Výška 3,65 m, délka volitelná: 12/13/14 m. Uspořádání náprav 4×2/6×2.
Volvo 9900. Výška 3,85 m, délka volitelná 12/13/14 m. Uspořádání náprav 4×2/6×2.

Oba typy autobusů používají motor Volvo D11 v provedení Euro 6, ve výkonové verzi 430, resp. 460 koní. Převodovka Volvo I-Shift může být vybavená systémem I-See.

Pohonná jednotka Volvo D11.

Nové autobusy vykazují významný posun směrem k nižší spotřebě paliva a ekonomice provozu. Konstruktérům se podařilo vylepšit aerodynamiku karoserie, což spolu se snížením celkové hmotnosti o 350 kg přináší snížení spotřeby paliva a množství emisí CO2 až o čtyři procenta. Pokud si zákazníci zvolí Dynamic Chassis Lowering (dynamické snižování světlé výšky), může být úspora paliva ještě výraznější.

Volvo 9700
V oblasti turistické a dálkové linkové přepravy je kladen značný důraz na celkový příjemný zážitek z cesty. Kvalitně izolovaná karoserie zaručuje nízkou hladinu hluku a vibrací v interiéru, klimatizační soustava je pak vyvinuta tak, aby bez ohledu na povětrnostní podmínky vně vozu zajišťovala příjemnou stabilní teplotu v celém autobusu. Ergonomická sedadla pro cestující jsou vlastní konstrukcí společnosti Volvo.


U bočního designu modelu 9700 je kladen důraz na jednoduchost, která vyjadřuje spolehlivost a solidnost.


Tým designérů kladl velký důraz na to, aby autobus působil kvalitně na pohled i na dotyk. Cestující se mohou těšit na klidné a vyvážené barevné provedení a vkusné kombinace látek a kůže s kovovými doplňky. Interiér je zkrátka navržen tak, aby ve všech ohledech nabízel prémiový zážitek.


Cestujícím v autobusu přibyl u každého sedadla vlastní USB port.

Volvo 9900
Tento model je novou vlajkovou lodí společnosti Volvo. V porovnání s předchozí generací je autobus o 12 centimetrů vyšší. O tuto délku se zvětšil zavazadlový prostor a zároveň cestující sedí v autobusu výše. V kombinaci se svažující se podlahou a rozměrnými skleněnými panely to znamená lepší výhled vpřed a do stran. Strop v prostoru pro cestující je nyní umístěn o osm centimetrů výše než dříve, zážitek z mnohem prostornějšího interiéru pak umocňuje také čistější přechod mezi boky a stropem.
Během naší návštěvy jsme si vyslechli přednášku Dana Frykholma, ředitele pro design společnosti Volvo Buses. Dal nám nahlédnout „do kuchyně“ svého týmu a poodhalil nám promyšlenost designu nových modelů. Podělil se s námi o spoustu detailů, kterých by si pozorovatel nevšiml, a právě tyto detaily dotvářejí unikátní konstrukci autobusů.


Toto je první vjem, který cestující uvidí po otevření dveří autobusu. Podle Dana Frykholma má tým designérů pouhých 10–15 vteřin na to, aby mu sdělil základní poselství – přesně tak dlouho totiž trvá, než si člověk vytvoří první dojem, na kterém staví. Všimněte si proto důležitých detailů: kvalitně provedený a podsvícený název Volvo, intuitivní madlo, nad jehož uchopením člověk vůbec nemusí přemýšlet, panel přístrojové desky, který přirozeně cestujícího natáčí směrem dále do interiéru a pečlivě vybrané materiálové a barevné provedení.


Design pracoviště řidiče se může pochlubit zcela novým volantem a novými přístroji. Je opět jedním z prvních obrazů, které cestující po nastoupení do autobusu uvidí. Musí tedy být na jednu stranu atraktivní, nicméně zároveň musí vyjádřit, že jde o prostor určený pouze pro řidiče. Toho je dosaženo zalomením palubní desky tak, aby řidiče obklopovala.


Boční design modelu 9900 navozuje nejen dojem exkluzivity, ale také dynamičnosti. Opět podle slov Dana Frykholma autobus vypadá, jako když jede, i když stojí.


Zepředu autobus působí přívětivým a díky masce ve spodní části i „usmívajícím se“ dojmem. Maska však má i ryze praktický a bezpečnostní přínos. Je vyrobena ze speciálního plastu, protože se za ní ukrývá radar systému Driver Alert Support System.

Zadní část autobusu ukrývá několik zajímavých designových prvků: dvě soudečkovité vertikální linky působí jako bezpečná náruč. Samy o sobě by však navozovaly dojem vratkosti, proto jsou „uzemněny“ vertikální prohnutou linií ve spodní části.

Interiér je především o smyslových vjemech – sedadla jsou v tomto ohledu jedním z nejdůležitějších prvků. Proto si je společnost Volvo Buses vyvíjí sama.

Osvětlení je dalším klíčovým prvkem ovlivňujícím komfort cestujících. Nové autobusy Volvo proto umožňují pět různých voleb osvětlení.

Velký důraz na bezpečnost
Vozidla nové řady 9000 patří díky použitým technologiím mezi nejbezpečnější autobusy na trhu, čímž důsledně navazují na dlouholetou tradici společnosti Volvo. Jak Volvo 9700, tak Volvo 9900 nabízejí komplexní řešení aktivní i pasivní bezpečnosti. Například nový Driver Alert Support System (systém upozornění řidiče) přispívá ke snížení rizika nehod způsobených únavou či nepozorností řidiče. Sleduje chování řidiče a polohu autobusu vůči jízdním pruhům a krajnici. Pokud podle stylu řízení zjistí, že řidič je zřejmě unaven či nesoustředěn, varuje jej zvukově i zobrazením výstražného sdělení na přístrojové desce. Mezi další nové prvky náleží účinnější ochrana před čelním nárazem (FIP), která je schopna lépe pohltit energii nárazu, a skleněná výplň spodní části předních dveří, díky níž řidič snáze zaznamená ostatní účastníky silničního provozu v blízkosti autobusu.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Tomeček by rád letos jel na Dakar i do Dakaru

Tomáš Tomeček se dakarskému závodění věnuje od roku 1995. Letos si naplánoval, že během jednoho roku pojede na Dakar i do Dakaru. V lednu úspěšně zvládl první štaci, Dakar Rally v Saúdské Arábii. Pokračovat měl v březnu na Africa Eco … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno