Nové ISUZU VISIGO Euro VI v Čechách

VISIGO – autobus, který vás překvapí

VISIGO_Loděnice 2014 24Společnost TURANCAR CZ představila médiím a dopravcům nejnovější model turistického autobusu střední velikosti VISIGO Euro VI s maximální kapacitou až 41 cestujících. Jedná se o zbrusu novou koncepci konstrukce karosérie, výrobce poprvé v historii upouští od osvědčených tradičních postupů výroby autobusů s pevným rámem. Nové VISIGO má základ vytvořený z pevné, avšak subtilní klece samonosné karoserie s motorem zabudovaným v zadní části. Proporcemi je nový autobus vhodný jak pro dálkovou dopravu, tak i k linkové meziměstské přepravě. Největší m překvapením je zcela určitě použití nejnovějšího šestiválcového motoru Cummins Euro VI. Celková výška autobusu neumožňuje jeho zařazení do kategorie Coach HD, HDH, ale přesto má jeho zavazadlový prostor objem úctyhodných 5.5 m3. Autobus lze již ve výrobě vybavit toaletou a spací kabinou pro řidiče. Veškeré další vybavení včetně převodovky s automatickým řazením, účinné automatické klimatizace, retardéru, DVD přehrávače i couvací kamery je již v nabídce v základním provedení. S osazením nového motoru dochází také k novému značení nového výrobku, oficiální označení nyní je: Anadolu ISUZU – VISIGO. První předváděný model Euro VI v Čechách má kapacitu 35 cestujících, mezi jednotlivými sedadly je komfortní vzdálenost více než 77 cm. Autobus má naplánovanou sérii testovacích jízd u dopravců po dobu dvou měsíců, následně bude vystaven na mezinárodním veletrhu CZECHBUS 2014 v listopadu v Praze. Společnost TURANCAR CZ již nyní zaznamenává mimořádný zájem o nový autobus, dokonce eviduje již první objednávky. Promyšlená inovace – čistý, elegantní design VISIGO_Loděnice 2014 21U VISIGO vsadil výrobce tentokrát na oblé tvary, plynulé křivky a originální prvky jak na vnějších částech karoserie, tak i v provedení interiéru. Snahou je nabídnout autobus v novém, neotřelém atraktivním designu za použití dobře laděných neobvyklých barev v interiéru. Dopravci určitě ocení průchozí zavazadlové prostory o objemu 5,5 m³. Na první pohled každého zaujme vypouklé přední čelo s opticky prodlouženým čelním sklem. Křivky a linky předního panelu i stylizované rozmístění hlavních světlometů a mlhovek do oblouku působí příjemným, optimistickým vzhledem s pocitem, že autobus se usmívá. Nový facelift nyní také zapadá do jednotného vizuálního vzhledu celé výrobní řady autobusů Anadolu Isuzu. Mohutná zpětná zrcadla umístěná asymetricky, vpravo s velkým přesahem, vlevo u řidiče naopak s „připažením“, zajišťují vynikající rozhled. Hodně zajímavá je nápaditá linie předního sloupku protaženého plynule až do střešního spoileru, který zakrývá klimatizaci. Dalším nápaditým prvkem je střešní křídlo, které částečně omezuje víření vzduchu za vozidlem a je v něm zabudovaná couvací kamera. Charakterem konstrukce a vybavením se VISIGO blíží již do kategorie dospělých autobusů. Nový koncept, konstrukce sedadel, široká ulička, vysoké boční prosklení a vnitřní světlá výška výrazně zvyšují komfort pro cestující. Podle přání zákazníka je možné upravit varianty počtu sedadel v konfiguracích: 35 + 2, 37 + 2 a 39 + 2. Moderní konstrukce sedadel, podobně jako u osobních aut, upouští od mohutných měkkých „fotelů“, ale jde cestou ergonomicky tvarovaných skořepin, dobře čalouněných, které jsou pohodlné a vhodné i pro delší cestování. Dostatek přirozeného světla v interiéru zabezpečují originální prosklené partie stropního panelu, které lze zastínit elektrickou clonou. Naopak noční svícení obstarává důmyslný systém efektních LED světel. Barevné ladění interiéru v teplých tónech bordó červené v kombinaci se smetanově žlutou a červenohnědým provedením přístrojového panelu dodává autobusu příjemně útulnou atmosféru. Nově navržená celková ergonomie interiérových částí v předním prostoru zajišťuje posádce pohodlí a dobrý výhled. VISIGO je vybavený multimediálním setem, který umožňuje na jedné obrazovce využívat funkcí MP3, DVD, navigace a palubního počítače, všechny tyto funkce mohou být použity současně. Plně automatická klimatizace umožňuje jak chlazení, tak i vytápění, automatický systém je součástí standardního vybavení VISIGO. Klimatizační jednotka má výkonovou kapacitu 28,4 kW a 38.270 kcal / h. Zajímavě navržené boční prosklení u řidiče sestupuje hluboko ke spodní hraně karoserie, řidiči mimo jiné umožňuje dobrý boční výhled. Esteticky zdařilé je také efektní provedení dvojitého sloupku v přední části v kombinaci s leštěnou ocelovou plochou se znakem VISIGO. Nový přístrojový panel, osazený kruhovým tachometrem a otáčkoměrem s centrálním displejem je přehledný, všechny důležité ovládací prvky jsou dobře dosažitelné. Zajímavé je nové provedení čtyřramenného volantu v barvě hnědo červené v kombinaci s šedivou, stejnou barevnou kombinaci nalezneme na přístrojovém panelu. Technicky vyspělý, tichý, výkonný, spolehlivý, úsporný VISIGO_Loděnice 2014 5Šest „amerických“ válců je novou hybnou silou pro VISIGO. Nový VISIGO Euro VI je osazený šestiválcovým motorem Cummins ISB 6.7 E6 250B o výkonu 187 kW s emisní normou Euro VI. Cummins dodává autobusu nový rozměr kvality, parametry výkonu zaručují vysoce dynamické jízdní vlastnosti s nízkou spotřebou, mimořádnou spolehlivostí a výdrží. Již při našich prvních zkušebních jízdách zaznamenáváme velmi kultivovaný „kulatý“ chod a zvuk motoru na nízké úrovni, je také cítit nadbytek výkonu při rozjezdech i pří jízdě do svahu. Sympatické je, že motor pružně reaguje již v nízkém režimu otáček. Koncepce podvozkové části je identická s vyspělými autokary světových značek. Přední náprava s nezávislým zavěšením kol a pneumatickým pérováním zajišťuje klidnou a pohodlnou jízdu i po špatných silnicích. Zadní náprava má také pneumatické odpružení, na všech kolech jsou kotoučové brzdy a autobus je vybaven zpomalovací motorovou brzdou a elektromagnetickým retardérem Voith. Objem palivové nádrže 250 l s přehledem zajišťuje akční rádius minimálně 1000 km. Dobré jízdní vlastnosti zaručuje použití větších kol o rozměru 265/70 R19.5. VISIGO Technické parametry: Rozměry v mm: Maximální délka 9560 Maximální šířka 2454 Maximální výška 3368 (včetně klimatizační jednotky) Rozchod předních kol 2012 Rozchod zadních kol 1751 Přední převis 1890 Zadní převis 3010 Vnitřní výška 1950 Hmotnosti v kg: Celková hmotnost 13 500 Pohotovostní hmotnost 9 200 (plná nádrž paliva, řidič, stevard) Zatížení přední náprava 5 000 Zatížení zadní náprava 8 500 Obsaditelnost: Varianta A 37 + 1 + 1 Varianta B 39 + 1 + 1 Varianta C 35 + 1 + 1 Motor: CUMMINS Značka Cummins ISB 6.7 E6 250B Typ Common Rail Turbo Diesel Intercooler Zdvihový objem (ccm) 6700 cm³ Počet válců 6 Výkon 182 kW / 2100 r.p.m. Točivý moment 1000 Nm / 1200 – 1600 r.p.m Emisní norma Euro VI (EGR/SCR/DPD) Stoupavost 38,8% Pérování: Přední náprava Nezávislé zavěšení kol (Voith), pérování pneumatické, 2 měchy Zadní náprava Pevná, pérování pneumatické, 4 měchy Brzdy: Zadní/přední Kotoučové Systém Vzduchové (EBS, ABS, ASR, ESC) Přídavné Motorová, elektrický retardér (Voith), parkovací vzduchová Nádrž 250 l Převodovka: ZF Typ ZF 6 AS 1010 BO – (AS Tronic) Rychlosti 6 + 1 6 + 1 s automatickým řazením Diferenciál : 5.86 (Meritor) Pneumatiky: 265/70 R19, 5 Poloměr otáčení: 7 100 mm Zavazadlový prostor: 5,5 M³ Klimatizace: Safkar – 28,4 kW a 38.270 kcal / h – plno automatická, teplo/zima

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Nové ISUZU VISIGO Euro VI v Čechách

  1. Ota píše:

    ” První předváděný model Euro VI v Čechách má kapacitu 35 cestujících …”. Bude se předvádět stejný model i na Moravě či ve Slezsku?

Komentovat Ota Zrušit odpověď

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno