NOVÉ PŘEDVÁDĚCÍ VOZIDLO RENAULT S NIŽŠÍ SPOTŘEBOU PALIVA

RENAULT TRUCKS: NOVÉ PŘEDVÁDĚCÍ VOZIDLO S NIŽŠÍ SPOTŘEBOU PALIVA A ÚROVNÍ EMISÍ CO2

Renault Trucks pokračuje ve výzkumu, jehož cílem je zlepšit energetickou účinnost nákladních vozidel. V rámci projektu FALCON se značka zaměřila na vývoj jízdní soupravy, která by měla díky svému inovativnímu designu naplnit ambiciózní plán nižší spotřeby paliva a spolu s ním i nižší úrovně emisí CO2.
Nižší spotřeba je tou nejzásadnější částí vývoje vozidel Renault Trucks, která dopravcům přináší zisk. V návaznosti na projekty Optifuel Lab 1, Optifuel Lab 2 nebo nejnověji Urban Lab 2 zaměřený na distribuční vozidla, dnes Renault Trucks vyvíjí novou experimentální jízdní soupravu, jejíž cílem je nižší spotřeba paliva o 13 % v porovnání se standardní soupravou taženou vozidlem Renault Trucks T.
Projekt FALCON, Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption (Flexibilní & Aerodynamický tahač pro nižší spotřebu) řídí značka Renault Trucks ve spolupráci s dalšími partnery, kterými jsou Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) a IFSTTAR (LTE ; LESCOT). Projekt je současně financován z vládních prostředků v rámci fondu FUI Regions.
Technologický vývoj je zaměřen na návratnost investice zákazníkovi maximálně do dvou let v běžných podmínkách provozu a využití vozidla s cílem zahájení výroby ve střednědobém horizontu. Vývoj se bude soustředit na optimalizaci aerodynamiky tahače a návěsu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, prediktivní pomocné systémy řízení přispívající k hospodárné jízdě a úspoře energie, pohonné soustavy s lepším využitím tepla dle nové generace Rankinova cyklu a na optimalizované složení maziva. Technologie – s vyjímkou Rankinova cyklu – budou integrovány do předváděcího vozidla a testovány v reálných podmínkách od konce roku 2018.
Díky projektu Falcon, jehož konec je plánován na rok 2020, bude mít Renault Trucks k dispozici nejen nové experimentální vozidlo pro vyhodnocování inovativních technologií zaměřených na další snižování paliva u jízdních souprav, ale také se bude moci připravit na příchod budoucích evropských regulací týkající se emisí CO2 u nákladních vozidel, objemu přepravovaného nákladu, jeho rozměrů nebo pneumatik.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Nové motory Scania V8

Společnost Scania představuje novou generaci motorů Euro 6 V8, která stanovuje nový standard v oblasti spotřeby pohonných hmot. Tyto motory, které jsou k dispozici ve výkonnostních kategoriích 520, 580 a 650 koňských sil, dokáží majitelům vozidel s vyšší celkovou hmotností tahače a přívěsu, vyšší průměrnou rychlostí, popř. obojím, snížit spotřebu paliva o 7 až 10 procent.

číst dále »

BAJA Aragon

Součastně s koncem Silk way rally odstartovala na jihu Evropy soutěž BAJA Aragon, kde nás reprezentují hned čtyři české posádky v kategorii kamiónů a tři posádky v kategorii osobních automobilů.

číst dále »

Martin Kolomý s posádkou již doma

Dnes krátce po šesté hodině ranní přistálo na letišti Václava Havla v Praze letadlo s posádkou a mechaniky týmu Buggyra tatra racing, jež premiérově absolvovala soutěž Silk Way Rally. Z odbavovací haly terminálu letiště směřovali jejich kroky do nedalekého hotelu marriott Courtyard, kde se konalo setkání se zástupci médií a sdělení čestvích dojmů ze soutěže.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno