NOVÉ PŘEDVÁDĚCÍ VOZIDLO RENAULT S NIŽŠÍ SPOTŘEBOU PALIVA

RENAULT TRUCKS: NOVÉ PŘEDVÁDĚCÍ VOZIDLO S NIŽŠÍ SPOTŘEBOU PALIVA A ÚROVNÍ EMISÍ CO2

Renault Trucks pokračuje ve výzkumu, jehož cílem je zlepšit energetickou účinnost nákladních vozidel. V rámci projektu FALCON se značka zaměřila na vývoj jízdní soupravy, která by měla díky svému inovativnímu designu naplnit ambiciózní plán nižší spotřeby paliva a spolu s ním i nižší úrovně emisí CO2.
Nižší spotřeba je tou nejzásadnější částí vývoje vozidel Renault Trucks, která dopravcům přináší zisk. V návaznosti na projekty Optifuel Lab 1, Optifuel Lab 2 nebo nejnověji Urban Lab 2 zaměřený na distribuční vozidla, dnes Renault Trucks vyvíjí novou experimentální jízdní soupravu, jejíž cílem je nižší spotřeba paliva o 13 % v porovnání se standardní soupravou taženou vozidlem Renault Trucks T.
Projekt FALCON, Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption (Flexibilní & Aerodynamický tahač pro nižší spotřebu) řídí značka Renault Trucks ve spolupráci s dalšími partnery, kterými jsou Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) a IFSTTAR (LTE ; LESCOT). Projekt je současně financován z vládních prostředků v rámci fondu FUI Regions.
Technologický vývoj je zaměřen na návratnost investice zákazníkovi maximálně do dvou let v běžných podmínkách provozu a využití vozidla s cílem zahájení výroby ve střednědobém horizontu. Vývoj se bude soustředit na optimalizaci aerodynamiky tahače a návěsu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, prediktivní pomocné systémy řízení přispívající k hospodárné jízdě a úspoře energie, pohonné soustavy s lepším využitím tepla dle nové generace Rankinova cyklu a na optimalizované složení maziva. Technologie – s vyjímkou Rankinova cyklu – budou integrovány do předváděcího vozidla a testovány v reálných podmínkách od konce roku 2018.
Díky projektu Falcon, jehož konec je plánován na rok 2020, bude mít Renault Trucks k dispozici nejen nové experimentální vozidlo pro vyhodnocování inovativních technologií zaměřených na další snižování paliva u jízdních souprav, ale také se bude moci připravit na příchod budoucích evropských regulací týkající se emisí CO2 u nákladních vozidel, objemu přepravovaného nákladu, jeho rozměrů nebo pneumatik.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Silk Way Rally startuje již za pár dní

Letošní Silk Way Rally bude úplně jiná. Zatímco v loňském roce musely posádky přejet přes tři státy, letos vede trasa jen na území Ruska. Závod se z původních dvou týdnů smrsknul na jediný.

číst dále »

Závody tahačů na Slovakiaringu

Po Itálii, Maďarsku a Německu zavítá tento víkend mistrovství Evropy tahačů podruhé na Slovensko. Na Slovakiaringu lze očekávat, vzhledem k dosavadnímu vývoji šampionátu, tvrdé boje. Doufejme, že se šťastným koncem pro Buggyru.

číst dále »

Novinka mezi návěsy – Nooteboom Teletrailers plachtou

Rychlé a bezpečné nakládání / vykládání s novým systémem shrnovací plachty pro Nooteboom Teletrailer

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno