Nový pomocník do městského provozu

ISUZU Citibus Road Show

Minulý týden na letišti v Panenském Týnci měli možnost novináři a pozvaní hosté společností Turancar, zastupující japonskou značku ISUZU v segmentu autobusů, poprvé vyzkoušet nový model této automobilky.

Ačkoli počasí ten den zrovna akci nepřálo, bylo zajímavé vyzkoušet tento malý autobus s jeho dvěma bratříčky, nabízenými v České republice.

 

 

Nová koncepce městského autobusu ISUZU CITIBUS

Novinku z konstruktérské dílny ISUZU v Anadolu představil poprvé na veletrhu užitkových vozidel COMVEX 2011 generální ředitel Isuzu Motors Limited pan Hiroshi Hisatomi a pan Omer L. Ablay. Slavnostně zde byl odhalen nejnovější model komfortního městského autobusu (midibusu) o celkové délce 9,5 m. Isuzu poprvé přichází s novou koncepcí konstrukčního řešení Low Entry, kde je celkově snížená podlaha téměř ve dvou třetinách délky vozu.
Pohodlné nastupování umožňují troje dveře se sníženou nástupní hranou. Střední dveře s dvojnásobnou šířkou jsou opatřeny mechanicky ovládanou výsuvnou plošinou pro invalidní vozíky. Zajímavé je patentované řešení čelního elektronického informačního transparentu, který je protažen až do bočních panelů střechy. Panoramatické výrazně zaoblené přední okno umožňuje řidiči v širokém úhlu dobrý výhled také do stran. Propracované je ergonomické provedení pracoviště řidiče, veškeré ovládací prvky jsou umístěny před řidičem v zorném poli na dvou samostatných opticky oddělených panelech. Boční prosklení, zasahující až do horní hrany střechy, dodává autobusu moderní odlehčený vzhled. Neobvyklé a nápadné je uchycení zpětných zrcadel pomocí robustních držáků, zasahujících až do střešní konstrukce.

 

 

Velkou pozornost věnovali konstruktéři vnitřnímu uspořádání. Široké uličky, plynulé přechody úrovně podlah a prostorný „střední sál“ pro kočárky a vozíky zabezpečují komfortní a pohodlný pohyb cestujících ve voze. Výrobce nabízí několik alternativ rozmístění sedadel, maximální počet všech přepravovaných osob sedících i stojících je 74. Boční úchyty držáků sedadel mimo podlahu umožňují snadný úklid interiéru. Sedadla jsou v příjemném designovém „eko“ provedení v zeleném odstínu, který interiéru dodává příjemně svěží a uklidňující vzhled. Nezbytná, v našich končinách ne tak úplně rozšířená v městské dopravě, je účinná klimatizace celého vozu!
Oba vystavené autobusy byly vybaveny automatickou převodovkou Allison 2100, alternativně však lze použít i šesti rychlostní převodovku ISUZU MZW – 6 s manuálním řazením. Pětilitrový motor ISUZU 4HK1ES5S EURO 5 – EVV o výkonu 204 koní s klasickým usazením v zadní části má dostatek výkonu, který umožňuje svižnou a pružnou jízdu. K bezpečnosti provozu přispívají nejen účinné kotoučové brzdy na všech kolech, ale také retardér VOITH.
Do výrobního programu byl nový CITIBUS zařazen již na počátku roku 2012, první série však bude určena výhradně pro domácí trh. Exportní verze určená pro evropský trh by se měla poprvé objevit ve druhé polovině příštího roku. Marketingový a obchodní ředitel pan Fatih Tamay podotýká „ po úspěšném vstupu na trh s modelem NOVO přicházíme s novinkou ISUZU CITIBUS, která se právem stala středem pozornosti návštěvníků v naší expozici. Nastal čas, abychom představili opět něco nového“.

ISUZU CITIBUS – VIDEO:

Autobus je určený pro městský a příměstský provoz v malých, ale i ve velkých městech. Optimální délka 9,5 metrů je výhodou při manévrování v hustém městském provozu a na úzkých silnicích. Výrobce deklaruje ekonomický výhodný provoz, spolehlivost a servisní nenáročnost vyplývající již ze samotné značky ISUZU. S jeho nasazením se počítá všude tam, kde nejsou dostatečně vytížené velké autobusy.

ISUZU Citi – Technická specifikace

délka / šířka / výška 9515 / 2409 / 3117mm
rozvor 4435mm
přední / zadní převis 2135 / 2945mm
pohotovostní / celková hmotnost 7800 – 8200 / 14000kg
nosnost př. / z.nápravy 5000 / 9440kg
motor ISUZU 4HK1E5S
emisní norma EURO 5 EEV
typ Commonrail Turbo diesel s intercoolerem
válce / objem 4 / 5193cm3
výkon 204kW / 2600r.p.m.
kroutící moment 637Nm / 1600 – 2600r.p.m.
spojka hydraulicky ovládaná
převodovka MZW 6F
počet přev. Stupňů 6+1
pneumatiky 265/70 R19.5
poloměr otáčení 6960cm
stoupavost 38,6% (manuál. převodovka) / 30,3% (aut. převodovka)
přední odpružení 2 pneumatické měchy
zadní odpružení 4 pneumatické měchy
brzdy přední / zadní kotoučové
zavazadlový prostor 0.15m3
palivová nádrž 215l
obsaditelnost 74 včetně stojících pasažérů
alternátor 24V 120A
akumulátor 2 x 12V 125Ah
startér 24V 4.5kW

Výbava

standardní výbava
A/C Safkar 28400 kcal, střešní nouzový východ / ventilační otvor, imobilizér, ABS/ASR, 3 x boční dveře /přední jednokřídlé, střední a zadní dvoukřídlé/, dálkové ovládání předních dveří, rampa pro hendikepované, sluneční clona, vyhřívané boční řidičovy okna, jednoduché zasklení, signalizace zpětného chodu, látkové potahy sedadel, lampička řidiče, LED osvětlení interiéru, STOP lampička pro cestující, rohový digitální ukazatel cílové destinace, RMG + CD, digitální hodiny, digitální tachograf
opční výbava
předehřívač topení Webasto, parkovací senzory, retardér Voith, vnitřní kamera, předehřívač palivové soustavy, požární hlásič v motorovém prostoru, metalický lak, dvojité zasklení, ozdobné plastové kryty kol, oddělené pracoviště řidiče, DVD/MP3, LCD + TV tuner, automatická převodovka Allison, vyhřívaná zpětná zrcadla, elektricky ovládaná zpětná zrcadla

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Služby dopravcům, Technika, Vývojové trendy, Zábava a videa , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Pořádně našláplé MOGUL Dakar setkání už za měsíc

Na neděli 18. března 2018 se těší většina fanoušků maratónských závodů rally, kterými jsou například dobře známý Dakar, či Africa Eco Race. Na Autodromu v Sosnové u České Lípy se totiž uskuteční největší setkání závodníků a jejich techniky v České republice. V letošním roce se zde odehraje již čtvrtý ročník akce, která každoročně přitáhne pozornost tisíců diváků, a podle předběžných informací to vypadá, že letos to bude opravdu bomba.

číst dále »

TATRA TRUCKS získala dotaci na rekonstrukci Slovenské strely

V polovině ledna 2018 obdržela společnost TATRA TRUCKS zprávu o schválení dotace na projekt rekonstrukce motorového vlaku Slovenská strela. Dotaci ve výši téměř 80 milionů korun automobilka využije na kompletní revitalizaci motorového vlaku Slovenská strela do pojízdného stavu a výstavbu speciálního depozitáře. Rekonstrukce bude zahájena již v letošním roce.

číst dále »

Kalendář závodů českého truck trialu

V minulých dnech se na oficiálních stránkách českého truck trialu objevil předběžný program letošních závodů. Pokud máte v diářích již zapsané termíny dříve ohlášených akcí, můžete si doplnit i ty truck trialové. 

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno