Premiéra prvního plně elektrického nákladního vozidla společnosti Volvo Trucks

Premiéra prvního plně elektrického nákladního vozidla společnosti Volvo Trucks

Společnost Volvo Trucks představuje své první plně elektrické nákladní vozidlo pro komerční použití – Volvo FL Electric pro městskou distribuci, svoz odpadu a další použití. Prodej a sériová výroba nového modelu začne v Evropě příští rok. Uvedením tohoto produktu na trh se společnost Volvo Trucks stává jedničkou v oblasti řešení pro elektrifikovanou přepravu zboží ve městech.
„Jsme nesmírně hrdí, že můžeme představit první z řady plně elektricky poháněných nákladních vozidel Volvo připravených na běžný provoz. Tento model umožňuje městům, jejichž cílem je udržitelný rozvoj, využívat výhod elektrifikované nákladní přepravy,“ říká Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.
Díky lepší kvalitě vzduchu a menšímu hluku ve městech bude možné bytovou výstavbu a infrastrukturu plánovat svobodněji než doposud. Elektrická nákladní vozidla bez emisí výfukových plynů lze používat v krytých terminálech a ekologických zónách. Jejich nízká hlučnost umožňuje provádět více práce v noci, a tak zároveň uvolnit silnice v průběhu dne.
Zájem o elektrická nákladní vozidla na trhu je výrazný. Mnoho potenciálních zákazníků má otázky ohledně příležitostí, které tato nová technologie přináší, a jejího možného dopadu na jejich práci.
„Aby byl přechod bezpečný a hladký, budeme nabízet komplexní řešení založená na individuálních potřebách každého zákazníka ohledně jízdních cyklů, nákladové kapacity, provozuschopnosti, dojezdu a dalších parametrů. Takové řešení může zahrnovat vše od analýzy tras a optimalizace akumulátorů až po servis a financování. Společnost Volvo Trucks úzce spolupracuje s několika dodavateli nabíjecích zařízení. Jako vždy je naším cílem zákazníkům nabídnout vysokou provozuschopnost a produktivitu,“ říká Jonas Odermalm, vedoucí produktové strategie modelů Volvo FL a Volvo FE ve společnosti Volvo Trucks.
Zárukou nabídky společnosti Volvo Trucks je expertiza v oblasti elektrifikovaných přepravních řešení skupiny Volvo Group. Sesterská společnost Volvo Buses prodala od roku 2010 více než 4000 elektrifikovaných autobusů. Technologie používaná k pohonu a akumulaci energie v modelu Volvo FL Electric je již důkladně ověřena v praxi a podporována rozsáhlou sítí pro prodej, servis a náhradní díly společnosti Volvo Trucks.
„Z vlastní zkušenosti víme, že pokud má dojít k rozsáhlé elektrifikaci, je velmi důležité, aby města, dodavatelé energie a výrobci vozidel spolupracovali. S pomocí atraktivních pobídek, dohodnutých standardů a dlouhodobé strategie pro městské plánování a rozšíření nabíjecí infrastruktury je možné tento proces významně urychlit,“ vysvětluje Jonas Odermalm.
Společnost Volvo Trucks věří, že k elektrifikaci přepravního sektoru je nutné přistupovat komplexně, aby bylo možné řešit stálé nové výzvy v oblastech, jako jsou výroba elektřiny a akumulátory.
„Aby například zaručila, že suroviny pro výrobu akumulátorů jsou získávány zodpovědným způsobem, spolupracuje skupina Volvo Group se sítí Drive Sustainably, která má zvláštní oddělení sledující tuto problematiku. Skupina Volvo Group je rovněž zapojena do různých projektů, které zajišťují následné využití vyřazených akumulátorů z těžkých elektrických vozidel ke skladování energie. Všechny otázky ohledně přístupu k akumulátorům jsme zatím nevyřešili, ale aktivně se skupinou i dalšími partnery spolupracujeme na vývoji a tvorbě potřebných řešení,“ říká Jonas Odermalm.
První nákladní vozidla z řady Volvo FL Electric nyní vstupují do běžného provozu zákazníků v Göteborgu, sídle společnosti Volvo Trucks.

Fakta
• Plně elektricky poháněné nákladní vozidlo pro distribuci, svoz odpadu a další využití v městském prostředí, celková hmotnost vozidla 16 tun.
• Hnací ústrojí: elektrický motor, maximální výkon 185 kW / trvalý výkon 130 kW, dvourychlostní převodovka, hnací hřídel, zadní osa. Maximální točivý moment elektrického motoru je 425 Nm. Maximální točivý moment zadní osy je 16 kNm.
• Akumulace energie: 2–6 lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 100–300 kWh.
• Dojezd: až 300 km.
• Dobíjení: dobíjení střídavým proudem ze sítě (22 kW) nebo rychlé dobíjení stejnosměrným proudem pomocí systému CCS/Combo2 pro až 150 kW.
• Doba dobíjení: z prázdných na plně nabité akumulátory: rychlé nabíjení 1–2 hodiny (stejnosměrný proud), noční dobití až 10 hodin (střídavý proud) s maximální kapacitou akumulátorů 300 kWh.
• První dvě nákladní vozidla Volvo FL Electric bude používat společnost Renova provozující svoz odpadu a recyklaci a přepravní společnost TGM.
• Projekt Off Peak City Distribution (městská rozvážka mimo špičku) prováděl výzkum dopadů noční rozvážky zboží v centrální části Stockholmu. Tím, že se vyhnula dopravní špičce, byla nákladní vozidla schopná svou práci dokončit za třetinu doby, která je potřeba při provozu ve dne.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Buggyra přepisuje (nechtěně) dějiny

V sobotu bude na okruhu v italském Misanu odstartován další ročník mistrovství Evropy v závodech tahačů. A tým Buggyra Racing opět přepisuje, v tomto případě ovšem nedobrovolně, vlastní dějiny.

číst dále »

Neoplany pro společnost Flixbus

MAN dodává 75. autobus pro Schröder Reisen Spolehlivé vozy a spolehlivý partner – tomu Schröder Reisen přikládá velkou důležitost. Nyní společnost uvedla do provozu osm nových autobusů NEOPLAN Tourliner a šest nových autobusů NEOPLAN Skyliner. Nasazeny budou na dálkové linky … Číst dále →

číst dále »

Dakar 2019 pouze v Peru

Martin Macík a Jan Brabec, členové týmu Big Shock Racing, byli hodně překvapení, když dnes organizátoři Rallye Dakar odtajnili novou trasu. 100 % Peru = 100 % Dakar. „Už pár dní kolovaly zaručené informace, kudy se pojede, ale nakonec se vyplatilo počkat. Je to venku, nikdo to nečekal, 100% Peru pobavilo. Těšíme se na písek, i když nás trochu mrzí, že budou chybět Argentina a Bolívie. Trať bude trochu jednotvárnější,“ komentuje první zprávy Martin Macík, nejúspěšnější český závodník minulého ročníku. Každopádně, jezdce čeká 12 dní, které se odehrají zejména v poušti a z této informace už se dá mnohé vyčíst.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno