Provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH u DP hl. města Praha


Dopravní podnik hl. města Prahy ve spolupráci s Volvo Bus Corporation bude testovat v reálném provozu nízkopodlažní kloubový hybridní autobus Volvo 7900 LAH.

Účelem testu je ověření provozních vlastností autobusu zejména jeho ekologičnosti provozu. 

Princip hybridu spočívá v rekuperaci brzdné energie, čímž je dosahováno úspory paliva až 35% ve srovnání s klasickým pohonem naftovým motorem.  Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu, kdy v hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor , který pracuje buď v režimu motor nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu – akceleraci.

Kromě úspory paliva, a tím nižším emisím, je dalším významným přínosem ke zlepšení životního prostředí snížení hlučnosti zejména při rozjezdu, kdy je aktivován tichý elektropohon.

Hybridní autobus nemá žádné limity denního dojezdu a tím je logickým mezičlánkem mezi klasickými autobusy s naftovými motory a elektrobusy poháněnými pouze bateriemi o nichž se dnes hovoří jako o autobusové trakci budoucnosti.

Zapůjčený autobus je 18 metrový kloubový autobus s celkovou obsaditelností 136 cestujících z toho sedích 42 a 92 stojících.  Je vybaven pohodlnými polstrovanými sedačkami Ster. Ergonomicky řešené pracoviště řidiče je zabezpečeno prosklenými dveřmi s možností komunikace s cestujícími stahovatelným okénkem. Komfort řidiče a cestujících je zajištěn samostanými okruhy ventilace /topení – klimatizace.

Autobus je v barevném provedení a kombinaci zejména ovládání dveří podle požadavků belgického operátora STIB město Brusel kde byl rovněž testován v běžném provozu.

Autobus budeme vidět na linkách DP hl. města Praha do konce května 2019.  

124 (Želivského – Zelený Pruh), 125 (Smíchovské nádraží – Skalka), 135 (Chodov – Florenc), 136 (Jižní Město – Sídliště Čakovice), 139 (Želivského – Komořany), 150 (Želivského – Na Beránku), 177 (Poliklinika Mazurská – Chodov), 183 (Háje – Vozovna Kobylisy), 188 (Želivského – Kavčí Hory), 195 (Jesenická – Avia Letňany)

Pokud si budete chtít vyzkoušet  jízdu hybridním autobusem značky Volvo, určitě sledujte webové stránky DPP. Zde budou pravidelně umísťovány informace o konkrétních testovaných linkách a jízdním řádu hybridního autobusu.

Technická specifikace vozidla:

Model: Volvo Hybrid 7900 LAH (7905 LAH)

Palivo: motorová nafta + elektrická energie

Dieselový motor EURO VI o objemu: 5 132 cm³

Maximální výkon: 180 kW/2200 ot./min.

Elektromotor výkon: 130 kW

Celková délka: 18 135 mm

Šířka: 2 550 mm

Výška: 3 280 mm

Rozvor náprav: 5 190 mm + 6 755 mm

Provozní hmotnost: 18 398 kg

Největší povolená hmotnost: 28 000 kg

Nejvyšší rychlost: 100 km/h

 
Autodoprava, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Maroko Desert Challenge 2019 – 4.etapa

Posádka zažila přetížení 7G Foum Zguid /Židovice – Do elitní pětky se probojoval ve 4. etapě Maroko Desert Challenge severočeský kamion z dílny MKR Technology. Posádka s pilotem Martinem van den Brinkem a roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským přitom musela v závěru etapy zvolnit … Číst dále →

číst dále »

Maroko Desert Challenge 2019 – 3.etapa

Assa/Židovice – Už to při závodě Maroko Desert Challenge vypadalo na další podium pro severočeský kamion.  Ve 3. etapě si ale nakonec pro čtvrtou příčku přijel pilot Gert Huzink. Martin van den Brink s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským pak skončili … Číst dále →

číst dále »

Předsezónní testování tahačů v Mostě

Stává se už tradicí, že se před nadcházející sezónou scházejí na mosteckém autodromu evropské týmy pro testování nové techniky, případně pilotů. Už loni to v depu a na závodní dráze vypadalo jako během závodů, protože se zde pohybovala většina startovního … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno