Provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH u DP hl. města Praha


Dopravní podnik hl. města Prahy ve spolupráci s Volvo Bus Corporation bude testovat v reálném provozu nízkopodlažní kloubový hybridní autobus Volvo 7900 LAH.

Účelem testu je ověření provozních vlastností autobusu zejména jeho ekologičnosti provozu. 

Princip hybridu spočívá v rekuperaci brzdné energie, čímž je dosahováno úspory paliva až 35% ve srovnání s klasickým pohonem naftovým motorem.  Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu, kdy v hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor , který pracuje buď v režimu motor nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu – akceleraci.

Kromě úspory paliva, a tím nižším emisím, je dalším významným přínosem ke zlepšení životního prostředí snížení hlučnosti zejména při rozjezdu, kdy je aktivován tichý elektropohon.

Hybridní autobus nemá žádné limity denního dojezdu a tím je logickým mezičlánkem mezi klasickými autobusy s naftovými motory a elektrobusy poháněnými pouze bateriemi o nichž se dnes hovoří jako o autobusové trakci budoucnosti.

Zapůjčený autobus je 18 metrový kloubový autobus s celkovou obsaditelností 136 cestujících z toho sedích 42 a 92 stojících.  Je vybaven pohodlnými polstrovanými sedačkami Ster. Ergonomicky řešené pracoviště řidiče je zabezpečeno prosklenými dveřmi s možností komunikace s cestujícími stahovatelným okénkem. Komfort řidiče a cestujících je zajištěn samostanými okruhy ventilace /topení – klimatizace.

Autobus je v barevném provedení a kombinaci zejména ovládání dveří podle požadavků belgického operátora STIB město Brusel kde byl rovněž testován v běžném provozu.

Autobus budeme vidět na linkách DP hl. města Praha do konce května 2019.  

124 (Želivského – Zelený Pruh), 125 (Smíchovské nádraží – Skalka), 135 (Chodov – Florenc), 136 (Jižní Město – Sídliště Čakovice), 139 (Želivského – Komořany), 150 (Želivského – Na Beránku), 177 (Poliklinika Mazurská – Chodov), 183 (Háje – Vozovna Kobylisy), 188 (Želivského – Kavčí Hory), 195 (Jesenická – Avia Letňany)

Pokud si budete chtít vyzkoušet  jízdu hybridním autobusem značky Volvo, určitě sledujte webové stránky DPP. Zde budou pravidelně umísťovány informace o konkrétních testovaných linkách a jízdním řádu hybridního autobusu.

Technická specifikace vozidla:

Model: Volvo Hybrid 7900 LAH (7905 LAH)

Palivo: motorová nafta + elektrická energie

Dieselový motor EURO VI o objemu: 5 132 cm³

Maximální výkon: 180 kW/2200 ot./min.

Elektromotor výkon: 130 kW

Celková délka: 18 135 mm

Šířka: 2 550 mm

Výška: 3 280 mm

Rozvor náprav: 5 190 mm + 6 755 mm

Provozní hmotnost: 18 398 kg

Největší povolená hmotnost: 28 000 kg

Nejvyšší rychlost: 100 km/h

 
Autodoprava, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Silk way rally 2019

Se začátkem prázdnin jakoby nastala  v motorismu okurková sezóna, s výjimkou závodů Formule 1 a mnoha různých srazů. Stranou většího zájmů médií tak zůstal další ročník dálkové soutěže Silk Way Rally, snad i díky malé účasti českých posádek, pro které … Číst dále →

číst dále »

Buggyra na Slovakiaringu

Neděle s příchutí brambor. Lacko se i přesto dotáhl na medailové příčky.Adam Lacko v neděli na Slovakia Ringu dojel dvakrát čtvrtý a v průběžné klasifikaci šampionátu se posunul na stejnou pozici s minimální ztrátou na pódium. Oly Janes navýšil náskok … Číst dále →

číst dále »

Má dnes jízdní pruh pro pomalá vozidla význam?

Řidiči se mylně domnívají, že je jízdní pruh pro pomalá vozidla určen výhradně nákladním vozidlům. Následkem nevyužívání pruhu se komplikuje plynulost dopravy a vznikají rizikové situace. Jako vhodnější varianta se dnes jeví vyznačení přídatného pruhu vlevo. Jízdní pruh pro pomalá … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno