Průkopník elektrických nákladních vozidel: Daimler Truck slaví na veletrhu IAA Transportation 2022 evropskou premiéru nové generace modelu FUSO eCanter

FUSO Next Generation eCanter FUSO Next Generation eCanter
  • Nová generace modelu FUSO eCanter je precizně přizpůsobena požadavkům rozvážkové dopravy v centrech měst a na posledních úsecích logistických řetězců
  • Tři různé sady akumulátorů umožňují dojezd mezi 70 a 200 kilometry
  • Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem
  • Nová generace modelu eCanter se bude dodávat v celkem 42 variantách s šesti rozvory náprav a celkovou hmotností od 4,25 do 8,55 tuny
  • Karl Deppen, člen představenstva společnosti Daimler Truck Holding AG, odpovědný za divize Truck China a regiony Japonsko a Indie se značkami FUSO a BharatBenz, při příležitosti evropské premiéry uvedl: „Next Generation eCanter je výsledkem vývoje, do něhož se promítlo pět let zkušeností s vozidly eCanter, které jsme posbírali s našimi zákazníky na celém světě. V porovnání s dosavadním modelem eCanter výrazně širší portfolio vozidel pokrývá většinu dnes běžných aplikací, a ještě více než dosud přispěje k lokálně bezemisní přepravě v centrech měst.“
FUSO Next Generation eCanter FUSO Next Generation eCanter

Výkonnější, ještě hospodárnější, delší dojezd, a k tomu velmi rozmanité využití – to jsou společní jmenovatelé nové generace vozidel FUSO eCanter, prezentované na veletrhu IAA Transportation 2022. Od uvedení modelu eCanter v roce 2017 je japonská značka FUSO, dceřiná společnost koncernu Daimler Truck, považována za průkopníka elektricky poháněných nákladních vozidel, který důsledně pracuje na realizaci trvale udržitelnějších řešení pro dopravu s neutrálnější bilancí emisí CO2. Od té doby bylo v Evropě, Japonsku, USA, Austrálii a na Novém Zélandu uvedeno do každodenního provozu u zákazníků více než 450 vozidel FUSO eCanter. Celková vzdálenost, kterou globální flotila

vozidel eCanter ujela zcela elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi, již přesáhla šest milionů kilometrů – to odpovídá cca 150 jízdám kolem zeměkoule. Nová generace modelu eCanter na tyto úspěchy naváže a posune je na novou úroveň.

Karl Deppen, generální ředitel společnosti Daimler Truck Asia, k tomu uvedl: „Značka FUSO je považována za průkopníka elektrifikace užitkových vozidel. Od zahájení malosériové výroby modelu FUSO eCanter před pěti lety jsme od zákazníků získali cenné zkušenosti z každodenního provozu. S novou generací vozidel eCanter nabízíme našim zákazníkům individuální řešení pro elektromobilitu s širokým spektrem použití. V dalším kroku, který zahrnuje rozšíření našeho portfolia a velkosériové výroby, budeme i nadále zaujímat roli průkopníka trvale udržitelné dopravy budoucnosti.“

Ještě ekologičtější a ekonomičtější provoz

Značka FUSO ve snaze ještě lépe splnit požadavky zákazníků optimalizovala novou generaci modelu eCanter v mnoha ohledech. Zatímco se elektrické nákladní vozidlo dodávalo dosud pouze s celkovou hmotností 7,49 tuny a rozvorem náprav 3400 milimetrů, mají nyní zákazníci na výběr šest rozvorů náprav od 2500 do 4750 milimetrů a celkovou hmotnost 4,25 až 8,55 tuny. Nosnost podvozku je až 5 tun. Nová generace modelu eCanter je poháněna elektromotorem o výkonu buď 110 kW (varianty s celkovou hmotností 4,25 a 6 tun), nebo 129 kW (varianty s celkovou hmotností 7,49 a 8,55 tuny), s točivým momentem 430 N.m a optimalizovaným hnacím řetězcem. Nejvyšší rychlost je 89 km/h.

FUSO Next Generation eCanter FUSO Next Generation eCanter

V závislosti na rozvoru náprav jsou k dispozici tři různé sady akumulátorů: S, M a L. Baterie přitom používají technologii lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují především dlouhou životností a větším množstvím využitelné energie. Sada akumulátorů ve variantě S disponuje jmenovitou kapacitou 41 kWh a umožňuje dojezd až 70 kilometrů. U varianty M dosahuje jmenovitá kapacita 83 kWh a dojezd je až 140 kilometrů. Nejvýkonnější sada, varianta L, nabízí jmenovitou kapacitu 124 kWh a dojezd až 200 kilometrů. To je více než běžně ujetá vzdálenost za den v lehké rozvážkové dopravě. Díky rekuperaci lze dojezd ještě prodloužit, což současně zkracuje přestávky kvůli nabíjení. Pro porovnání: Dosud byla pro model eCanter nabízena pouze jedna varianta sady akumulátorů s jmenovitou kapacitou 81 kWh a dojezdem až 100 kilometrů.

Co se týká nabíjení sady akumulátorů, je nová generace modelu eCanter kompatibilní se všemi síťovými napětími na nejdůležitějších trzích. Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým (AC), tak i stejnosměrným (DC) proudem. Nabíjecím standardem je CCS (Combined Charging System). Nabíjet je možné výkonem až 104 kW. V závislosti na sadě akumulátorů lze rychlým, stejnosměrným nabíjením dosáhnout 90 procent kapacity za cca 36 (S), 44 (M) nebo 75 minut (L). V případě nabíjení střídavým proudem (11 a 22 kW) to trvá mezi čtyřmi a šesti hodinami, v závislosti na sadě akumulátorů.

Kompetentní poradenství pro elektromobilitu střiženou na míru

Vzhledem k tomu, že elektromobilita je mnohem více než jen novým pohonem, integruje značka FUSO novou generaci modelu eCanter do obchodního ekosystému, který zahrnuje také nástroje a poradenství pro vysokou úroveň využití vozidla a optimalizaci celkových nákladů na vlastnění TCO (Total Cost of Ownership). Prodejci FUSO mohou díky speciální analýze celkových provozních nákladů nabídnout každému zákazníkovi zcela individuální provozní kalkulaci pro model eCanter. Zákazník může pomocí nástroje Daimler Truck Incentive Tool získat také přehled o pobídkách a výhodách, například v podobě specifických státních podpor pro vozidla a nabíjecí infrastrukturu nebo slev na dani či prominutí mýtného. Zákazníci mohou kromě toho získat rozsáhlé poradenství týkající se infrastruktury pro stejnosměrné nabíjení a kompletní balíček služeb od nabíjecí techniky přes její instalaci až po schválení provozovatelem elektrické sítě, a to díky strategickému partnerství se společnostmi Siemens Smart Infrastructure a ENGIE.

FUSO Next Generation eCanter FUSO Next Generation eCanter

Mnohostranná, komfortní a bezpečná vozidla

Nová generace modelu eCanter, dodávaná se dvěma variantami kabin (Standard = šířka 1,7 metru a Komfort = šířka 2 metry), se vyznačuje nejen ekologickým a ekonomickým celkovým konceptem, ale také mnohostranností. Elektricky poháněné nákladní vozidlo značky FUSO je kompatibilní s mnoha nástavbami, a je tak ideální volbou pro nejrůznější aplikace – ať se jedná o doručování kusových zásilek a zboží objednaného na internetu na krátké vzdálenosti, nebo o přepravu nápojů a průmyslových plynů, či o odtahovou službu, svoz odpadu a případně i provoz ve stavebnictví a zahradnictví.

Vysokou míru komfortu pro řidiče a bezpečnosti pro všechny účastníky silničního provozu zajišťuje velký počet asistenčních funkcí a dalších zařízení. Mezi pozoruhodné prvky standardní výbavy patří mimo jiné multifunkční volant s tlačítky pro ovládání zcela digitálního panelu sdružených přístrojů na displeji LCD, světlomety LED, které vydávají v porovnání s halogenovými verzemi o 30 procent jasnější světlo, a zlepšují tak viditelnost, funkce Autolight pro automatické ovládání světlometů v závislosti na světelných podmínkách a inteligentní asistent dálkových světel.

Z důvodu bezpečnosti jsou sady akumulátorů uloženy pod rámem podvozku vozidla uvnitř velmi tuhé ocelové konstrukce, která slouží také jako ochrana sady akumulátorů při čelním nebo bočním nárazu. V případě nehody senzor nárazu automaticky deaktivuje vysokonapěťový systém. Nová generace modelu eCanter je standardně vybavena externím výstražným akustickým systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), který zlepšuje akustické vnímání vozidla například chodci nebo cyklisty. Kromě toho standardně montovaný asistent pro odbočování, Active Side Guard Assist, zvyšuje bezpečnost při odbočování vpravo. Rovněž standardně dodávaná pátá generace asistenta pro nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, Active Brake Assist, minimalizuje nebezpečí kolize s překážkou vpředu.

FUSO Next Generation eCanter FUSO Next Generation eCanter
 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Co podle Macíka rozhodne Dakar 2023? Klidná hlava, solidní tempo a šikovní mechanici

Do startu 45. ročníku Rallye Dakar zbývají 4 týdny. Pořadatelé odtajnili trasu a napumpovali tak první dakarský adrenalin do žil závodníků i jejich fanoušků. Posádka týmu MM Technology ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda … Číst dále →

číst dále »

Pojede Šoltys?

Před několika dny jsem informovali o odhalení trasy Dakaru 2023 a startovních listinách našich posádek. Když se dnes podíváme na oficiální stránky závodu dakar.com jsou tam trochu zmatky. Fotka Aleše Lopraise je u posádky Mathiase Behringera, zatímco jeho mechanik Petr … Číst dále →

číst dále »

Dakar 2023 odhalen

Ve čtvrtek 1.prosince byla na tiskové konferenci v Paříži organizátory nejslavnější rally představena konečná trasa soutěže a startovní listiny pro nadcházející ročník. Jak už bylo předem ohlášeno, Dakar 2023 opět v Saudské Arábii se vrací k maratónské soutěži se 14 … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno