Revoluce v městské dopravě – nový koncept NXT od společnosti Scania

Vítejte v budoucnosti! Nový koncept autonomního elektromobilu na akumulátorový pohon pro městské prostředí od společnosti Scania je navržen jako flexibilní vozidlo umožňující přepravu osob dojíždějících do práce nebo z práce v ranních hodinách, rozvoz zboží během dne a svoz odpadu v noci.

 Inženýři společnosti Scania v rámci tohoto odvážného představení inovací povýšili DNA společnosti – modulární systém – na další úroveň v podobě vývoje konceptu vozidla, které nabízí velmi flexibilní použití pro různé účely v městském prostředí.

V mnoha městech nyní probíhají změny v oblasti dopravy, které jsou podpořeny požadavkem snížit emise a zajistit plynulejší provoz bez kolon. Technologický pokrok u elektrických a autonomních vozidel bude hlavním předpokladem pro úspěšný přechod na systém udržitelné dopravy ve městech.

„NXT představuje vizi budoucnosti dopravy ve městech. Některé z technologií ještě potřebují určitý čas k úplnému rozvoji, avšak pro nás je důležité, že jsme vytvořili skutečné koncepční vozidlo, u něhož bude možné vizuálně a technicky demonstrovat myšlenky toho, co je na dosah,“ říká Henrik Henriksson, prezident a generální ředitel společnosti Scania. „Vozidlo NXT je navrženo pro rok 2030 a dále a zahrnuje několik špičkových funkcí, které jsou k dispozici již dnes.“

U vozidla NXT lze přední a zadní pohonné moduly namontovat na karoserii autobusu, rozvážkového nákladního vozidla nebo vozidla pro svoz odpadu. Autobusový modul tohoto inovativního konceptu bude k vidění na dopravní konferenci Global Public Transport Summit pořádané organizací UITP ve Stockholmu ve dnech 10. až 12. června.

Sdílení a větší flexibilita

Při dosahování skutečné změny v ekosystému dopravy hrají sice vozidla důležitou roli, avšak musíme se zaměřit i na další aspekty. Je vyžadován významný rozvoj infrastruktury pro potřeby elektrifikovaných i autonomních vozidel. Navíc je třeba nepřetržitý pohyb osob a zboží ve městech řešit spíše koherentním způsobem než nesouvislým plánováním.

Komerční doprava je v mnoha směrech základní složkou města. Představuje způsob, jakým se dostáváme do práce nebo do školy. Podílí se na tom, jak jsou potraviny dováženy do obchodů a restaurací, jak jsou léky dodávány do nemocnic a jak probíhá svoz a likvidace odpadu. V současné době nejsou toky ve městech zdaleka optimalizovány, protože zboží je dodáváno během ranní dopravní špičky, kdy je většina lidí rovněž na cestách. A současně v noci, kdy lidé spí, je komerční doprava v centrech měst ve velké míře omezena.

Henriksson: „My ve společnosti Scania nemůžeme přetvořit celý systém dopravy ve městech. Můžeme se však pokusit podnítit změnu, což je právě smyslem konceptu NXT – přemýšlet o dopravě a vozidlech jiným a udržitelným způsobem.“

 

Veřejná doprava vždy znamenala sdílení. To je třeba nyní posunout na další úroveň. S vyšším stupněm automatizace bude jednodušší zavést větší flexibilitu ve veřejné dopravě.

„Je to něco nového, něco velmi odlišného. Přesto jsou však flexibilní design a modulární jednotky neochvějným středem zájmu společnosti Scania,“ říká Robert Sjödin, manažer projektu NXT.

Osmimetrový autobusový modul je sestaven jako jedna kompozitní jednotka, díky čemuž lze podstatně snížit hmotnost. Akumulátory s válcovými články jsou umístěny pod podlahou, což umožňuje využití jinak mrtvého prostoru a přispívá k lepšímu rozložení hmotnosti. S nízkou hmotností vozidla menší než osm tun je dojezd se současnými akumulátory odhadován na 245 kilometrů.

„Neustálé zdokonalování po malých krocích bylo vždy charakteristickým znakem společnosti Scania,“ dodává Sjödin. „Nyní se však chystáme na obrovský skok do budoucnosti. Toto vozidlo poskytne neocenitelná hmatatelná data pro náš další vývoj elektrifikovaných autonomních vozidel.“

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Dodáno již 300 elektricky poháněných nákladních vozidel! Daimler Truck a FUSO eCanter dosáhly dalšího milníku v elektromobilitě

Stuttgart/Tokio/Praha – Společnost Daimler Truck vynakládá veškeré síly, aby závod k nulovým emisím vyhrála. Dobrým příkladem je FUSO eCanter, lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní překročil už hranici tří set. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno