Scania a Ericsson spojili síly

Scania a Ericsson spojili síly pro zefektivnění dopravy

Scania G 320 6x2 Highline Hybrid with container. Södertälje, Sweden Photo: Dan Boman 2015Na konferenci Mobile World Congress v Barceloně oznámily společnosti Ericsson a Scania začátek vzájemné spolupráce s cílem urychlit nástup konektivity užitkových vozidel a infrastruktury. Zástupci obou společností jsou přesvědčeni, že pokroky v komunikačních technologiích a budoucí rozvoj sítí 5G jsou nezbytným základem pro další zefektivnění přepravy osob a zboží.

“Už nějakou dobu hovoříme o komunikaci vozidlo-vozidlo, případně vozidlo-infrastruktura, ale v tuto chvíli se konečně posouváme od nápadů k realizaci,” říká Håkan Schildt, ředitel pro strategii a rozvoj podnikání oddělení připojených vozidel Scania. “Mobilní sítě už jsou dostatečně rychlé a spolehlivé, takže máme velmi dobré vyhlídky do budoucna.”

Aktuální vývoj v oblasti LTE a standardizace 5G sítí znamenají příležitost pro přímou komunikaci vozidlo-vozidlo pomocí mobilní sítě za minimálního rizika výpadků a latencí.

Scania R 620 6x4 vehicle transport. São Bernardo do Campo, Brazil Photo: Dan Boman 2015Scania je průkopníkem konceptu anglicky zvaného „platooning,“ což znamená jízdu nákladních vozidel v kolonách jen s minimálními rozestupy. Tím se výrazným způsobem snižuje aerodynamický odpor a současně klesá spotřeba paliva. Legislativa v současné době říká, že mezi kamiony musí být dodržena bezpečná vzdálenost, čemuž mohou napomáhat i technologie jako radar nebo tempomat. Pokud bychom chtěli vzdálenost mezi vozidly minimalizovat – a tím snížit spotřebu pohonných hmot – je třeba zajistit mezi vozidly spolehlivou komunikaci a navzájem propojit jejich řídicí systémy. Společný výzkum společností Ericsson a Scania prokázal, že dostatečně spolehlivé komunikace lze dosáhnout pomocí stávající sítě 4G a vyhovující bude samozřejmě i budoucí síť 5G.

Pokud by měl ale celý koncept jízdy v kolonách odpovídat ideálním představám, pak je třeba zajistit komunikaci mezi vozidlem a dopravní infrastrukturou. Systémy by v takovém případě mohly plánovat ideální trasy a řídit, kdy se vozidlo do kolony připojí, nebo ji naopak opustí.

“Vzhledem k obrovským výhodám, které tato koncepce nabízí, jsme přesvědčeni, že komunikaci vozidlo-vozidlo implementují všichni přepravci, bez ohledu na to, co vozí,” říká Claes Herlitz, vedoucí oddělení Automotive ve společnosti Ericsson. “Řešení výzev vycházejících ze stále vyšších objemů osobní i nákladní přepravy za pomoci komunikačních technologií může přispět k větší efektivitě logistiky. A rovněž se tím sníží dopady na životní prostředí.”

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Služby dopravcům, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

DAKAR 2018 – 13.etapa

Předposlední etapa byla opět velmi náročnou etapou, která míchala pořadím, Ovšem dobře namíchala pro naše jezdce

číst dále »

DAKAR 2018 – 12.etapa

Během dvanáctého závodního dějství z Fiambaly do San Juan čekala na posádky nejdelší měřená část letošního 40. ročníku.

číst dále »

DAKAR 2018 – Tým Adrie obětoval svůj sen za záchranu Kolomého!

Pilota týmu TATRA Buggyra Racing Martina Kolomého připravily o první etapové vítězství dva defekty ve druhé části včerejší speciály. Martin Šoltys také prožil na trati velké drama a do bivaku dojel až nad ránem, v závodě však pokračuje. Po náročné etapě má za sebou celý tým nejtěžší noc na celém Dakaru!

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno