Scania a Ericsson spojili síly

Scania a Ericsson spojili síly pro zefektivnění dopravy

Scania G 320 6x2 Highline Hybrid with container. Södertälje, Sweden Photo: Dan Boman 2015Na konferenci Mobile World Congress v Barceloně oznámily společnosti Ericsson a Scania začátek vzájemné spolupráce s cílem urychlit nástup konektivity užitkových vozidel a infrastruktury. Zástupci obou společností jsou přesvědčeni, že pokroky v komunikačních technologiích a budoucí rozvoj sítí 5G jsou nezbytným základem pro další zefektivnění přepravy osob a zboží.

“Už nějakou dobu hovoříme o komunikaci vozidlo-vozidlo, případně vozidlo-infrastruktura, ale v tuto chvíli se konečně posouváme od nápadů k realizaci,” říká Håkan Schildt, ředitel pro strategii a rozvoj podnikání oddělení připojených vozidel Scania. “Mobilní sítě už jsou dostatečně rychlé a spolehlivé, takže máme velmi dobré vyhlídky do budoucna.”

Aktuální vývoj v oblasti LTE a standardizace 5G sítí znamenají příležitost pro přímou komunikaci vozidlo-vozidlo pomocí mobilní sítě za minimálního rizika výpadků a latencí.

Scania R 620 6x4 vehicle transport. São Bernardo do Campo, Brazil Photo: Dan Boman 2015Scania je průkopníkem konceptu anglicky zvaného „platooning,“ což znamená jízdu nákladních vozidel v kolonách jen s minimálními rozestupy. Tím se výrazným způsobem snižuje aerodynamický odpor a současně klesá spotřeba paliva. Legislativa v současné době říká, že mezi kamiony musí být dodržena bezpečná vzdálenost, čemuž mohou napomáhat i technologie jako radar nebo tempomat. Pokud bychom chtěli vzdálenost mezi vozidly minimalizovat – a tím snížit spotřebu pohonných hmot – je třeba zajistit mezi vozidly spolehlivou komunikaci a navzájem propojit jejich řídicí systémy. Společný výzkum společností Ericsson a Scania prokázal, že dostatečně spolehlivé komunikace lze dosáhnout pomocí stávající sítě 4G a vyhovující bude samozřejmě i budoucí síť 5G.

Pokud by měl ale celý koncept jízdy v kolonách odpovídat ideálním představám, pak je třeba zajistit komunikaci mezi vozidlem a dopravní infrastrukturou. Systémy by v takovém případě mohly plánovat ideální trasy a řídit, kdy se vozidlo do kolony připojí, nebo ji naopak opustí.

“Vzhledem k obrovským výhodám, které tato koncepce nabízí, jsme přesvědčeni, že komunikaci vozidlo-vozidlo implementují všichni přepravci, bez ohledu na to, co vozí,” říká Claes Herlitz, vedoucí oddělení Automotive ve společnosti Ericsson. “Řešení výzev vycházejících ze stále vyšších objemů osobní i nákladní přepravy za pomoci komunikačních technologií může přispět k větší efektivitě logistiky. A rovněž se tím sníží dopady na životní prostředí.”

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Služby dopravcům, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Předsezónní testování tahačů v Mostě

Už se stalo tradicí, že si nejen naše, ale i zahraniční týmy, vybírají mostecký autodrom pro testování vozů před nadcházející sezónou. Je to pro nás čest a také vzácná možnost prohlédnout si vozy i piloty ještě před oficiálním zveřejněním na stránkách FIA, či TRO. Testování, které proběhlo tento týden, přivedlo na mostecký autodrom skoro celé startovní pole, takže to v depu i na závodním okruhu vypadalo skoro jak při samotných závodech.

číst dále »

Marocco Desert Challenge 2018 – 5.etapa

Fezzou – Naprostá fantazie! Po předchozích problémech s technikou přijely v 5. etapě Maroko Desert Challenge severočeské kamiony na prvních dvou místech. A nebýt Aleše Lopraise mohly renaulty Maria Kresse ze Židovic slavit v závodě dokonce zlatý etapový hattrick.

číst dále »

Marocco Desert Challenge 2018 – 4. etapa

Stříbrem ve 4. etapě zkompletoval severočeský tým MKR Technology svoji medailovou sbírku na Maroko Desert Challenge. Pro druhé místo, které týmu dosud chybělo, dojel holandský pilot Martin van den Brink, který nestačil pouze na Aleše Lopraise a to jen proto, že zůstal viset v dunách.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno