Scania – krok ke 150 000 kusů

 První krok ke 150 000 vozidlům

 Scania investuje na 1,5 miliardy švédských korun do zvýšení výrobní kapacity ze současných 100 000 vozidel ročně na 120 000 kusů. „To je ale jen první krok k dosažení technické schopnosti produkce 150 000 vozidel ročně,“ říká Anders Nielsen, vedoucí výroby a zásobování.

Od devadesátých let Scania zvyšovala svou produktivitu řádově o pět procent ročně. „Nyní musíme naše úsilí zvýšit,“ konstatuje Anders Nielsen, vedoucí výroby a zásobování.

 Do čeho a jak bude Scania investovat, aby zvýšila produkci?

„Investice se v příštích pěti letech soustředí na naše nynější montážní linky motorů, budek řidiče, převodovek a náprav ve Švédsku. Tyto závody jsou pro nás stále páteřními prvky

v činnosti Scanie.Tyto investice se začnou projevovat od druhé poloviny roku 2011. Zahrnují kombinaci úprav založených na nepřetržitém vývoji pracovních postupů a částečně i instalaci nového strojního zařízení. Nebudeme však potřebovat vybudování žádných nových výrobních jednotek. Můžeme dosáhnout kapacity150 000vozidel ročně v dosavadních výrobních areálech. Jinými slovy – budou je tvořit relativně nevelké vložené prostředky, které však budou představovat velký přínos a projeví se především vyšší efektivností provozních nákladů.“

Výrobní závody Scanie ve Švédsku jsou nyní situovány poměrně daleko od výrazně rostoucích trhů, například v Asii a na Středním Východě. Představuje to problém?

„Vůbec ne! Máme vybudovanou soustavu regionálních výrobních středisek ve strategických místech po celém světě tak, abychom se přiblížili našim zákazníkům. Vize vychází z představy o tom, že finální kompletace vozidel by měla být co nejblíže uživatelům, zatímco neprostá většina montážních prvků pochází z našich progresivních výrobních základen v Evropě a Jižní Americe. V současnosti máme regionální montážní centra v Rusku, Jižní Africe, Dubaji, na Tchajvanu, v Malajsii a Jižní Koreji.“

 Jak dokáže Scania zvýšit produkci se stávajícím počtem zaměstnanců?

„Stavbou budoucnosti na základě našeho modelu schopnosti vést, který zainteresuje všechny zaměstnance, aby se podíleli na stálém zdokonalování. Nepřetržité úsilí – Scania Production System (SPS) – to je mocný nástroj zvyšování produktivity a důležitý prvek našeho úspěchu. Během krize v období 2008 až 2009 jsme věnovali velkou pozornost dalšímu vzdělávání našich zaměstnanců v těchto pracovních metodách. To vytváří velmi dobrý základ pro budoucnost.“

 Které jsou hlavní cíle v efektivnosti výroby?

„Na začátku devadesátých let Scania zvyšovala produktivitu práce řádově o pět procent ročně, což bylo velmi dobré. Nyní však budeme muset zvýšit naše úsilí tak, abychom úspěšně dosáhli rozšíření výroby na150 000vozidel ročně při nezměněné velikosti kádru zaměstnanců do další cyklické špičky. Pracujeme na dosažení produktivity z dnešních osmi vozidel na výrobního pracovníka a rok na patnáct do příští ekonomické špičky.“

 

 
Autodoprava, Novinky, Vývojové trendy , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Scania – krok ke 150 000 kusů

  1. Hall2000 píše:

    Hlavně v servisu v ČR , v Chrášťanech jste to zefektivnili .Na dílnu jste za vedoucího vzali člověka ,který sice umí anglicky ,ale o autech neví ani kam se lije olej do motoru .Odradil vám spoustu zákazníků , takže tam teď nikdo nejezdí a vykopli ho na vyšší pozici . Jen tak dál a více takových Pavlů Novotných a jim podobných a můžete to v ČR zabalit.

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Slovenská výheň upekla pro Buggyru těžký víkend, přinesl i dakarskou vložku

Další porci smůly si o víkendu vybrali piloti týmu Buggyra ZM Racing v závodě ME tahačů na okruzích na Slovakia Ringu. Adam Lacko podruhé v této sezoně odjel domů bez bedny v celkovém pořadí, přesto si udržel průběžně čtvrtou příčku. … Číst dále →

číst dále »

První prázdninový víkend je nabitý akcemi

Začátek prázdnin je ve znamení závodu kamiónů a to jak na okruzích, tak v terénu. Po dvouleté přestávce se na Slovakiaring vrací evropský šampionát ETRC – závod tahačů na okruzích. O další cenné body bude bojovat i náš Adam Lacko, kterému … Číst dále →

číst dále »

Premiéra nových elektrických vozidel Scania: S dojezdem až 350 kilometrů vyhoví regionální přepravě

Scania představuje kompletní čistě elektrické řešení pro regionální dálkovou přepravu. Výkon, dojezd a rychlost dobíjení umožňují bezproblémový každodenní provoz. Scania pokračuje na své cestě elektrifikace, aby ve spolupráci se zákazníky dosáhla stanovených vědecky podložených cílů pro snížení emisí CO2. Věrna … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno