Scania – krok ke 150 000 kusů

 První krok ke 150 000 vozidlům

 Scania investuje na 1,5 miliardy švédských korun do zvýšení výrobní kapacity ze současných 100 000 vozidel ročně na 120 000 kusů. „To je ale jen první krok k dosažení technické schopnosti produkce 150 000 vozidel ročně,“ říká Anders Nielsen, vedoucí výroby a zásobování.

Od devadesátých let Scania zvyšovala svou produktivitu řádově o pět procent ročně. „Nyní musíme naše úsilí zvýšit,“ konstatuje Anders Nielsen, vedoucí výroby a zásobování.

 Do čeho a jak bude Scania investovat, aby zvýšila produkci?

„Investice se v příštích pěti letech soustředí na naše nynější montážní linky motorů, budek řidiče, převodovek a náprav ve Švédsku. Tyto závody jsou pro nás stále páteřními prvky

v činnosti Scanie.Tyto investice se začnou projevovat od druhé poloviny roku 2011. Zahrnují kombinaci úprav založených na nepřetržitém vývoji pracovních postupů a částečně i instalaci nového strojního zařízení. Nebudeme však potřebovat vybudování žádných nových výrobních jednotek. Můžeme dosáhnout kapacity150 000vozidel ročně v dosavadních výrobních areálech. Jinými slovy – budou je tvořit relativně nevelké vložené prostředky, které však budou představovat velký přínos a projeví se především vyšší efektivností provozních nákladů.“

Výrobní závody Scanie ve Švédsku jsou nyní situovány poměrně daleko od výrazně rostoucích trhů, například v Asii a na Středním Východě. Představuje to problém?

„Vůbec ne! Máme vybudovanou soustavu regionálních výrobních středisek ve strategických místech po celém světě tak, abychom se přiblížili našim zákazníkům. Vize vychází z představy o tom, že finální kompletace vozidel by měla být co nejblíže uživatelům, zatímco neprostá většina montážních prvků pochází z našich progresivních výrobních základen v Evropě a Jižní Americe. V současnosti máme regionální montážní centra v Rusku, Jižní Africe, Dubaji, na Tchajvanu, v Malajsii a Jižní Koreji.“

 Jak dokáže Scania zvýšit produkci se stávajícím počtem zaměstnanců?

„Stavbou budoucnosti na základě našeho modelu schopnosti vést, který zainteresuje všechny zaměstnance, aby se podíleli na stálém zdokonalování. Nepřetržité úsilí – Scania Production System (SPS) – to je mocný nástroj zvyšování produktivity a důležitý prvek našeho úspěchu. Během krize v období 2008 až 2009 jsme věnovali velkou pozornost dalšímu vzdělávání našich zaměstnanců v těchto pracovních metodách. To vytváří velmi dobrý základ pro budoucnost.“

 Které jsou hlavní cíle v efektivnosti výroby?

„Na začátku devadesátých let Scania zvyšovala produktivitu práce řádově o pět procent ročně, což bylo velmi dobré. Nyní však budeme muset zvýšit naše úsilí tak, abychom úspěšně dosáhli rozšíření výroby na150 000vozidel ročně při nezměněné velikosti kádru zaměstnanců do další cyklické špičky. Pracujeme na dosažení produktivity z dnešních osmi vozidel na výrobního pracovníka a rok na patnáct do příští ekonomické špičky.“

 

 
Autodoprava, Novinky, Vývojové trendy , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Scania – krok ke 150 000 kusů

  1. Hall2000 píše:

    Hlavně v servisu v ČR , v Chrášťanech jste to zefektivnili .Na dílnu jste za vedoucího vzali člověka ,který sice umí anglicky ,ale o autech neví ani kam se lije olej do motoru .Odradil vám spoustu zákazníků , takže tam teď nikdo nejezdí a vykopli ho na vyšší pozici . Jen tak dál a více takových Pavlů Novotných a jim podobných a můžete to v ČR zabalit.

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Truck Trial Jihlava

Soutěžní sezona 2017 otevřeného mistrovství ČR v Truck trialu pokračuje o víkendu 23 – 24. září v Jihlavě. Závod se pojede v bývalém vojenské prostoru Rančířov.

číst dále »

I po smolné sobotě v Zolderu je Adam Lacko v čele šampionátu

Lacko s Vršeckým si po nepříliš povedeném prvním dnu na belgickém okruhu spravili chuť a v neděli si dojeli pro dvě pódiová umístění, přičemž Lacko vyhrál první jízdu. Do značné míry tak eliminoval ztrátu ze soboty a do Francie si poveze náskok 53 bodů. Zásluhou bodového přísunu obou jezdců dokázal tým Buggyra Racing navýšit svůj náskok v Poháru konstruktérů.

číst dále »

Truck racing – na řadě je Zolder

Po mimořádně úspěšném představení v Mostě a čínském Ningbo se tým Buggyra Racing 1969 představí již tento víkend v belgickém Zolderu opět v plné síle. Jeho barvy tak bude hájit jezdecká top sestava Adam Lacko – David Vršecký.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno