Scania na bioethanol

Nový 13-litrový motor Scania na bioethanol

• Společnost Scania uvádí 13-litrový šestiválcový motor pro ED95 s výkonem 410 koní určený také pro dálkovou přepravu
• Točivý moment 2 150 Nm, tedy stejný jako u dieselových agregátů, zaručuje dobrou ovladatelnost, vysokou účinnost a snížení emisí CO2 až o 90%
• Spotřeba paliva je rovnocenná s běžným vznětovým motorem
• Motor funguje na principu naftového motoru s kompresním vznícením
• Ethanol je dnes nejdostupnějším obnovitelným palivem na světě a
lze snadno vyrábět lokálně v mnoha zemích

S novým motorem Scania představuje ještě další alternativní pohon pro novou generaci nákladních automobilů s Euro 6. Použití ED95 znamená snížení emisí CO2 až o 90% a současně přináší ovladatelnost a výkon, který zákazníci společnosti Scania očekávají od svých pohonných jednotek.
Naším cílem je vždy nabízet alternativní řešení pro všechny naše zákazníky,” říká Henrik Eng, produktový ředitel, Scania Trucks. “S tímto motorem přidáváme ještě další eso k ostatním našim trumfům v nabídce udržitelných řešení. Naše řada obnovitelných řešení pro novou generaci vozidel je širší než kdykoliv předtím.“
Oceňovaný 13 litrový řadový šestiválec Scania posloužil jako základ pro nový výkonný motor ED95. Pohonné jednotky společnosti Scania na bioethanol používají kompresní vznícení (jako u konvenčních dieselů), což omezuje potřebu velkých úprav. Díky svým vlastnostem je vhodný jak pro dálkovou přepravu, tak stavební nebo městská vozidla.
“Motor na bioethanol je ideální pro řadu různých aplikací a bude dělat skvělou práci jak u stavebních sklápěčů, tak u tahačů pro dálkovou dopravu,” říká Eng. “Na trzích, kde je ED95 k dispozici, to bude velmi zajímavá alternativa, a to bez ohledu na to, zda myslíte také na udržitelnost, nižší provozní náklady – nebo obojí.”
Významnější změny v motoru (DC13157) se týkají vstřikovacího systému paliva a upravených válců pro zvýšení komprese. Systém spalování je pak založen na stejné filozofii SCR, kterou Scania používá téměř pro všechny své motory Euro 6.
“Využitím vstřikování Scania XPI dosáhli naši inženýři skvělých úspěchů nejen z pohledu výkonů, ale i pokud jde o interval údržby,” říká Ing.
Nový motor ED95 potřebuje interval výměny oleje (za normálních podmínek) každých 45 000 km a vstřikovače potřebují údržbu po 90 000 km. Tato čísla jsou pro tento typ motoru a požadavky plně dostačující.
Bioethanol je snadno skladovatelný, je poměrně snadné a levné ho vyrábět a nedochází k jeho postupnému rozkladu. Nejdůležitější však samozřejmě je, že zajistí významné snížení emisí CO2 za rozumnou cenu. Bioethanol v nejrůznějších formách je bezesporu nejdostupnějším obnovitelným palivem, a to jak z kvantitativního, tak i geografického pohledu.
“Díky přidání motorů na bioetanol pro naši novou generaci nákladních vozidel plníme náš slib, že nabídneme nejširší paletu možností pohonů na alternativní paliva,” říká Eng. “Bez ohledu na trh, průmysl nebo aplikace bude společnost Scania vždy schopna nabídnout alespoň jedno udržitelné řešení, které má pro naše zákazníky smysl z hlediska celkové provozní ekonomiky”.
ED95 fakta
Motory společnosti Scania na bioetanolu běží na ED95, což je ethanol, včetně 5% zlepšovače vznícení a maziv. Tato přísada umožňuje chod na principu dieselového motoru s kompresním zapalováním. Bioethanolová paliva mohou snížit emise CO2 až o 90%, přičemž mají také pozitivní vliv na emise částic NOx.
Palivo ED95 může být skladováno a čerpáno stejně jako nafta a má dobré vlastnosti také při nízkých teplotách. V současnosti se však v České republice oficiálně neprodává.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Elektrické skútry pro seniory

Také jste si všimli seniorů jezdících po městě či vesnici na tříkolových a čtyřkolových skútrech. V poslední době se tyto elektrické skútry staly hitem nejen pro starší občany, často je využívají i mladší lidé.

číst dále »

Tisková konference BIG SHOCK Teamu před Dakarem 2019

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Martin Macík s Janem Brabcem ze sedlčanského týmu Big Shock Racing nebudou chybět.

číst dále »

Ouředníček a Prokop spolu na Dakar 2019

Když v uplynulém ročníku Rally Dakar odtáhl jezdec Tomáš Ouředníček do cíle jedné z infarktových etap nepojízdný Ford Martina Prokopa a umožnil mu tak dokončit nejtěžší motoristický podnik planety, ani jeden z nich určitě netušil, že za několik měsíců dostane Ouředníček na oplátku lano od Prokopa, sedmého nejlepšího pilota Dakaru 2018. „Dohodli jsme se, že na letošní dakarskou rallye vyrazíme jako druhá posádka v Martinově týmu MP-Sports,“ informoval o aktuální situaci Ouředníček.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno