Scania představila první kloubový autobus Euro 6 na plyn

Scania představila jako první na světě bi-kloubový autobus Euro 6 na plyn. 26-metrový autobus s motorem vpředu má impozantní kapacitu pro 250 cestujících.

“Tento velký autobus je speciálně navržen pro podporu mobility zvyšující Bus Rapid Transit systém a každý autobus může ve skutečnosti nahradit 125 vozů – se dvěma cestujícími na přetížených městských komunikacích,” říká Rutger Hörndahl, product manager společnosti BRT autobusů Scania. “Poháněný motorem na plyn pomůže snížit spotřebu energie a snížení dopravního znečištění.”

Bi-kloubový F340 HA 8 × 2 autobus byl vyvinut ve spolupráci s kolumbijskou karosárnou Busscar de Colombia. Scania má již svůj největší vozový park s plynovými motory Euro 6 v kolumbijském městě Cartagena. Jejich kapacita pro vysokohorské nasazení bez ztráty výkonu a točivého momentu byla ověřena pomocí nezávislých testů.

Provoz na plyn může výrazně snížit emise částic. Navíc, při provozu s bioplynem, emise oxidu uhličitého mohou být sníženy až o 90 procent v porovnání s konvenční motorovou naftou. Emise uhlíku jsou také o něco nižší, při použití zemního plynu. Provoz motorů na plyn má svou výhodu i v podstatně nižší úrovni hluku.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Truck Arena Šikland 2017

Již o tomto víkendu se koná první sraz tahačů na Šiklově mlýně. V atraktivním prostoru  westernového městečka se uskuteční setkání amerických kamiónů z Čech i zahraničí a samozřejmě i silničních tahačů ostatních značek rovněž z domova i ze zahraničí.

číst dále »

Bezrámové návěsy KH Kipper

Výstavba silnic a dalších zařízení zahrnuje přemísťování vozidel na obtížných a nestabilních površích. Kola jsou přilepená na blátivém povrchu nebo v nenaloženém materiálu. Řidiči mají potíže s přesunem z místa vykládky, protože bez nákladu na hnací nápravě kola ztrácejí stabilitu. Tyto zvláštní okolnosti vyžadují vhodné technické řešení. Myšlenka návěsu N30 W1U byla inspirována americkým trhem, aby se v nejbližší budoucnosti usadila na evropských silnicích.

číst dále »

MAN vyvíjí nový hybridní autobus

V rámci projektu EU „Horizon2020“ se ECOCHAMPS zabývá zdokonalováním hybridní technologie v osobních i v užitkových vozidlech. Jako jeden ze zúčastněných partnerů vyrobí MAN hybridní autobus, který by měl dosáhnout až 20% zlepšení efektivity hnacího řetězce.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno