Scania přidává do své řady 13litrových motorů verzi s výkonem 540 koní

  • Pátý člen řady špičkových 13litrových motorů Scania
  • Úspora paliva až 2 procenta
  • Ideální pro aplikace citlivé na hmotnost, u nichž je důležitý vysoký výkon
  • Úspora paliva díky nízkému vnitřnímu tření, novému turbodmychadlu a chytrým pomocným systémům

 

Řada špičkových 13litrových motorů Scania je nyní doplněna o verzi s výkonem 540 k. Nový motor – DC13 166 – je primárně určen pro aplikace a zákazníky vyžadující vysoký výkon a stabilní jízdní vlastnosti, avšak citlivost na hmotnost nebo omezení, jako je zatížení přední nápravy, brání použití o něco těžších motorů Scania V8, jejichž hodnoty výkonu začínají na 520 k.

„V rámci našeho příslibu vždy naše nabídky přizpůsobovat na míru požadavkům zákazníků jsme identifikovali potřebu špičkové verze našeho 13litrového hrdiny,“ říká Alexander Vlaskamp, senior viceprezident a vedoucí společnosti Scania Trucks. „Náš sortiment řadových šestiválců patří v oblasti hospodárnosti ke špičce v odvětví. Nákladní vozidla Scania s 13litrovými motory obdržela v Německu ocenění „Green Truck“ tři roky po sobě, což je obdivuhodný počin.“

 

Společnost Scania nyní nabízí pět různých výkonových stupňů svého nejběžnějšího motoru v podobě tohoto řadového šestiválce: 370, 410, 450, 500 a 540 k (viz tabulka níže). Nová verze s výkonem 540 k většinou využívá stejné technologie jako její sourozenec s výkonem 500 k – například robustní turbodmychadlo s pevnou geometrií a kuličkovými ložisky namísto radiálních ložisek.

„Výkonná verze 540 k je určena především pro zákazníky a trhy, kde právní aspekty týkající se zatížení přední nápravy brání ve výběru modelu V8,“ dodává Vlaskamp. Avšak zároveň je ideální pro každého, kdo v rámci svého podnikání v oblasti dopravy potřebuje větší výkon. Ve spojení s příslušnou převodovkou lze tento motor využívat stejně dobře jak u nákladního vozidla pro přepravu dřeva, tak i vozidla pro rozvoz drobného zboží. Druhá jmenovaná vozidla jezdí po evropských dálnicích s poměrně malou zátěží, avšak o to více dbají na spotřebu paliva a průměrné rychlosti.“

Společnou vlastností všech motorů DC13 je jejich vynikající hospodárnost a použití pouze SCR pro následné zpracování výfukových plynů. Velká robustnost spolu se službami společnosti Scania, jako jsou smlouvy o údržbě s flexibilními plány, přispívá k příznivým údajům z hlediska nákladů a provozuschopnosti, což vede k vynikající celkové provozní ekonomice.

„Díky lepším hodnotám spotřeby paliva a poměru výkonu k hmotnosti bude tento motor atraktivní volbou pro mnoho zákazníků společnosti Scania,“ uvádí Vlaskamp. Točivý moment 2 700 Nm již od 1 000 ot/min umožňuje cokoli mezi rychlou změnou převodových stupňů a prací v nízkých otáčkách a zaručuje vynikající schopnost rozjezdu díky nápravám s redukcí v náboji kola u lesnických aplikací.

 

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno