Scania testuje autonomní nákladní vozidla v dálničním provozu

Truck for test of autonomous SAE Level 4 to run on a hub-to-hub route between Södertälje to Jönköping, Sweden

Společnost Scania získala povolení od Švédské dopravní agentury k testování autonomních nákladních vozidel na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem. Testy proběhnou ve spolupráci se společností TuSimple, která je lídrem ve vývoji autonomních vozidel a klíčovým partnerem skupiny TRATON a společnosti Scania vynakládajících investice do této oblasti.

Nákladní vozidla budou nasazena do komerčního provozu v rámci potřeb dceřiné společnosti Scania Transport Laboratory a budou přepravovat náklad v podobě zboží pro výrobní operace společnosti Scania. Testy budou zahrnovat technologii podle úrovně 4 na pětibodové stupnici organizace SAE pro autonomní vozidla, což znamená, že jízda nákladních vozidel probíhá autonomně, avšak z bezpečnostních důvodů na ni dohlíží řidič. Během testů společnosti Scania bude v kabině přítomen také zkušební technik, jehož úkolem bude sledovat a ověřovat informace přenášené do nákladního vozidla ze senzorů umožňujících autonomní řízení.

Truck for test of autonomous SAE Level 4 to run on a hub-to-hub route between Södertälje to Jönköping, Sweden

„V USA i v Číně již probíhají testy nákladních vozidel podle úrovně 4 na veřejných komunikacích, ale pokud vím, je Scania vůbec první společností v Evropě, jež testuje tuto technologii na dálnici a s užitečným zatížením,“ říká Hans Nordin, který je odpovědný za projekt Hub2Hub.

Ve druhé polovině tohoto roku plánuje společnost Scania rozšířit testy tak, aby zahrnovaly celou trasu mezi Södertälje a Helsingborgem.

„V nadcházejících letech rovněž očekáváme, že budeme schopni otestovat tuto technologii i v dalších evropských zemích a v Číně,“ uvádí Nordin.

Truck for test of autonomous SAE Level 4 to run on a hub-to-hub route between Södertälje to Jönköping, Sweden

Společnost Scania od roku 2017 testuje v Austrálii autonomní nákladní vozidla pro přepravu nákladu v těžebním průmyslu. 

„Zkušenosti získané z těchto testů ukazují, že autonomní vozidla se mohou za pár let stát nedílnou součástí přepravy nákladu v uzavřených oblastech, jako jsou doly a terminály,“ doplňuje Nordin. 

Podle Nordina je takzvaná Hub2Hub přeprava – jízda po dálnici mezi překládacími centry – prvním druhem přepravy na veřejných komunikacích, kterou mohou začít vykonávat autonomní vozidla.

„V rámci vývoje autonomních vozidel jsme se dostali tak daleko, že tato technologie může být pro tento typ přepravy připravena k uvedení na trh již během příštích pěti let. Nasazení autonomních vozidel na silnicích s obousměrným provozem a v městském prostředí však bude trvat déle,“ uzavírá Nordin.

Truck for test of autonomous SAE Level 4 to run on a hub-to-hub route between Södertälje to Jönköping, Sweden

Partner společnosti Scania, kterým je společnost TuSimple se sídlem v San Diegu v USA a se závody v Tucsonu, Šanghaji a Pekingu, uskutečnila od svého založení v roce 2015 množství dálničních testů zahrnujících miliony najetých kilometrů s cílem vyvinout technologii autonomního řízení pro úroveň automatizace 4. Tato společnost je v současné době považována za lídra v oboru.

Film přibližující průběh testu je k dispozici na YouTube kanálu společnosti Scania: https://youtu.be/bZfWtAyVX6o

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zákazníci společnosti Mercedes-Benz Trucks již mohou objednávat světovou novinku, která zvyšuje bezpečnost silničního provozu

Nový Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění nejenže upozorní řidiče, ale také zahájí automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla Nejběžnější verze modelů Actros a Arocs budou od června 2021 vybaveny systémem Active Sideguard Assist, pokud si zákazník objedná asistent … Číst dále →

číst dále »

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno