nikey.cz

Scania zkoumá odpočinek řidičů

Výzkum odpočinku pro bezpečnost řidiče

Veterán řidič Kent Persson má dobré spojení – doslova. Celkově je k tělu připojeno celkem 13 snímačů, zatímco další tři kamery monitorují každé jeho pohyby na obličeji za volantem. Ale i když se zdá, že je pod tlakem, rád trpí tímto utrpením.

Persson je jedním z deseti řidičů zapojených do průkopnického evropského výzkumného projektu vedeného švédským Národním institutem pro výzkum silnic a dopravy. Cílem studie společnosti Scania je zjistit, jak odpočivají autonómní řidiči nákladních automobilů, a také určit způsoby odpočinku. Jedná se však pouze o jeden z mnoha aspektů tohoto rozsáhlého výzkumného projektu. Mezi další cíle patří další zvyšování algoritmů detekce emocí pro pozitivní, agitované, strachové a neutrální stavy mysli a využití dat projektu k vývoji existujících algoritmů detekce spánku. Další oblastí studia je pochopení, proč je řidič rozptýlen  a také pomocí shromážděných údajů,  zjistit, zda specifické silniční funkce pravděpodobně způsobí určité stavy řidiče.

Řízení a odpočinek
Během intenzivního 24denního zkušebního období se deset řidičů stalo řidičem nové generace nákladních automobilů Scania S 500, které cestují 460 kilometrů denně po dobu pěti a půl až šesti hodin. Každý řidič byl naplánován na dva po sobě jdoucí testy. Jako výchozí bod, účastníci nejprve vezmou kolo jízdního simulátoru jako kognitivní předběžný test. Pak první den testu řídí vůz do poloviny, když sedí zbytek cesty. Během té doby, další řidič je ve vedení, simulaci autonomní jízdní podmínky. Za tímto účelem mezi oběma řidiči není povolena žádná komunikace. Následující den je řidič sám v kabině po celou cestu. Když se ovladače vracejí, jsou znovu testovány na simulátoru.

“Na konci dne bychom očekávali, že řidič bude více unavený, a to ještě více, když bude za volantem po dobu šesti hodin,” říká Expert kognitivní inženýr Stas Krupenia, který vede výzkumný projekt ve Scanii . “Doufáme, že pozitivní účinky odpočinku určíme měřitelným způsobem. V současné době definujeme pouze odpočinek jako nefunkční a ne jako fyzický a duševní stav. “

Obrovské množství dat
Pro sledování a detekci a jejich fyzické námahy jsou řidiči propojeni řadou elektrod, které sledují jejich srdeční frekvenci, galvanickou odezvu pokožky (elektrické změny na kůži, které mohou způsobit pocení, například), napětí v rameni a mrkání oka. Každý řidič je také vybaven monitorem zápěstí, který zaznamenává srdeční frekvenci, pot a další parametry. Mezitím tři kamery pozorně sledují řidiče a na cestě musí každých pět minut zaznamenávat, jak ospalí se cítí. Celkově to generuje obrovské množství dat – přibližně tři terabajty za zkušební den -, které budou analyzovány tak, aby určily odpočinek řidiče, stres, ospalost a emoční stav. Vědci tak doufají, že budou hrát důležitou roli v pokračujícím úsilí o zlepšení bezpečnosti řidiče a silničního provozu.

Na výzkumném projektu se také podílejí École polytechnique fédérale de Lausanne, Stockholmská univerzita, Univerzita v Uppsale, Univerzita v Chemnitzi, Centrum pro výzkum a technologii Hellas, Smart Eye, Ford a TomTom.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania dodala Správě státních hmotných rezerv sedm nosičů kontejnerů. Využijí je hasičské sbory po celé republice

Hasičský záchranný sbor České republiky dnes slavnostně převzal do užívání sedm nových Scanií určených pro převoz kontejnerů. Vozidla pořídila v rámci výběrového řízení Státní správa hmotných rezerv přímo od společnosti Scania Czech Republic s.r.o. Vozidla budou sloužit u sborů v Libereckém, Olomouckém, … Číst dále →

číst dále »

Ještě hospodárnější silniční doprava: Mercedes-Benz Trucks představuje nový model Actros L s futuristickou kabinou ProCabin, ještě lepší aerodynamikou a inovativními asistenčními systémy

Nový Actros L lze objednávat od dubna 2024 a jeho výroba bude zahájena v prosinci 2024. ProCabin s futuristickým designem symbolizuje vstup modelové řady Actros do nové éry. O 80 milimetrů prodloužená příď a další aerodynamická opatření sníží spotřebu paliva až o … Číst dále →

číst dále »

Pokrokové IVECO eDaily získalo ocenění “Průlom roku v oblasti elektrických dodávek”

IVECO eDaily rozšířilo svou rostoucí sbírku oborových ocenění o vítězství v kategorii “Průlom roku v oblasti elektrických dodávek” na soutěži Fleet News Awards 2024. Soutěž každoročně oslavuje to nejlepší z firemního motorismu ve Velké Británii, od správců vozových parků po … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno