Společnost Scania přináší revoluci v oblasti bezpečnosti

Odolnější kabiny, nouzové brzdy, lepší ochrana řidičů i ostatních účastníků silničního provozu. Bezpečnost patří mezi základní hodnoty společnosti Scania. Proto v následujícím textu přibližujeme některé z klíčových inovací.

Pro všechny řidiče nákladních vozidel se jedná o známou situaci: na křižovatce se chystáte odbočit vpravo. Ulice v centru města se vyznačuje rušným provozem se značným pohybem chodců a cyklistů. Po kontrole situace v bočním zpětném zrcátku zapnete ukazatel směru a začnete zatáčet.

Náhle v kabině zazní výstražný zvukový signál: něco se pohybuje ve vašem mrtvém úhlu! Zabrzdíte nákladní vozidlo a spatříte vystresovaného otce, jak na kole jede vyzvednout děti ze školky. Uf! – Celou situaci zachránila integrovaná bezpečnostní funkce nákladního vozidla Scania: boční detekce objektů.

„Jedná se o nejnovější pokročilý asistenční systém řidiče v našich nákladních vozidlech. Domníváme se, že výrazně pomůže předcházet situacím, které běžně vedou k nehodě s často tragickými následky,“ říká Adam Claesson, vedoucí inženýr pro systémy aktivní bezpečnosti ve společnosti Scania.

Neustálé zaměření na bezpečnost

Boční detekce objektů sice představuje nejnovější bezpečnostní funkci od společnosti Scania, avšak v průběhu své historie se společnost usilovně soustředila na všechny aspekty bezpečné dopravy – vozidla, řidiče a ostatní účastníky silničního provozu.

Hlavní oblasti zaměření zahrnují pasivní bezpečnost (ochrana řidiče a ostatních účastníků silničního provozu v případě nehody) i aktivní bezpečnost (zabránění vzniku nehod v první řadě). To znamená navrhování bezpečných ergonomických kabin a rovněž i vývoj chytrých hardwarových řešení a inteligentních podpůrných systémů.

Bezpečnost patří mezi základní hodnoty společnosti Scania

„Bezpečnost je součástí naší DNA. Historicky společnost Scania investovala do této oblasti obrovské prostředky a i nyní se často snažíme překračovat rámec platných právních předpisů v oblasti bezpečnosti silničního provozu a vozidel,“ říká Dan Loftén, inženýr ve společnosti Scania, který je odborníkem na bezpečnost při nehodách.

Nebo jak dodává Adam Claesson: „Bezpečnost je součástí našeho cíle, kterým je podporování změny v odvětví dopravy. Chceme nejen chránit životní prostředí, ale také chceme zachraňovat životy.“

Nová éra bezpečnosti v odvětví dopravy

Začátkem tisíciletí došlo ke vzniku nové éry v oblasti bezpečnosti dopravy a silničního provozu. Byly zavedeny aktivní elektronické systémy pomáhající řidičům, včetně elektronického stabilizačního programu (ESP). Tato funkce, která byla představena v roce 2004, stabilizuje nákladní vozidlo v případě hrozícího rizika smyku, převrácení nebo vzpříčení.

Claesson dodává: „A v roce 2013 jsme zavedli pokročilé nouzové brzdění (AEB). Jedná se o fantastickou funkci, jež snižuje riziko kolize vozidla s vozidlem jedoucím před ním. Podle mého názoru je AEB jednou z nejdůležitějších funkcí aktivní bezpečnosti v současných vozidlech spolu s varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a naší novou funkcí boční detekce objektů.“

Společnost Scania představuje první boční okenní airbag na světě

S uvedením nové generace nákladních vozidel v roce 2016 posunula společnost Scania bezpečnost na zcela novou úroveň. Společnost představila první boční okenní airbag pro nákladní vozidla na světě a nová generace nákladních vozidel zahrnuje rovněž odolnější kabinu, při jejíž výrobě byla použita ocel s mimořádně vysokou pevností.

„Během vývoje nové generace nákladních vozidel jsme strávili obrovské množství času simulacemi nehod a testováním nárazů,“ říká Loftén. „V rámci těchto nárazových testů jsme použili celkem více než 40 nákladních vozidel.“ Uplatnili jsme také nejnovější technologie, jako je nejpokročilejší testovací figurína na světě s názvem Thor.

Trvalé úsilí v oblasti bezpečnosti

V průběhu celé své historie společnost Scania neustále vyvíjela a přidávala nové funkce za účelem zajištění bezpečnosti řidičů i ostatních účastníků silničního provozu.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Další výzvou pro Lacka a Calveta bude tradiční závod v Le Mans

Sedmým a předposledním závodem pokračuje sezóna ME tahačů na okruzích ve francouzském Le Mans. Na okruhu Bugatti budou jezdci týmu Buggyra ZM Racing bojovat o drahocenné body: Adam Lacko o posun v celkovém pořadí do elitní trojky a Téo Calvet … Číst dále →

číst dále »

Světové premiéry na výstavě IAA Transportation

QUANTRON představuje vodíková a elektrická nákladní vozidla s nejdelším dojezdem založená na nově vyvinutých platformách Světová premiéra QUANTRON QHM FCEV Heavy Truck, tahače pro těžkou dálkovou přepravu s dojezdem až 1500 km Technologické novinky na palubě s partnery platformy: Nejnovější … Číst dále →

číst dále »

Charged for Tomorrow: Mercedes-Benz Trucks vystavuje na veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru poprvé model eActros LongHaul pro dálkovou dopravu

„Koncepční prototyp“ modelu eActros LongHaul je vizí designového stylu vozidla, jehož sériová výroba je plánována od roku 2024 Na jedno nabití akumulátorů ujede eActros LongHaul cca 500 kilometrů Díky „megawattovému nabíjení“ bude možné sadu akumulátorů nabít z 20 na 80 procent … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno