Společnost Volvo Trucks je připravena elektrifikovat velkou část přepravy zboží

Letošním zahájením prodeje tří nových vysoce výkonných plně elektrických modelů společnost Volvo Trucks ukazuje, že věří, že nastal správný čas pro rychlý rozmach elektrifikace těžké silniční dopravy. Tato pozitivní prognóza je založena na schopnosti elektrických nákladních vozidel Volvo uspokojit širokou škálu přepravních potřeb. Například v EU by mohla být již brzy téměř polovina veškeré silniční nákladní přepravy elektrifikována.



Velcí národní a mezinárodní zákazníci v oblasti přepravy projevují silný zájem o elektrická vozidla. Důvodem jsou jejich vlastní ambiciózní cíle v oblasti klimatu i poptávka spotřebitelů po dekarbonizaci a čistší přepravě.


„Stále více přepravních společností si uvědomuje, že svou cestu k elektrifikaci musí zahájit právě teď, a to jak kvůli životnímu prostředí, tak i z konkurenčních důvodů, aby uspokojily požadavky zákazníků na udržitelnou přepravu. Díky naší široké a komplexní nabídce je možné, aby mnohem více přepravních společností přešlo na elektřinu,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks.


Přidáváme do elektrického portfolia další tři těžká nákladní vozidla
Se zahájením prodeje nových elektrických modelů Volvo FH a Volvo FM je nyní elektrifikovaná přeprava možná nejen v městských oblastech, ale také pro regionální přepravu. A nový elektrický model Volvo FMX nově umožňuje dosáhnout klidnějšího a čistšího provozu ve stavebnictví.




Výroba nových elektrických modelů pro Evropu začne v druhé polovině roku 2022. Připojují se k vozidlům Volvo FL Electric a Volvo FE Electric pro městskou přepravu, která se na tomto trhu vyrábějí sériově od roku 2019. V Severní Americe začal prodej modelu Volvo VNR Electric v prosinci roku 2020. Se zahájením prodeje nových modelů nákladních vozidel má společnost Volvo Trucks nyní v nabídce šest středních a těžkých elektrických nákladních vozidel, což je nejkompletnější řada komerčních elektrických nákladních vozidel v tomto odvětví.


Možnost pokrytí téměř poloviny přepravních potřeb EU
Přidáním nových produktů s vyšší nosností, výkonnějšími pohonnými jednotkami a dojezdem až 300 km by mohlo elektrické portfolio společnosti Volvo Trucks pokrýt přibližně 45 % veškerého dnes přepravovaného zboží v Evropě.* To umožňuje významně přispět ke snížení klimatického dopadu silniční nákladní dopravy, která podle oficiálních statistik vytváří přibližně 6 % celkových emisí CO2 v EU.


„Ve velmi blízké budoucnosti existuje obrovský potenciál elektrifikovat nákladní dopravu v Evropě a také v jiných částech světa,“ říká Roger Alm. „Abychom to dokázali, stanovili jsme si ambiciózní cíl, a to aby do roku 2030 činila elektrická nákladní vozidla polovinu našich prodejů. A tato tři nová těžká nákladní vozidla, která začínáme prodávat, představují obrovský krok k dosažení tohoto cíle.“


Široká nabídka elektrických řešení
Kromě elektrických vozidel elektrifikační program společnosti Volvo Trucks zahrnuje kompletní ekosystém se spoustou řešení pro servis, údržbu a financování a další možnosti, které mohou usnadnit a urychlit přechod na elektrifikovanou přepravu. Tato komplexní nabídka pomůže zákazníkům zachovat si produktivitu a mít pod kontrolou svůj nový elektrický přepravní vozový park.


„Tato kompletní řešení elektrifikované dopravy, která můžeme společně s naší globální sítí obchodních zástupců a servisů poskytovat, budou hrát zásadní roli při zajišťování úspěchu našich zákazníků,“ věří Roger Alm.


Další krok: elektrická nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články
Dále v budoucnosti budou elektrická vozidla schopná přepravovat i těžké náklady na dlouhé vzdálenosti. Aby společnost Volvo Trucks splnila náročné požadavky na vysokou nosnost a mnohem delší dojezd, plánuje k výrobě elektřiny využívat vodíkové palivové články.


„Tato technologie se rychle rozvíjí a naší ambicí je pomocí baterií i palivových článků elektrifikovat také jízdy na dlouhé vzdálenosti,“ říká Roger Alm. „Naším cílem je zahájit prodej elektrických nákladních vozidel na palivové články v druhé polovině tohoto desetiletí a věříme, že se nám to podaří.“

Nabídka elektrických vozidel společnosti Volvo Trucks pro Evropu

Modely
 • Volvo FH Electric, pro regionální a meziměstskou přepravu.
 • Volvo FM Electric, všestranné nákladní vozidlo pro těžkou lokální přepravu a regionální distribuci.
 • Volvo FMX Electric, pro čistší a tišší přepravu ve stavebnictví.
 • Volvo FE Electric, pro lokální a městskou distribuci a svoz odpadu.
 • Volvo FL Electric, pro lokální a městskou distribuci.
Program zahrnuje také model Volvo VNR Electric pro severoamerický trh.


Technické údaje
Volvo FH, FM a FMX Electric: •  Dojezd až 300 km. Trvalý výkon 490 kW. Max. točivý moment 2400 Nm. Kapacita baterie až 540 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun.
Volvo FE Electric: •  Dojezd až 200 km. Trvalý výkon 330 kW. Maximální točivý moment až 850 Nm. Kapacita baterie až 264 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) 27 tun.
Volvo FL Electric: •  Dojezd až 300 km. Trvalý výkon 165 kW. Maximální točivý moment až 425 Nm. Kapacita baterie až 396 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) 16 tun.

* Podle statistik agentury Eurostat „Road Freight Transport by distance (2018)“ (Silniční nákladní přeprava podle vzdálenosti 2018) ujelo 45 % veškerého zboží přepravovaného po silnici v Evropě vzdálenost menší než 300 km.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno