Společnost Volvo Trucks odhaluje technologii své nové řady těžkých elektrických nákladních vozidel

Společnost Volvo Trucks je se svými nedávno představenými vozidly Volvo FH, FM a FMX Electric plně připravena katalyzovat rychlý přechod k udržitelnější přepravě a zásadní rozmach elektrifikace těžké nákladní přepravy. Díky průlomové technologii založené na sdílených platformách jsou vhodné pro širokou škálu úkolů při přepravě, což umožňuje mnoha dopravním společnostem snadněji se vydat na vlastní elektrifikovanou cestu.

Se zahájením prodeje tří nových plně elektrických nákladních vozidel-FH, FM a FMX-může společnost Volvo Trucks zákazníkům nyní nabídnout celou řadu šesti elektrifikovaných modelů nákladních vozidel. Výroba nových nákladních vozidel bude nejprve zahájena u tahačů ve druhé polovině roku 2022, na začátku roku 2023 začnou podvozky k dostavbě.

Nová těžká nákladní vozidla pro regionální nákladní a stavební segmenty mají celkovou hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun a dodávají se ve dvou alternativních výškách podvozku s rozvorem náprav od 3800 do 6700 mm a různými dvěma, třemi nebo čtyřmi konfiguracemi náprav.

„Naše nová elektrická nákladní vozidla, postavená na stejné vysoce úspěšné platformě jako jejich protějšky na naftu nebo plyn, poskytují velkou flexibilitu a schopnost vyhovět nejrůznějším přepravním potřebám,“ komentuje Jonas Odermalm, viceprezident pro produktový management elektromobility ve společnosti Volvo Trucks.

Tři motory kombinované s převodovkou I-Shift tvoří jedinečnou pohonnou jednotku.
Tři elektromotory jsou spojeny s osvědčenou převodovkou I-Shift společnosti Volvo Trucks, která má jedinečnou novou strategii řazení optimalizovanou pro elektrický provoz. Motory a převodovka I-Shift společně tvoří výkonnou elektrickou pohonnou jednotku, která nabízí bezprecedentní a vysoce efektivní jízdní vlastnosti-s kombinovaným výkonem elektromotoru 490 kW (666 k) a točivým momentem převodovky až 28 000 Nm.

„Vzhledem k tomu, že nákladní vozidlo vždy startuje na nejvyšším možném rychlostním stupni, je díky minimalizovanému řazení dosaženo energetické účinnosti a úspor. Zároveň jsou samozřejmě k dispozici nižší převodové stupně pro strmé silnice nebo pro startovací situace, které vyžadují další točivý moment a kontrolu, “vysvětluje Jonas Odermalm.

Pokud jde o pomocný náhon, PTO, existují tři možnosti, jak uspokojit potřeby zákazníka: jeden přímý elektrický vývod (40 kW), jeden elektromechanický pomocný pohon (70 kW) a jeden mechanický pomocný pohon, montovaný na převodovce (150 kW).

Baterie nové generace s vysokou hustotou energie
Trakční baterie s vysokou hustotou energie využívají nejnovější generaci technologie lithium-iontových článků a budou montovány ve výrobním závodě Volvo. Elektrické nákladní vozidlo se šesti bateriemi má nominální kapacitu 540 kWh, což umožňuje dojezd až 300 km *.

Flexibilní a rychlé nabíjení
Vozidla nabízí dva způsoby nabíjení: AC nabíjení až 43 kW, což je ideální pro noční nabíjení, nebo mnohem rychlejší DC nabíjení až 250 kW. To je velmi užitečné při jízdě ve dvou směnách nebo v případě, že potřebujete nabít vozidlo během polední přestávky, abyste si navýšili další dojezd. S 250 kW DC nabíječkou je možné nabít až 80 procent kapacity baterie za méně než 90 minut **.

Hladký přechod E-mobility pro přepravce
Kromě elektrických nákladních vozidel nabízí společnost Volvo Trucks také kompletní „ekosystém“ servisních, údržbových a finančních řešení, která jsou vytvořena speciálně pro přepravce, aby podpořila jejich snadnější a rychlejší přechod k elektrifikované přepravě.

“Pro přepravce je důležité, aby přechod na elektrická nákladní vozidla mohl být proveden postupně, plynule a snadno.” Po mnoho dalších let budou mít smíšený vozový park s různými pohonnými jednotkami a budou moci i nadále používat systémy jako Dynafleet a stejného poskytovatele služeb pro všechny svá nákladní vozidla Volvo. Pohon se může lišit, ale zbytek je velmi podobný, takže přechod k elektrickým nákladním vozidlům je plynulý a logický, “uzavírá Jonas Odermalm.

Nabídka elektrických vozidel Volvo Trucks pro Evropu
Volvo FH Electric, pro regionální a meziměstskou přepravu.
Volvo FM Electric, univerzální nákladní vozidlo pro těžkou regionální přepravu a distribuci.

Volvo FMX Electric, pro čistší a tišší přepravu na stavbách.

Volvo FE Electric, pro místní a městskou distribuci, svoz odpadu.

Volvo FL Electric, pro místní a městskou distribuci.

Součástí programu je také Volvo VNR Electric pro severoamerický trh.

* Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na mnoha faktorech, např. na rychlosti jízdy, používání tempomatu, specifikaci vozidla, zatížení vozidla, aktuální topografii, zkušenostech řidiče, údržbě vozidla a povětrnostních podmínkách.

** Doby nabíjení se mohou lišit v závislosti na venkovní teplotě, typu nabíjecího zařízení, specifikace vozidla, aktuální teplotě baterie, stavu baterie a úrovni nabití baterie před nabíjením.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno