Společnost Volvo Trucks představuje nové monitorovací služby zaměřené na maximalizaci provozuschopnosti.

Společnost Volvo Trucks představuje nové monitorovací služby zaměřené na maximalizaci provozuschopnosti.

Společnost Volvo Trucks používá nové metody sledování a analyzování rozhodujících součástí v reálném čase, aby se mohla postarat o potenciální funkční poruchy dříve, než tyto rušivě zasáhnou do zákazníkova podnikání. Nová služba sledování stavu pneumatik byla spuštěna ve Švédsku jako součást testovacího pilotního provozu pokročilého systému sledování nákladních vozidel v Evropě. Tím, že je současně použita funkce strojového učení, bude dosaženo dalšího zvýšení přesnosti předpovídání poruch a předcházení neplánovaným zastávkám.

Nové technologie pro sledování a analyzování údajů o nákladních vozidlech v reálném čase nám poskytují mimořádnou příležitost k tomu, abychom dokázali předvídat poruchy s ještě vyšší přesností a ještě dále do budoucna. To vše je součástí našeho trvalého úsilí o zajištění spolehlivého provozu nákladních vozidel našich zákazníků,“ říká Markus Efraimsson, viceprezident společnosti Volvo Trucks pro oblast provozuschopnosti.
Nová služba sledování stavu pneumatik umožňuje měření tlaku v pneumatikách a teploty pneumatik v reálném čase. Výsledky je možno sledovat prostřednictvím aplikace, která jak řidiči, tak i majiteli pomáhá rozpoznávat pomalu se projevující defekty a předcházet případným explozím pneumatik, které způsobují neplánované zastávky spojené s vysokými náklady. Tato nová služba, která zajišťuje udržování správného tlaku v pneumatikách i správné teploty pneumatik, přispívá ke snižování spotřeby paliva a k prodlužování provozní životnosti jednotlivých pneumatik. Služba správy pneumatik bude na jednotlivých evropských trzích zaváděna postupně.
Společnost Volvo Trucks rovněž uvedla do zkušebního pilotního provozu systém pro sledování několika dalších součástí ve vozidlech vybraných zákazníků, kteří se společností mají uzavřenou servisní smlouvu Gold. Sledováním a analyzováním údajů získávaných v reálném čase od tisíců nákladních vozidel lze předcházet velkému počtu potenciálních poruch, a tím zvyšovat provozuschopnost a produktivitu.
Cílem je předvídat poruchy součástí ještě před jejich výskytem a poskytovat zákazníkům možnost optimálního plánování údržby. Je-li monitorovacím střediskem společnosti Volvo Truck zjištěn potenciální problém, je vyrozuměna místní servisní dílna společnosti Volvo, která má příslušného zákazníka na starosti, aby bylo možno přijmout preventivní opatření.
„Na problematiku provozuschopnosti nahlížíme stejným způsobem jako zákazník. Zaměřujeme se na to, abychom skutečně zajistili, že zákazník nebude mít žádné neplánované zastávky,“ říká Markus Efraimsson.
Dalším krokem je postupné zavádění strojového učení. Tato forma umělé inteligence umožňuje shromažďování a analyzování velkého množství údajů o nákladních vozidlech pro účely dalšího výzkumu a vývoje. Společnosti Volvo Trucks poskytuje možnost získávat stále nové informace o stavu a výkonu nákladních vozidel, která jsou v počtu několika stovek tisíc připojeny k síti, při jejich každodenním provozu.
Snahou je získání schopnosti rozpoznávat, za použití pokročilého počítačového modelování, skrytá schémata chování a s dostatečným předstihem předvídat poruchy součástí, a tím zvyšovat pravděpodobnost, že potřebný servisní zásah nebo opravu bude možno provést během plánované servisní návštěvy, tedy bez nepříznivého ovlivnění provozuschopnosti vozidla.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Maroko Desert Challenge 2019 – 4.etapa

Posádka zažila přetížení 7G Foum Zguid /Židovice – Do elitní pětky se probojoval ve 4. etapě Maroko Desert Challenge severočeský kamion z dílny MKR Technology. Posádka s pilotem Martinem van den Brinkem a roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským přitom musela v závěru etapy zvolnit … Číst dále →

číst dále »

Maroko Desert Challenge 2019 – 3.etapa

Assa/Židovice – Už to při závodě Maroko Desert Challenge vypadalo na další podium pro severočeský kamion.  Ve 3. etapě si ale nakonec pro čtvrtou příčku přijel pilot Gert Huzink. Martin van den Brink s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským pak skončili … Číst dále →

číst dále »

Předsezónní testování tahačů v Mostě

Stává se už tradicí, že se před nadcházející sezónou scházejí na mosteckém autodromu evropské týmy pro testování nové techniky, případně pilotů. Už loni to v depu a na závodní dráze vypadalo jako během závodů, protože se zde pohybovala většina startovního … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno