Unikátní TATRA pro speciální použití: TATRA PHOENIX pro přesazování stromů

Společnost PARTNER IPEX, která je dlouholetým autorizovaným dealerem a prodejcem vozidel TATRA, dodala svému významnému německému zákazníkovi speciální vozidlo TATRA PHOENIX s nástavbou určenou pro přesazování stromů.

Pro společnost PARTNER IPEX, která se ve Frenštátu pod Radhoštěm specializuje kromě prodeje a servisu standardních vozidel TATRA i na individuální úpravy a přestavby, se jednalo o další z řady unikátních technických projektů realizovaných na podvozcích značky TATRA.

„Jsme rodinná firma, která se již po tři generace zabývá prodejem, servisem, speciálními úpravami a přestavbami vozidel Tatra,“ konstatoval Vojtěch Svoboda, obchodní a marketingový ředitel společnosti PARTNER IPEX. „Jsme specialisté. Vždy se snažíme vyjít vstříc individuálním požadavkům zákazníka a vyrobit či upravit mu tatru na míru. Provádíme drobné úpravy, ale i rozsáhlé přestavby a stavby vozidel. To je i případ vozidla pro společnost Opitz, kdy jsme ve spolupráci se společností Tatra Trucks, výrobcem nákladních automobilů Tatra, zrealizovali toto speciální provedení vozidla. V Tatra Trucks vyrobili standardní podvozek, který jsme následně upravili a přestavěli dle požadavků zákazníka, zkompletovali s nástavbou a tu jsme navíc kompletně zmodernizovali.“

Speciální vozidlo TATRA PHOENIX s nástavbou OPTIMAL 3000 bylo dodáno německé společnosti OPITZ, která se zabývá přesazováním vzrostlých stromů včetně kořenů a jejich transportem po celé Evropě. Kromě poskytování těchto služeb se navíc zabývá i samotnou výrobou těchto typů nástaveb. „Zabýváme se přesazováním stromů už více než 55 let. Od roku 1981 používáme také vozidla Tatra,“ zavzpomínal u příležitosti převzetí nového vozidla Tom Braam, výkonný ředitel společnosti OPITZ. Vozidla TATRA ve svém vozovém parku průběžně obnovuje. Kromě nového vozidla provozuje i vozidlo TATRA modelové řady PHOENIX Euro 5 v konfigurací náprav 8×8. „Jsme rádi, že vozidla značky Tatra již několik desetiletí prokazují ve společnosti Opitz své jedinečné technické vlastnosti a že je s nimi náš zákazník spokojený, což potvrdil nákupem nového vozidla,“ pokračoval Svoboda.

Nový podvozek TATRA modelové řady PHOENIX Euro 6 je vyroben v konfiguraci náprav 10×8. Kabina je dvoumístná, v provedení se spacím lůžkem, a vybavená multifukčním volantem s airbagem, autorádiem, navigací, automatickou klimatizací a lednicí. Hnací trakt je tvořen motorem PACCAR MX-13 o výkonu 390 kW, manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF a dvoustupňovou redukční převodovkou TATRA přenášející hnací sílu do centrální nosné roury. Ta tvoří společně s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami extrémně tuhý celek a nosný systém podvozku, který je odolný vůči vnějším povětrnostním vlivům a je tak určený i do těch nejtěžších terénních podmínek. První tři nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky, pérování posledních dvou zadních náprav zajišťují listové pružiny. Kromě prvních dvou náprav je i poslední náprava řiditelná, čímž je zajištěn malý poloměr otáčení a skvělá manévrovatelnost, přestože délka vozidla činí takřka deset metrů.

„Hlavní přidanou hodnotou vozidla je unikátní koncepce podvozku Tatra. Centrální nosná roura a nezávisle zavěšené výkyvné polonápravy umožňují, že podvozek je vyrobený jako takzvaný bezrámový a rám nástavby je umístěný přímo na příčníky, které jsou spojeny s centrální nosnou rourou. Samotný rám podvozku není potřebný. Takové technické řešení umožňuje pouze tatrovácká koncepce. Vozidla jiných značek musí být vybavena i rámem podvozku. Jeho použití by v tomto případě ovšem znamenalo, že by kompletní vozidlo s nástavbou disponovalo celkovou výškou přesahující čtyři metry, což je pro provoz vozidla na pozemních komunikacích nepřípustné. Zato kompletní Tatra s nástavbou tuto výšku nepřekračuje,“ zdůraznil Svoboda a jeho slova potvrdil i zákazník. „Velkou výhodou vozidel Tatra pro naše použití je výška podvozku, na který můžeme umístit naše největší nástavby na přesazování stromů, jejichž průměr kořenů činí až tři metry, a přesto celková výška nepřesáhne čtyři metry. To podvozky jiných značek neumožňují,“ doplnil zákazník a potvrdil tak jedinečnost vozidel značky TATRA.  

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zažijte s Martinem Macíkem poslední trénink před Dakarem 2020. A pomalujte Karlovi zadek

V sobotu 23. listopadu pilot týmu Big Shock Racing Martin Macík ve svém novém kamionu, pojmenovaném Karel, naposled projede offroadovou trať Sedlčanské kotliny. Závěrečného tréninku před Dakarem 2020 se mohou zúčastnit také fanoušci. Právě pro ně je na celé odpoledne připraven zajímavý … Číst dále →

číst dále »

Nový autobus Scania nabízí inovativní řešení pro švédský tým běžců na lyžích

Společnost Scania rozšiřuje partnerství se švédským běžkařským týmem, kterému kromě návěsu pro voskování lyží poskytne nyní také nový autobus. Autobus se pyšní několika novými ergonomickými i technologickými řešeními. Splňuje rovněž požadavky udržitelného cestování a umožňuje lyžařům a dalším členům národního týmu bezpečné cestování … Číst dále →

číst dále »

Volvo Buses získalo největší objednávku na elektrické autobusy v Evropě

V roce 2020 zahájí společnost Volvo Buses dodávku 157 elektrických kloubových autobusů firmě Transdev. Autobusy se budou provozovat na několika různých trasách po Göteborgu. Výsledkem nasazení těchto autobusů bude výrazné omezení emisí a hluku, a tak bude možné elektrické autobusy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno