Volvo FE electric

Společnost Volvo Trucks představuje během tří týdnů už druhý model elektrického nákladního vozidla

Pouhé tři týdny po odhalení modelu Volvo FL Electric – svého prvního zcela elektrického nákladního vozidla – rozšiřuje společnost Volvo Trucks produktovou řadu o další elektrický model. Volvo FE Electric je navržené pro městskou rozvážku těžšího nákladu a pro svoz komunálního odpadu s limitem maximální celkové hmotnosti až 27 tun. V Evropě se vozidlo začne prodávat v roce 2019.

„Model Volvo FE Electric završuje naši řadu elektricky poháněných vozidel pro městský provoz. Znamená to pro nás další ze strategických kroků ve zdokonalování naší celkové nabídky řešení pro elektrifikovanou přepravu. Otevírají se nám také dveře k nové podobě spolupráce s městy, která chtějí zlepšovat kvalitu ovzduší, snižovat hlučnost dopravy a eliminovat zácpy v dopravní špičce. Obchodní přepravu totiž dokážeme brzo ráno i pozdě večer zajistit tiše a bez jakýchkoliv výfukových zplodin,“ říká Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.
První Volvo FE Electric bude sloužit pro svoz odpadu a bude vybaveno nástavbou vyvinutou společně s firmou Faun – největším evropským výrobcem nástaveb. Vozidlo začne jezdit na začátku roku 2019 v Hamburku, druhém největším městě Německa.
„Hamburk, který byl v roce 2011 vyhlášen Evropským zeleným městem, se již dlouho, úspěšně a v celé řadě oblastí snaží zdokonalit vývoj směrem k čistějšímu a udržitelnějšímu prostředí. V neposlední řadě se to týká i dopravy – město už v síti veřejné dopravy používá elektrifikované autobusy společnosti Volvo. Díky zkušenostem a plánům, které z dosavadní spolupráce vycházejí, je pro nás město Hamburk velice zajímavým partnerem,“ přibližuje Jonas Odermalm, viceprezident společnosti Volvo Trucks pro řady Volvo FL a Volvo FE.
Výkonný ředitel společnosti Stadtreinigung Hamburg, Prof. Dr. Rüdiger Siechau, vidí v provozu elektrických nákladních vozidel velký potenciál přínosu pro ekologii.
„Každé z našich 300 běžných vozidel na svoz odpadu vyprodukuje přibližně 31 300 kg oxidu uhličitého ročně. Elektricky poháněné vozidlo na svoz odpadu s akumulátorem, který zvládne celou osmi až desetihodinovou směnu, představuje technologický průlom. Další výhodou je skutečnost, že společnost Stadtreinigung Hamburg může akumulátory vozidla nabíjet klimaticky neutrální elektřinou, kterou sama vyrábí.“
Nové Volvo FE Electric bude k dispozici v několika verzích, přizpůsobené různým úlohám v oblasti přepravy. K dispozici bude například nízká kabina Volvo, která umožňuje snadné nastupování a vystupování a poskytuje řidiči dokonalý výhled – nezbytný pro jízdu v prostředí městské dopravy. Díky snížení hladiny hluku a provozu bez vibrací se zlepšilo i pracovní prostředí posádky vozidla. Kapacitu akumulátoru je možné optimalizovat v souladu s individuální potřebou a nabíjení probíhá přímo ze sítě nebo v rychlonabíjecích stanicích.
„Naše ucelená řešení elektrifikované přepravy jsou navržena tak, aby vyhovovala konkrétním potřebám každého zákazníka i každého města. K vozidlům budeme prostřednictvím celoevropské sítě obchodních zastoupení a servisů nabízet vše – od analýzy tras po služby a financování. Úzce spolupracujeme i s dodavateli infrastruktury nabíjení,“ dodává Jonas Odermalm.

Elektricky poháněná nákladní vozidla společnosti Volvo Trucks – fakta
Volvo FE Electric
• Plně elektricky poháněné nákladní vozidlo pro svoz odpadu, rozvážku a další využití v městském prostředí, celková hmotnost vozidla 27 tun.
• Hnací ústrojí: dva elektromotory s maximálním výkonem 370 kW (260 kW trvalého výkonu) a dvoustupňová převodovka Volvo Maximální točivý moment elektrických motorů je 850 Nm. Maximální točivý moment na zadní nápravě je 28 kNm.
• Akumulace energie: lithium-iontové akumulátory, 200–300 kWh
• Dojezd: až 200 km
• Nabíjení: k dispozici jsou dva různé způsoby nabíjení. CCS2: maximální nabíjecí výkon 150 kW, stejnosměrný proud nabíjení s nízkým odběrem: maximální nabíjecí výkon 22 kW, střídavý proud
• Doba nabíjení: z prázdných na plně nabité akumulátory (300 kWh): CCS2 150 kW přibl. 1,5 hodiny, nabíjení s nízkým odběrem přibl. 10 hodin

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno