Volvo FMX slaví 10 let na trhu v těch nejnáročnějších podmínkách

Společnost Volvo Trucks v roce 2010 představila Volvo FMX – nákladní vozidlo vyvinuté speciálně do náročných podmínek stavebního segmentu. Společně s uváděním mnoha dalších pokrokových řešení se v průběhu let zvyšovala schopnost tohoto vozidla čelit náročným provozním podmínkám. Po dekádě strávené v bahně, písku i náročném lesním terénu si vozidlo vydobylo solidní pověst jednoho z vůbec nejodolnějších nákladních vozidel pro stavebnictví.

Před uvedením modelu Volvo FMX se ve stavebnictví využívala různá provedení vozidel Volvo FM a Volvo FH. Na základě mnohaleté zpětné vazby od zákazníků bylo v roce 2010 úspěšně uvedeno nákladní vozidlo Volvo vyvinuté speciálně pro stavební práce – Volvo FMX.

„Volvo FMX změnilo pravidla hry a brzy si získalo velkou oblibu u našich dopravců i řidičů,“ říká Vladimír Sklář, obchodní ředitel Volvo Truck Czech Republic.

Navrženo pro náročné jízdní podmínky

Jednou z předností uvedeného vozidla byl odolný a moderní exteriér prvního Volva FMX, viditelně se inspirující stavebními stroji značky Volvo. Z praktických vlastností modelu Volvo FMX jmenujme robustní tažné zařízení, ochranné kryty světlometů, nové protiskluzové schůdky a praktický žebřík. Odolné nákladní vozidlo pro stavaře též nabídlo ocelový nárazník složený ze tří kusů, ochrany rohů z oceli o tloušťce 3 mm, robustní krycí plech klikové skříně a přední ochranný rám.

Zvýšení odolnosti již po třech letech

Pouhé tři roky po premiéře modelu Volvo FMX se společnost Volvo Trucks rozhodla uvést na trh novou verzi. Úpravy se dotkly kabiny a současně byly přepracovány všechny komponenty přední konstrukce. Díky novému pneumatickému odpružení narostla světlá výška na 300 mm. Závěsné zařízení nyní umožňuje tahání přívěsů o hmotnosti až 32 tun.

„Byli jsme natolik povzbuzeni okamžitým úspěchem Volva FMX, že jsme již v roce 2013 představili jeho novou verzi. Ta se stala ještě robustnějším řešením pro náročné podmínky ve stavebnictví,“ říká Vladimír Sklář, obchodní ředitel Volvo Truck Czech Republic.

Systém Volvo Dynamic Steering (VDS) – přesné řízení bez námahy

V témže roce byl uveden systém Volvo Dynamic Steering (VDS), další patentovaná technická inovace umožňující jízdu s nákladním vozidlem při minimální námaze. Systém Volvo Dynamic Steering kombinuje klasický hydraulický posilovač s elektronicky řízeným elektromotorem vestavěným do skříně řízení.

„Tento systém řízení dokonale vyhovuje charakteru nákladního vozidla pro stavebnictví. Za nízkých rychlostí jízdy je řízení lehké a precizní, čímž řidiče zbavuje zbytečného namáhání paží a ramen. To znamená vyšší bezpečnost a menší riziko pracovních úrazů,“ podotýká Vladimír Sklář.

Převodovka I-Shift pro vysoké zatížení

Špičková převodovka Volvo I-Shift ve verzi pro stavebnictví dovoluje Volvu FMX vypořádat se s náročným a kopcovitým terénem při zachování vysoké míry produktivity i pohodlí řidiče. V roce 2016 uvedlo Volvo Trucks převodovku I-Shift s převody pro velmi pomalou jízdu, které nákladnímu vozidlu umožňují rozjet se z místa při zatížení až 325 tun. Vozidlo se také dokáže pohybovat rychlostí pouhých 0,5 km za hodinu – což je ohromná pomoc při požadavku na přesné manévrování.

Pokroková řešení vozidla Volvo FMX byla prezentována prostřednictvím mnoha videí na YouTube:

Podívej, kdo řídí – Look Who’s Driving

Čtyřletá Sofie dálkově ovládá Volvo FMX prostřednictvím systému Volvo Dynamic Steering.

Hák – The Hook

Někdejší generální ředitel Volvo Trucks Claes Nilsson předvádí schopnosti závěsného zařízení Volvo FMX.

Technik – The Technician

V tomto videu se prezentuje světlá výška Volva FMX.

Křeček – The Hamster

Křeček řídí Volvo FMX prostřednictvím systému Volvo Dynamic Steering.

Systém Volvo Dynamic Steering proslavil po celém světě i kaskadér Jean-Claude Van Damm, když předvedl impozantní rozštěp mezi dvěma couvajícími nákladními vozidly Volvo FM. Toto video s bezmála 100 miliony zhlédnutími na YouTube je mnohými považováno za jeden z nejlepších reklamních spotů všech dob.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nové termíny závodů českého truck trialu

Nouzová opatření řádně zamíchala termíny akcí, mnoho jich bylo i zrušeno. Dnes kupříkladu probleskla informace, že se ani příští rok nebude konat slavný ženevský autosalon. V tomto kontextu je úctyhodné, a již jsme to ocenili, že organizátoři motoristických závodů se … Číst dále →

číst dále »

Nejdelší nákladní vozidlo ujede denně 1000 km – na zkapalněný plyn

Kombinace tahače a návěsu, kterou vlastní Juha a Matti Luokkalaovi, měří působivých 31 metrů. Ve Finsku jsou ale takové rozměry běžné a nejedná se o nic neobvyklého. Toto nákladní vozidlo se však přeci jen něčím liší od ostatních – využívá … Číst dále →

číst dále »

Kopřivnická TATRA TRUCKS si připomíná 170 let své existence

Automobilka TATRA TRUCKS patří k nejznámějším českým strojírenským podnikům a může se také pyšnit nejdelší nepřetržitou tradicí výroby kolových dopravních prostředků na světě. A právě letošní červen je časem, kdy si kopřivnická společnost připomíná 170. výročí svého vzniku. Během posledních let … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno