Volvo Trucks snižuje spotřebu paliva v dálkové přepravě

Do konceptu I-Save společnosti Volvo Trucks se přidávají nová vylepšení, která jsou navržena tak, aby snížila spotřebu paliva a zároveň výrazně snížila emise CO2 a zlepšila jízdní vlastnosti pro pohodlnější jízdu. I-Save pokrývá optimalizace technologie motoru, řídicího softwaru a opatření ke snížení odporu vzduchu, to vše za účelem dosažení jediného – maximálního zvýšení energetické účinnosti.

Společnost Volvo Trucks nyní posunula svůj koncept Volvo FH I-Save o krok dále, aby zajistila plnou optimalizaci spalovacího procesu motoru tím, že vstřikovače, kompresi a vačkový hřídel specificky přizpůsobila propracovaným a jedinečným novým vlnitým pístům. Snížila se také celková hmotnost a vnitřní tření. Vysoce výkonné turbodmychadlo a olejové čerpadlo byly vylepšeny a dokonce i olejové filtry, palivo a vzduch mají patentovaná vylepšení pro lepší výkon.

„Počínaje již tak vysoce výkonným motorem jsme se hluboce zabývali mnoha kritickými detaily, které dohromady vedou k podstatným úsporám. Jde o to získat více využitelné energie z každé kapky paliva,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka pro produktový management pohonných jednotek ve společnosti Volvo Trucks.

Plynulejší, chytřejší a rychlejší

Srdcem systému I-Save je 13litrový motor s technologií turbodmychadel Volvo D13TC, který umožňuje jezdit s nízkými otáčkami motoru a vysokými převodovými stupni po delší dobu. Výsledkem je plynulejší a tišší jízda. Motor dokáže běžet s vysokou účinností v celém rozsahu otáček, s nejlepším výsledkem od 900 do 1300 ot./min.

Kromě všech aktualizací hardwaru byla přidána nová generace softwaru pro řízení motoru, který zase komunikuje s aktualizovanou převodovkou I-Shift. Výsledkem je nejen snížení spotřeby paliva, ale také výrazně lepší jízdní vlastnosti, protože tato inteligentní aktualizace strategie řazení přináší rychlejší odezvu a ještě harmoničtější zážitek z jízdy.

I-Torque je nový inteligentní software točivého momentu, který zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením jízdy skutečné trase. I-See využívá informace o plánované trase k co nejlepšímu využití kinetické energie nákladního vozidla při jízdě v kopcovitém terénu. Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat.

 „Aby se šetřilo palivo, vozidlo vždy startuje v režimu Eco a jako řidič máte vždy snadný přístup k potřebnému výkonu a můžete se těšit na rychlejší řazení a odezvu točivého momentu od hnacího ústrojí,“ pokračuje Helena Alsiö.

Při jízdě na dlouhé vzdálenosti hraje aerodynamika nákladního vozidla důležitou roli pro spotřebu paliva a došlo k několika změnám, které zlepšily proudění vzduchu, jako jsou užší mezery v přední části kabiny a delší prodloužení dveří.

I-Save dobře sloužil zákazníkům nákladních vozidel Volvo od svého uvedení na trh v roce 2019. V reakci na velký zájem se nyní k předchozím 460 a 500 k přidává nový výkon 420 k. Všechny motory jsou certifikovány pro provoz na HVO100, obnovitelný diesel ve formě hydrogenovaných rostlinných olejů.

Volvo Trucks FH, FM a FMX se standardními 11- a 13litrovými motory Euro 6 také dostávají aktualizace, které zvýší energetickou účinnost.

Na cestě k bezfosilní přepravě

Cílem společnosti Volvo Trucks je, aby elektrická nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejích prodejů nákladních vozidel. Spalovací motor však bude i nadále hrát důležitou roli a zlepšená účinnost plynoucí z těchto nových pokroků v hnacím ústrojí I-Save je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2.

„Jsme oddáni Pařížské dohodě o změně klimatu a podnikáme rázná opatření k dramatickému snížení emisí CO2 souvisejících se silniční nákladní dopravou. I když budeme elektromobilitu považovat za hlavní řešení v delší perspektivě, energeticky účinné spalovací motory budou i nadále významným přínosem po mnoho následujících let,“ uzavírá Helena Alsiö.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TATRA TRUCKS a její partneři představují hasičské speciály Tatra na veletrhu Interschutz 2022

Od 20. do 25. června se na výstavišti v německém Hannoveru koná veletrh Interschutz 2022. Jde o jednu z největších přehlídek služeb a produktů pro požární ochranu, záchranné systémy, civilní ochranu a bezpečnostní složky. Na veletrhu má svůj stánek i kopřivnická společnost TATRA TRUCKS, … Číst dále →

číst dále »

Pro Martina Macíka už se staví závodní kamion na Dakar 2023. Arnošt se stane požárníkem

Do Dakaru 2023 zbývá půl roku. Ale přípravy na další ročník legendárního dálkového závodu už se roztáčejí na plné obrátky. Posádka pilota Martina Macíka se těší na závodní rozcvičku během blížící se rally Baja Aragon. Mechanici sedlčanského centra MM Technology … Číst dále →

číst dále »

Truck Trial ve Vřesové

Tento víkend se jede další závod českého mistrovství v truck trialu. Jedná se již o čtvrtý soutěžní víkend po závodech v Milovicích, Černuci a Mohelnici. Mohelnický závod je pořádán jinými organizátory, než zbylé závody ale stejně jako v Mohelnici, i … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno