Volvo Trucks uvádí na trh nové funkce podporující bezpečnost a komfort v náročných podmínkách

Společnost Volvo Trucks zavádí řadu nových funkcí, které zvyšují bezpečnost a jízdní vlastnosti a podporují přesné ovládání vozidla na úzkých cestách i na hrbolatých nebo kluzkých vozovkách, například na staveništích.

„Díky několika chytrým vylepšením převodovky I-Shift se nám podařilo zpřístupnit řadu nových funkcí, které zlepšují jízdní vlastnosti, bezpečnost a komfort. Každá z nich je navržena tak, aby poskytla řidiči větší kontrolu a snadnější ovládání při manévrování,“ říká Pär Bergstrand, manažer Heavy Duty Transmission ve společnosti Volvo Trucks.

Nové funkce nabízí větší přesnost a bezpečnost v náročných silničních podmínkách

Terénní brzda je nové, jedinečné řešení pro jízdu nízkou rychlostí na nerovném a v náročném terénu. Díky této funkci bude manévrování s nákladním vozidlem snadnější a bezpečnější.

Obvykle, pokud řidič brzdí s kolem umístěným na okraji vyvýšeného povrchu, jako je velký kámen nebo obrubník, může sjet dříve, než řidič stihne zabrzdit, což ztěžuje udržení kontroly nad vozidlem. Nová funkce-Terénní brzdy-aktivuje brzdy, jakmile řidič uvolní plyn. Vozidlo pak drží svou pozici bez sjetí, což umožňuje malé pohyby s velkou přesností.

„Terénní brzda je ideální pro podmínky, jakými jsou staveniště, doly nebo nerovné silnice, ale může být také užitečná pro manévrování ve městech a přejíždění přes zpomalovací prahy a obrubníky na ulicích. Bez ohledu na situaci poskytne řidiči mnohem větší agilitu a kontrolu, díky čemuž bude práce bezpečnější a jednodušší,“ pokračuje Pär Bergstrand.

Change Direction je dalším řešením, které usnadňuje manévrování s nákladním vozidlem při nízkých rychlostech. Situace, jako je otáčení v omezeném prostoru nebo couvání k nakládací rampě, obvykle vyžadují krátké, prudké pohyby, kdy řidič přešlapuje mezi brzdovým a plynovým pedálem. Nyní může řidič místo sešlápnutí brzdy zařadit zpátečku a přitom stále pojede vpřed. Funkce Change Direction automaticky zpomalí a zastaví vozidlo, a následně začne couvat, zatímco řidič drží nohu na plynovém pedálu. Pro jízdu vpřed stačí opět zařadit rychlost vpřed a držet plynový pedál.

 Active Grip Control je funkce, která výrazně zlepšuje stabilitu a akceleraci v kluzkých podmínkách. Pokud se nákladní vozidlo dostane do smyku, několik senzorů umožní řídicímu systému vozidla inteligentním způsobem reagovat na povrch vozovky a pomoci tak řidiči zůstat na silnici. Nová funkce je také navržena tak, aby snížila riziko zalomení návěsu a přetáčení kol při jízdě bez nákladu.

Společnost Volvo Trucks vylepšila také tempomat tak, který může být aktivován při stanovených rychlostech již od 4 km/h nebo dokonce 2 km/h, pokud se použije s volitelnými plazivými převody.

„Jsem opravdu hrdý, že se nám podařilo vyvinout tolik užitečných funkcí, které nejen zlepšují jízdu na staveništích, ale jsou užitečné i v mnoha dalších situacích, jako je přeprava dřeva a při jízdě ve městech,“ uzavírá Pär Bergstrand.

Dostupnost:

Terénní brzda je volitelná u Volva FH16 a dalších nákladních vozidel Volvo s poháněnou přední nápravou.

Change Direction je volitelná možnost dostupná u všech modelů Volvo FH, FM a FMX.

Active Grip Control je standardem u všech těžkých nákladních vozidel Volvo s elektrickým pohonem a až na výjimky u všech těžkých nákladních vozidel s dieselovými motory Euro 6.

Vylepšený tempomat je standardním vybavením všech těžkých nákladních vozidel Volvo.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík v novém speciálu boduje na Rallye du Maroc. Čeněk jede kudlu

4. 10. 2022 – Martin Macík, pilot týmu Big Shock! Racing, po čtyřech závodních dnech Rallye du Maroc zatím drží 1. celkovou pozici před Keesem Koolenem. Oba závodníci jedou v kamionech od sedlčanských MM Technology. Macíkova posádka současně úspěšně pokračuje v testování … Číst dále →

číst dále »

Buggyra po 30 letech opouští evropský truck racing. Calvet na závěr sezony vybojoval titul v Promoter’s Cupu

Závodním víkendem v Jaramě skončila nejen letošní sezona ME tahačů na okruzích, ale také jedna éra týmu Buggyra ZM Racing. Jeden z neúspěšnějších týmů historie šampionátu totiž svět evropských trucků opouští. Na rozloučenou Téo Calvet vybojoval titul v Promoter’s Cupu … Číst dále →

číst dále »

Mercedes-Benz eActros LongHaul obdržel cenu “2023 Truck Innovation Award”

Hannover – Mercedes-Benz eActros LongHaul získal ocenění „2023 Truck Innovation Award“. Prestižní oborové ocenění uděluje zvláště inovativním nákladním vozům porota „International Truck of the Year“ (IToY), kterou tvoří 25 zkušených novinářů z oboru nákladní dopravy z významných mezinárodních médií z … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno