Proslavil se jako Transformers
Nejnovější silniční tahač amerického výrobce Western Star si svou premiéru odbyl jako filmová hvězda posledního dílu amerického filmu Transformers. V této filmové podobě jsme jej mohli spatřit na loňském veletrhu IAA v Hannoveru, kde posloužil jako ostře střežený poutač expozice Daimler, tedy jeho mimo evropských corporátních společností. Do severoamerické sekce patří mimo Western Star i Freightliner. Oba tito výrobci patřící do skupiny Daimler nyní těží z nejnovějších technologií a vývoje německého koncernu. Připomeňme jen futuristický tahač Mercedes Benz a americký Freightliner protkaný asistenčními a samonaváděcími systémy, činící z lidského řidiče už jen dohlížejícího operátora
I nový Western Star 5 700 EX v provedení klasického tahače využívá moderních inovací s cílem především snížit náklady a zefektivnit provoz. Odtud i označení XE – Extreme Efficiency – mimořádně účinný.
Nový silniční tahač v Severní Americe kombinuje legendární styl Western Star se spolehlivostí a trvanlivostí s novými technologiemi výrobce Detroit a Daimler pro úsporu paliva.
Všechny nové prvky – aerodynamická kapota, střecha, šasi a nárazník snižují odpor vzduchu a přináší úspory. Stejně tak spoilery a spací kabina, která se přiblížila k čelu návěsu a zlepšila tak ztráty způsobené špatným obtékáním vzduchu.
Dodáván je s motory Detroit Diesel DD13 (12,8 l), DD 15 (17,8 l) či DD 16 (15,6l). O řazení se stará automatizovaná převodovka Detroit DT12 případně na na požádání manuální Eaton Fuller (9,10,13,15 či 18 rychlostí). Detroit je i dodavatelem vlastního hnacího řetězce tandem (6×4) či single (6×2). Variabilně lze použít přední nápravu Hendrickson či zadní nápravu Meritor. Odpružení může být buď kombinace pera- vzduch, či celoodpružené vzduchem.
Kabina je ocelová celosvařovaná s lepeným čelním sklem. Mimo denní kabiny jsou nabízeny spací kabiny v délkách 34´,40´54´, 68´či 82´s plochou střechou či zvýšenou střechou – High Roof Stratosphere a Ultra Roof Stratosphere.
Zajímavostí je i možnost použití široké jedno montáže pneumatik zadních náprav, tzv. super singlu.
V integrovaných předních světlometech je použito LED svícení.
Interiér kabiny přináší komfort pro řidiče, výbava a čalounění je nabízeno ve třech úrovních provedení. Zkosená přístrojová deska s moderním designem zachovává tradiční upořádání s mnoha kruhovými ukazately a ovladači, část ovládání se už ale přestěhovalo na multifunkční čtyřramenný volant