Češi pilují na Dakar

Dakar 2011 se pojede 1.-15. ledena 2011

Zatímco s koncem roku končí motoristická sezóna, účastníci proslulé Rally  Dakar (paradoxně  pořádané již po třetí v Jižní Americe se startem i cílem v Buenos Aires a okruhem téměř 5.000 km) mají na pilno, protože jejich chvíle právě přichází. V průběhu listopadu se bude naloďovat technika ve Francii a hned po vánočních svátcích odcestují závodníci za oceán do rozpáleného Buenos Aires na start dalšího ročníku nejznámějšího vytrvalostního závodu.

čtěte speciál: Dakar 2011 na www.Kamionaci.cz

Čtěte také:

konečné sestavy týmů na DAKAR 2011

Jak to vlastně je s DAKAREM?

Dakar se trénuje na Slovensku

Pro testování svých speciálů si už několik let naše týmy vybírají vojenský prostor poblíž Senice na Slovensku, který je skutečně za humny a díky písečnému podloží a množství dun nejlépe nasimuluje prostředí závodů v Chile a Argentině.

Tatra a Liaz na Dakaru

David Vršecký jako kopilot Marka Spáčila

Jako první si v podzimním termínu v půli října zatrénoval Marek Spáčil s Martinem Kolomým a překvapením sezóny – Davidem Vršeckým. To je patrně největší senzací sezóny, kdy tento dvojnásobný mistr Evropy v závodech silničních tahačů usedá jako druhý pilot do kabiny Dakarské Tatry.

David Vršecký, Robert Randýsek a matějovský ml. na akci MANMyšlenka se rodila v hlavě Davida už asi dlouho a když pak absolvoval jízdu v dakarském speciálu MAN s Robertem Randýskem při akci MAN v pískovně Ledčicích, řekl, že je to už nějaké znamení a že přes zimu, kdy se nejezdí okruhy, je stejně mrtvé období, tak proč jej nevyplnit další aktivitou….

Spojitost s Buggyrou je i ve stejné značce hnacího agregátu Caterpillar, kterým letos Marek Spáčil nahradil původní problematický Deutz. Americký motor by měl být výrazně spolehlivější a výkonnější, nevýhodou je jen větší hmotnost, mechanici si navíc museli poradit s jeho zástavbou do vozidla a sladěním z dalšími prvky hnacího řetězce – spojka, převodovka…
V Senici se osvědčil a nyní s ním už celá posádka “testuje” na ostro závod v Africe.
Zatím se vyskytl jen problém s hliníkovými ráfky, které při určitém huštění pneumatik (nízký tlak pro pískové podloží), neudrží vzduch a dochází k uvolnění pneumatiky.

Oslavy svátku založení samostatného českého státu zase využil pro testování tým Aleše Lopraise, který rovněž zapracoval na modernizaci svého Tatrováckého podvozku a bude určitě i tentokrát chtít šlapat na paty ruské zborné v podání KAMAZ týmu.

První listopadový víkend se na Slovensko vydal i tým Tomáše Tomečka s oběma speciály, tedy Tatrou Tomáše Tomečka a Tatrou Andreho Azaveda. Pilot Azavedo tentokrát nedorazil, takže se za volantem střídal Jaromír Martinec s dalšími piloti týmu, zatímco Tomáš Tomeček neúnavně vozil novináře a pozvané návštěvníky ve svém oranžovém speciálu.

Nejedeme na Dakar, protože jedeme do Dakaru

I Letka tým má překvapení, protože se tým před Dakarem dělí. Jedna parta s Azavedovým speciálem putuje do Argentiny, druhá část s Tomášem Tomečkem jede na Africký závod, konaný ve stejném termínu.
Jak říká Tomáš Tomeček – “Nejedeme na Dakar, protože jedeme do Dakaru“.

MAN Offroadsport týmu pilotovaný Robertem Randýskem

MAN Offroadsport týmu pilotovaný Robertem Randýskem

Je opravdu zajímavé, že i po mnoha změnách tras a zvláště pak nyní po konání rallye na Americkém kontinentu si stále závod drží toto označení už neplatného místa dojezdu……

Mezi kamióny by česká republika měla mít i další svá želízka. Martin Macík, který se svým Liazem na posledním ročníku dosáhl neuvěřitelného výsledku – čtvrtého místa mezi kamiony – a o kterém jsme přepokládali že určitě bude chtít dál dělat dobré jméno dnes už bohužel neexistující značce domácího výrobce, bohužel účast nepotvrdil.
Po loňské výluce letos pojede ostrou asistenci týmu Offroadsport Mirka Zapletala s MANem TGA i Robert Randýsek.
Další piloty usednou do kamiónů zajišťujících servis a zázemí týmu.

Jiří Fiala

 
Dakar, Na cestách, Novinky, Zábava a videa , , , , Zobrazit komentáře2 Vytisknout stránku

2 reakcí na Češi pilují na Dakar

  1. Vesta píše:

    …to Vypadá že se můžeme těšit na zpravodajství z Dakaru 🙂 – jak je to vlastně s posádkama pro kategorii nákladních vozidel? Kolik jich z ČR vyráží?

  2. admin píše:

    O dakaru chystáme SPECIAL kde budou všechny tyto důležité informace k dispozici – už brzy na http://www.Kamionaci.cz 🙂

Komentovat admin Zrušit odpověď

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno