JANSA tým testoval v Kralupech

Jak převrátit LiazkuSourozenci Michal a Petr Jansa jsou známí ze závodů českého truck trialu, ale podobně jako tým Svoboda z Meziměstí také zatoužili po rychlostních závodech. Michal se svým Liazem 151.253 4×4 absolvoval už několik soutěží Truck trial Bohemia podobně jako několik dalších truck trialových posádek . Pravdou je, že oproti klasickým Tatrám 8×8 či prototypu  “Mouchoď” byli rychlejší, ale na vozidla stavěná pro rally přeci jen neměli. Bratr Petr Jansa před časem postavil Tatru 4×4 jež se už trochu rychlému speciálu podobá. Všechny ale určitě překvapili, když vyslyšeli výzvu již zmiňovaných bratrů Svobodů a přihlásili se do soutěže BAJA Saxonia. České barvy mezi kamiony tak budou hájit letos tři posádky. Tato soutěž, jež sice není v oficiálním kalendáři FIA, je velmi zajímavým podnikem evropských soutěží cross country, v níž v minulých ročnících startovala i celá řáda účastníků proslulé rally Dakar. Z našich třeba Josef Macháček a Martin Plechatý na čtyřkolkách, mezi kamiony pak Johan Elfrink s Mercedesem Benz Axor.

Tohle už ale chce lepší přípravu a tak se obě posádky zavřely do svých dílen a začali s úpravami svých aut. Liazka se oproti truck trialové verzi více opláštila, přibyly blatníky, ale hlavně nové ventilátory chladiče a jiné nápravy s rychlejším koncovým převodem. Také motor se dočkal modernizace. Pro Michala a jeho mechaniky je to poněkud obtížnější v tom, že chtějí jezdit i nadále klasický truck trial, takže tyto přestavby je čekají opakovaně.

Liaz a Tatra na Actrosu

Vše se musí prověřit v praxi při testování jako to dělají i všechny Dakarské týmy. Místem testování se stala pískovna Uhy u Kralup nad Vltavou. Oproti plánům kamion s oběma vozy na podvalníku do pískovny dorazil až v sobotu odpoledne. Petr se svými přáteli celou noc pracoval na motoru, který měl nejdříve problémy s mazáním a posléze s jedním turbem. Závada s mazáním byla odstraněna ale druhé turbo se prozatím nerozběhlo. I tak Tatra stejně jako Liaz pěkně v pískovně uháněla a na první pohled výrazně obě vozidla zrychlila.

Je třeba zapracovat na nastavení podvozku, protože je pérování příliš měkké, hlavně u Liazu, který navíc s lehlým zadkem projížděl zatáčky smykem. Jedna ze zatáček pod plynem se pak stala pro Michala osudnou. Liaz se v zatáčce nalonil a v mžiku přistál na boku. Posádce ani Michalovi se naštěstí nic nestalo, ale odnesla to kabina a ochranný rám.

Situace se před závody poněkud zkomplikovala a Michalův tým čekají horečné práce na opravě Liazu. Závody v Německu hodlají každopádně stihnout, ale trochu v ohrožení je jejich účast na zahajovacím podniku českého truck trialu 18.4.2011 v Milovicích. Týden na to se koná BAJA Saxonia u německého Lipska.

Test Liazu a Tatry v Kralupech – Foto:

 
Dakar, Na cestách, Novinky , , , , , , Zobrazit komentáře4 Vytisknout stránku

4 reakcí na JANSA tým testoval v Kralupech

  1. Bártík píše:

    To sou frajeři.klobouk dolu.

  2. Žabák píše:

    Míchalovi to prostě jede jo a Petovi samosebou taky.

  3. loptu píše:

    Michal jezdí po boku a Petr po ose 🙂

  4. zdenoušak píše:

    Uvidíme na Saxonii 😉

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První na světě: Volvo dodává zákazníkům elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí

nákladních vozidlech používat bezfosilní ocel. První elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí jsou nyní dodávána zákazníkům. V září tohoto roku zahájila společnost Volvo Trucks sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel o nosnosti 44 tun* jako první světový výrobce nákladních vozidel, kterému … Číst dále →

číst dále »

Lopraisův recept na dlouhý Dakar 2023: Hlavně klid!

Soutěžní a doprovodná technika Instaforex Loprais Teamu o víkendu zamířila do jihofrancouzského Marseille, kde ji v úterý 29. listopadu čeká první část přejímek před Rally Dakar 2023. Odtud bude po nalodění odeslána do Saúdské Arábie, kde na Silvestra odstartuje pětačtyřicátý … Číst dále →

číst dále »

Scania uvádí novou platformu řadových motorů pro pohonná řešení

Nová generace řadových motorů pro pohonná řešení přináší ještě nižší spotřebu paliva. Nabízejí vysoký výkon na jeden litr zdvihového objemu, výrazně prodlouženou životnost a zásadní snížení emisí CO2. Nová motorová platforma Scania je hotová po deseti letech inovací a vývoje. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno