Novinka od firmy VS-mont

aktualizováno 29.6. 2010

S novinkou od firmy VS-mont převezete více!

Slovenský výrobce přichází na trh s převratným řešením pro stavební dopravce

   – vyplňte dotazník na konci článku a dostanete slevu! 

Vybranou  techniku inzerovanou na TipTrucker.cz najdete ZDE

Přemístit větší množství stavebního materiálu a přitom ušetřit, to je asi cíl většiny dopravních firem působících na stavbách. S novinkou od slovenského výrobce návěsů, přívěsů, sklápěcích koreb a dalších nástaveb na nákladní automobily, firmy VS-mont, se tomuto cíli rozhodně přiblížíte. Uvedený producent totiž na letošní výstavě užitkových vozidel AUTOTEC 2010, která se konala v Brně, představil novou filozofii řešení tohoto problému.

Vše se odvíjí od tonáže.

Autodopravci dnes využívají pro přemístění většího množství stavebního materiálu na stavbách v převážné míře čtyřnápravových a třínápravových nákladních automobilů. Tato vozidla s uspořádáním náprav 8×4/6/8 nebo 6×4/6 jsou osazena různými nástavbami podle charakteru dopravovaného materiálu. Setkáte se zde s rozmanitými druhy sklápěcích koreb a především pak se speciálními domíchávacími nástavbami lidově řečenými „míchačky“, jejichž posláním je maximální promísení směsi betonu před jeho litím do bednění. Společným a limitujícím prvkem těchto stavebních vozidel je pak jejich maximální hmotnost, která je legislativou ČR stanovena u 4-nápravových automobilů na 32 t a u 3-napravových 26 t. Potřebu přemístit větší množství materiálu než umožňuje dané vozidlo, řeší dopravce nasazením většího množství těchto vozidel nebo zvýšením počtu jízd vozidla, atd..
Výše zmíněný problém s maximální hmotností dopravního prostředku se však úspěšně podařilo vyřešit konstruktérům ze slovenské firmy VS-mont.
Tímto převratným a patentovaným řešením je jednonápravový návěs VSN1N se zadní vlečenou samonatáčecí nápravou. Takový návěs se pomocí 2″ čepu připojí k 4-nápravovému nebo
3-nápravovému podvozku osazenému točnicovou nadstavbou VSPT (= přestavba podvozku na tahač).

Převratný fígl…

Vtip spočívá v tom, že se návěs se okolo královského čepu neotáčí, protože jeho rám je spojen s rámem podvozku-tahače speciálními spoji, a proto se takto vzniklá 5-nápravová jízdní souprava chová jako 5-nápravový podvozek. Uvedené spojení obou rámů je však dočasné a lze ho kdykoliv odstranit rozpojením soupravy, které trvá ca. 5-10 min.. Takovouto originální úpravou bylo dosaženo zařazení vzniklého dopravního prostředku do skupiny návěsových souprav, kde je maximální celková hmotnost omezena u jízdní soupravy se 4-nápravovým tahačem + VSN1N na 42 t a s 3-nápravovým tahačem + VSN1N na 36 t. Tímto přeřazením se, obecně řečeno, dosáhne zvýšení užitečného zatížení u obou variant o ca. 7-8 t (záleží na provedení podvozku a nástavby).
Návěs je vyroben a homologován jako 1-nápravový. Tato zadní náprava jízdní soupravy, tzn. náprava návěsu, je samonatáčecí, čímž minimalizuje opotřebení pneumatik a zabezpečuje lepší manévrovací schopnosti. Uživatel si může zvolit přímo z kabiny tlačítkem jednu ze dvou možných jízdních výšek návěsu: poloha 1. při zatížení nápravy 8-10 t se používá na komunikace se zpevněným povrchem, poloha 2. při zatížení nápravy ca. 4-5 t je vhodná do terénu a na nezpevněné cesty (čímž se přitíží hnané nápravy). To znamená, že samonatáčecí nápravu návěsu, lze buď pozvednout či úplně zvednout (i v naloženém stavu) – funkce „Anfahrhilfe“, což zlepšuje průjezdnost této 5-nápravové jízdní soupravy terénem. Při couvání se náprava automaticky zajistí v přímé poloze. Aby se minimalizovalo opotřebení pneumatik při jízdě prázdné soupravy, má řidič možnost nápravu zdvihnout pomocí tlačítka umístěného přímo v kabině tahače. Pro brzdění soupravy je návěs vybaven vzduchovou brzdou včetně TEBS-E od firmy Wabco. Propojení brzd, osvětlení a spojek nástavby je provedeno přes držák hlavic, který je umístěn na čele návěsu.

Je libo míchačku nebo sklápěč?

Návěs, který byl veřejnosti představen na Brněnském výstavišti, byl osazen speciální nástavbou INTERMIX (VS-mont je dovozcem do CZ a SK) na domíchávání betonu s objemem nádoby 12 m3, což je o 3 m3 více než poskytuje standardní míchačka posazená na 4-nápravovém podvozku. Přípojné vozidlo je vybaveno párem demontovatelných opěr pro případ odstavení návěsu.
Dle sdělení zástupce firmy VS-mont je možno návěs také dodat s nástavbou v provedení sklápěč, valník, přepravník ISO kontejnerů, atd..
Zajímavou variantou bezpochyby bude kombinace valník s namontovanou hydraulickou rukou, protože hydraulická ruka vždy sníží užitečné zatížení podvozku. Tím, že u soupravy s 1-nápravovým návěsem VSN1N je užitečné zatížení větší o ca. 7-8 t se tato hmotnost ruky neprojeví ve snížení užitečné hmotnosti tolik jak by tomu bylo v případě „normálních“ sólo podvozků. Návěs VSN1N je možno zapřáhnout za jakýkoliv podvozek 8×4/6/8 a 6×4/6 dovybavený točnicovou nástavbou VSPT rovněž od výrobce, tzn. VS-mont s.r.o..
Sklápěcí návěs se dodává v několika variantách lišících se provedením – jednostranné (S1G – půlkruhové provedení, S1H – hranaté provedení), dvoustranné (S2 – pro sklápění dozadu a vlevo s mechanickou bočnicí, popř. S2 s hydraulickou bočnicí na levé straně). Ložný objemem koreb se pohybuje od 17 do 22 m3. Firma VS-mont nabízí kromě kompletního řešení (návěs s nástavbou) i možnost přestavby již zakoupeného podvozku s nástavbou (domíchavač nebo sklápěč), přičemž (pokud to bude technicky řešitelné) může být použita a namontována zpět na návěs VSN1N stávající nástavba; sklápěcí korbu lze prodloužit „nastavením“ a domíchávač lze dovybavit např. pásovým dopravníkem či hydraulickou rukou pro přenášení zavěšeného zásobníku s betonem přímo nad stavbu.

Úspory vítězí !

Přínos tohoto řešení pro dopravce je především ve snížení počtu jízd nutných k přemístění materiálu například sklápěcí U-korbou. K přemístění 1.000 tun materiálu do vzdálenosti 40 km touto 5-nápravovou jízdní soupravou je potřeba vykonat jen 39 jízd namísto 57, kterých je potřeba při použití sklápěčky postavené na standardním 4-nápravovém podvozku. Celkový počet najetých kilometrů se také sníží a to z 2.280 km (u standardního 4-nápravového podvozku) na úctyhodných 1.560 km. To vše se projeví ve snížení nákladů na přepravu jednotkového množství materiálu. Po celkové kalkulaci výše zmíněných úspor a pořizovací hodnoty sklápěcího 1-nápravového návěsu dojdeme k návratnosti investice již po 40.000 najetých kilometrech. Ne malým a zanedbatelným argumentem je, že v rámci ca. jednoho roku se dvěma jízdními soupravami odveze uživatel ca. tolik co se třemi sólo auty = úspora finančních prostředků při koupi třetího podvozku, platu řidiče, servisu, atd..
Na závěr je vhodné podotknout, že i když se jedná o nový a v praxi ČR a SR zatím neznámý způsob dopravy, má veliké šance na rozšíření a to především z důvodu úspory nákladů na přepravu jednotkového množství stavebního materiálu při zachování podobných jízdních vlastností podvozku, na jaké jsou zvyklí řidiči u klasických sólo podvozků.

(PR-článek)

Více informací o novince naleznete na stránkách výrobce www.vsmont.cz

Sleva pro čtenáře Kamioňáci.cz

V případě vážného zájmu kontaktujte Ing. Adamce (tel.: 724 221 588) a po uvedení hesla „Kamióňáci“ obdržíte exkluzivní slevu 1%.

 
Nezařazené, Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Novinka od firmy VS-mont

  1. Vesta píše:

    Tedy to jsem ještě neviděl… – jezdit se sklopkou pro stavebníky, tak to chci ! Škoda že máme tu krizi a nejsou kšefty 🙁 – ale kdo si tohle koupí, bude jednoznačně levnější, to je fakt…

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Nové motory Scania V8

Společnost Scania představuje novou generaci motorů Euro 6 V8, která stanovuje nový standard v oblasti spotřeby pohonných hmot. Tyto motory, které jsou k dispozici ve výkonnostních kategoriích 520, 580 a 650 koňských sil, dokáží majitelům vozidel s vyšší celkovou hmotností tahače a přívěsu, vyšší průměrnou rychlostí, popř. obojím, snížit spotřebu paliva o 7 až 10 procent.

číst dále »

BAJA Aragon

Součastně s koncem Silk way rally odstartovala na jihu Evropy soutěž BAJA Aragon, kde nás reprezentují hned čtyři české posádky v kategorii kamiónů a tři posádky v kategorii osobních automobilů.

číst dále »

Martin Kolomý s posádkou již doma

Dnes krátce po šesté hodině ranní přistálo na letišti Václava Havla v Praze letadlo s posádkou a mechaniky týmu Buggyra tatra racing, jež premiérově absolvovala soutěž Silk Way Rally. Z odbavovací haly terminálu letiště směřovali jejich kroky do nedalekého hotelu marriott Courtyard, kde se konalo setkání se zástupci médií a sdělení čestvích dojmů ze soutěže.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno