100 let hasičských automobilů SCANIA

Stoletá tradice hasičských vozidel Scania

image001Počínaje vozem DLa Special, které se v roce 1912 považovalo za průkopnický model, až po dnešní sérii P, píše Scania dlouholetou historii výroby spolehlivých vozů pro hasičské a záchranářské sbory.
Když Scania vyrobila své první hasičské vozidlo, většina tehdejších hasičských sborů pumpovala vodu k hašení z vozů tažených koňmi.
V roce 1912 Scania-Vabis, která vznikla krátce předtím sloučením dvou samostatných podniků, vyrobila vůz s názvem DLa Special. První vozidlo tohoto typu koupil hasičský sbor v Norrköpingu.
Vůz se jim tak osvědčil, že si za tři roky objednali další vozidlo, které již bylo vybaveno 24- metrovým odnímatelným žebříkem.
Scania-Vabis vyrobila v roce 1919 inovativní model T-1, který je považován za první hasičské vozidlo s pohonem čtyř kol na světě. Vozidlo modelu T-1 si koupil i hasičský sbor v Södertälje a používal ho během následujících 25 let.
V roce 1939 vyrobila Scania-Vabis model s označením 33516, který si kromě jiných zájemců opatřil i hasičský sbor ve městě Eskilstuna s cílem obnovit svůj vozový park vozidly se skládacím žebříkem.
Jedno z vozidel s nástavbou vyrobenou společností Magirus z Ulmu a s 30-metrovým žebříkem se používalo ještě v roce 1959.
Dalším speciálním vozem byl model L64 vyroben v roce 1951. Jedno z těchto vozidel s benzinovým motorem a rychlým pohonem bylo dodáno železárnám Sandvik a městu Sandvik, které měly společný hasičský sbor. Vozidlo se rychle stalo populárním a objednaly si ho mnohé další hasičské sbory.

13179-008Od roku 1968 díky změně názvu společnosti nesou tato nákladní vozidla název Scania.
V roce 1980 Scania spustila výrobu modelu LB81. Toto nákladní vozidlo s nízkou nástavbou, automatickou převodovkou a se skládacím žebříkem Metz dodnes slouží v mnoha švédských městech.
I po 100 letech od uvedení prvního hasičského vozidla na trh je Scania pro hasičské a záchranářské jednotky oblíbenou volbou. Díky ergonomickým vylepšením v kabině posádky se Scania za posledních 25 let stala pro své uživatele mnohem pohodlnějším pracovištěm.
V mnoha zemích světa dosáhla Scania v tomto segmentu úspěchu. Díky širokému sortimentu součástek vyráběných v modulárním programu Scanie si mohou výrobci nástaveb, jakož i provozovatelé sestavit specifikaci vozidla přesně podle požadavků zákazníka

 
Novinky, Technika , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Macík vybojoval 4. místo a cestou vytáhl Casaleho z dun

13. 1. 2022 – Bisha – Předposlední 11. etapa letošního extrémně náročného Dakaru úspěšně zdolána. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing dnešní porci 346 ostrých a hodně zrádných kilometrů zvládli s překvapivým klidem. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno