100 let hasičských automobilů SCANIA

Stoletá tradice hasičských vozidel Scania

image001Počínaje vozem DLa Special, které se v roce 1912 považovalo za průkopnický model, až po dnešní sérii P, píše Scania dlouholetou historii výroby spolehlivých vozů pro hasičské a záchranářské sbory.
Když Scania vyrobila své první hasičské vozidlo, většina tehdejších hasičských sborů pumpovala vodu k hašení z vozů tažených koňmi.
V roce 1912 Scania-Vabis, která vznikla krátce předtím sloučením dvou samostatných podniků, vyrobila vůz s názvem DLa Special. První vozidlo tohoto typu koupil hasičský sbor v Norrköpingu.
Vůz se jim tak osvědčil, že si za tři roky objednali další vozidlo, které již bylo vybaveno 24- metrovým odnímatelným žebříkem.
Scania-Vabis vyrobila v roce 1919 inovativní model T-1, který je považován za první hasičské vozidlo s pohonem čtyř kol na světě. Vozidlo modelu T-1 si koupil i hasičský sbor v Södertälje a používal ho během následujících 25 let.
V roce 1939 vyrobila Scania-Vabis model s označením 33516, který si kromě jiných zájemců opatřil i hasičský sbor ve městě Eskilstuna s cílem obnovit svůj vozový park vozidly se skládacím žebříkem.
Jedno z vozidel s nástavbou vyrobenou společností Magirus z Ulmu a s 30-metrovým žebříkem se používalo ještě v roce 1959.
Dalším speciálním vozem byl model L64 vyroben v roce 1951. Jedno z těchto vozidel s benzinovým motorem a rychlým pohonem bylo dodáno železárnám Sandvik a městu Sandvik, které měly společný hasičský sbor. Vozidlo se rychle stalo populárním a objednaly si ho mnohé další hasičské sbory.

13179-008Od roku 1968 díky změně názvu společnosti nesou tato nákladní vozidla název Scania.
V roce 1980 Scania spustila výrobu modelu LB81. Toto nákladní vozidlo s nízkou nástavbou, automatickou převodovkou a se skládacím žebříkem Metz dodnes slouží v mnoha švédských městech.
I po 100 letech od uvedení prvního hasičského vozidla na trh je Scania pro hasičské a záchranářské jednotky oblíbenou volbou. Díky ergonomickým vylepšením v kabině posádky se Scania za posledních 25 let stala pro své uživatele mnohem pohodlnějším pracovištěm.
V mnoha zemích světa dosáhla Scania v tomto segmentu úspěchu. Díky širokému sortimentu součástek vyráběných v modulárním programu Scanie si mohou výrobci nástaveb, jakož i provozovatelé sestavit specifikaci vozidla přesně podle požadavků zákazníka

 
Novinky, Technika , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Martin Macík bude jezdit s Ivecem

Macík poprvé ukázal Karla, nový kamion pro Dakar 2020                   Sedlčany, 14. 5. 2019 – Karel, závodní speciál Martina Macíka pro Dakar 2020, je na světě. Měří 6950 mm, váží 8500 kg, je to Iveco a má čumák. … Číst dále →

číst dále »

Proces přípravy řidiče kamionové dopravy

    Řidič kamionu musí nejprve 3x postupně absolvovat autoškolu a získat profesní průkaz. Profesionální řidič je i nadále povinen se každý rok pravidelně vzdělávat. Náklady spojené s přípravou řidiče jsou poměrně vysoké, mzdy jsou však lákavé.   Profese řidiče kamionu … Číst dále →

číst dále »

LEGENDY 2019

O nadcházejícím víkendu se na Výstavišti v Praze – Holešovicích bude konat další ročník výstavy LEGENDY. Výstavu  na které jsou  k vidění závodní vozy, superspotorty i luxusní značky letos doplní vozidla ze zámoří a desítky amerických trucků jako Kenworth W900, … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno