50 let NEOPLAN Skyliner

50 let NEOPLAN Skyliner: Věrní od prvopočátku

Když byl roku 1967 představen nový NEOPLAN Skyliner, našel si hned jako první zájezdový patrový autobus na světě nesčetně fanoušků. Rovněž tak z firmy Voyages Leroy. Belgická společnost působící v cestovním ruchu koupila tento patrový autobus jako první v Belgii. A od té doby i každý následující model.

• Společnost Voyages Leroy přivezla roku 1973 první NEOPLAN Skyliner do Belgie
• Následně koupil tento autobusový dopravce každý nový model NEOPLAN Skyliner

Francis Delmuelle, v roce 1968 majitel belgické společnosti Voyages Leroy působící v cestovním ruchu, byl z autobusu NEOPLAN Skyliner nadšený od prvního momentu: „Uviděl jsem tento spektakulární autobus a musel jsem ho pro náš podnik bezpodmínečně získat!“ A roku 1973 věci došly skutečně tak daleko: Podnik koupil první NEOPLAN Skyliner dovezený do Belgie. Byl to nový milník na belgickém trhu cestovního ruchu.
Dnes ve stopách svého otce působí Emanuelle Delmuelle a dobře si vzpomíná na rozhodnutí pro NEOPLAN Skyliner: „My jsme vždy byli na špičce, pokud šlo o to, nadchnout pasažéry komfortem a velkolepým designem. Skyliner byl čistá magie! Poskytl nám fantastickou možnost, jak se ostřeji vyprofilovat.“ Dalším důvodem pro pořízení byla i jeho vysoká hospodárnost. 80 cestujících na jednoho řidiče a vozidlo – to bylo do té doby nemyslitelné. „Se Skylinerem se nám otevřely nové trhy. Naše image profitovalo z komfortního autobusu a my byli bráni mnohem vážněji“, vzpomíná dále Delmuelle. „Mnozí naši konkurenti se našemu rozhodnutí posmívali a mysleli si, že jsme vstoupili do příliš vysokého rizika. Autobus přece jen tehdy stál 3,5 milionů belgických franků.“
Samotná belgická celnice byla tehdy z nového autobusu NEOPLAN Skyliner užaslá. „Přijeli jsme ze Stuttgartu a chtěli jsme právě s naším fungl novým Skylinerem přes německo-belgické hranice, když nás celníci zastavili. Dobrou hodinu úředníci zírali na autobus. Neměli nejmenší tušení, co si o tom mají myslet. Konečně večer zatelefonovali na ministerstvo dopravy, aby se ujistili, že to je skutečně jen nový zájezdový autobus“, vybavuje si Emanuelle Delmuelle.
Dnes jsou patrové autobusy pevnou součástí cestovního ruchu – stejně jako i flotily společnosti Leroy Voyages. Roku 1985 koupil tento dopravce svůj druhý NEOPLAN Skyliner, který byl v otázkách komfortu a bezpečnosti ještě vylepšen. Poprvé se na palubě objevila toaleta a systém videa. V roce 1988 stály na dvoře společnosti již čtyři a následovalo je dalších šest NEOPLAN Skylinerů, jeden Megaliner a nakonec roku 2011 dva Starlinery. První patrový autobus z roku 1973 byl vyřazen až po 17 letech služby s pěknými třemi miliony kilometrů na tachometru a nahrazen byl přirozeně opět NEOPLAN Skylinerem.
Zvlášť vychvaluje Emanuelle Delmuelle nekomplikovanou spolupráci s NEOPLAN: „Neboť Belgie je ve srovnání s Německem malý trh, bylo na začátku složitější najít někoho na údržbu. Můj otec byl takový nadšenec do NEOPLAN, že kvůli servisu často sám jezdil do Stuttgartu, a tam vždy obdržel kompletní služby.“ Vnější design autobusů byl u NEOPLAN vždy přizpůsoben požadavkům společnosti Voyages Leroy. Potřeba úprav v interiéru naproti tomu nikdy nenastala: Vnitřek byl již z výroby do té míry exkluzivní, že to sotva bylo možné překonat.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TATRA TRUCKS získala dotaci na rekonstrukci Slovenské strely

V polovině ledna 2018 obdržela společnost TATRA TRUCKS zprávu o schválení dotace na projekt rekonstrukce motorového vlaku Slovenská strela. Dotaci ve výši téměř 80 milionů korun automobilka využije na kompletní revitalizaci motorového vlaku Slovenská strela do pojízdného stavu a výstavbu speciálního depozitáře. Rekonstrukce bude zahájena již v letošním roce.

číst dále »

Kalendář závodů českého truck trialu

V minulých dnech se na oficiálních stránkách českého truck trialu objevil předběžný program letošních závodů. Pokud máte v diářích již zapsané termíny dříve ohlášených akcí, můžete si doplnit i ty truck trialové. 

číst dále »

MAN Truck & Bus expedoval 100 městských autobusů firmě Keolis Niederlande.

Kam až oko dohlédne, všude autobusy MAN: MAN Truck & Bus expedoval 100 městských autobusů firmě Keolis Niederlande. Vozy typu MAN Lion’s City budou nasazeny na městských i příměstských linkách v Almere.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno