Africa Eco Race – 2.etapa

Druhá etapa Africa Eco Race 2020 se konala v úterý 8. ledna a byla to naprostá marocká klasika. Rychlé, prašné, kamenité a rozbité cesty, písek a pár menších dun před cílem. Absolutně nejrychlejších časů dosáhly kamiony. Tomáš Tomeček se pohyboval na hraně první desítky spojeného pořadí všech kategorií včetně moto, defekt jej odsunul o něco dozadu. Ztráta není nijak zásadní, závod je na počátku.

Jeden fakt už můžeme konstatovat nyní. V marockých etapách je letos zase o něco více znát, že moderní kamion s více než tisícikoňovým motorem, automatickou převodovkou a rozvážením posunutým dozadu je někde jinde než stroje předchozích generací. Výborně možností svých kamionů využívají maďarští závodníci Miklos Kovács a Károly Fazekas (oba Scania) a Belgičan Bouwens (Iveco). Všichni tři se vešli do nejrychlejší pětky celého závodu, vklínit mezi ně se dokázali pouze vítězové kategorií moto a auto. „Dneska jsem si docela zapředjížděl a jelo se mi hezky. Dokud jsem nepotkal červenou Scanii a bílé Iveco. Ti mě na trati úplně smázli,“ kroutí hlavou Tomáš Tomeček. „Přitom mi perfektně fungovaly tlumiče a, i když nemám tyhle rozbíječky rád, konečně to byla otevřená africká pláň. Včerejší haluze byly strašné,“ odkazuje na první etapu, která se kompletně jela v dubovém háji. Kromě větve, která Tatře přetrhla hadici se vzduchem, tam měl ještě další incident. „Ťukl jsem do jednoho stromu. Odnesly to pravé dveře, nedaly se pak otvírat. Ale to jsme opravili,“ mává rukou příborský jezdec.

V Maroku není nikdy daleko k defektu a jeden Tomečkovu Tatru postihl i dnes. „Od jisté doby, kdy jsme s Láďou Lálou dojížděli do cíle po třech kolech, na tyhle etapy nakládám tři náhradní pneumatiky místo dvou,“ vzpomíná Tomeček na husarský kousek v ročníku 2016, kdy navigátor Lála dokonce zkoušel zvenčí vlát na kabině, aby trochu pomohl rozložit váhu kulhající Tatry. „Dnes to nebylo nic velkého. Prorazil jsem pravé zadní kolo. Vyměnil jsem pneumatiku a pokračoval dál. Na konci jsem ještě trochu zakufroval, to mě stálo další čas. Ale to nevadí, je teplo, krásně. Jsem rád, že jsem zase tady,“ dodává smířeně účastník desáté Africa Eco Race v řadě. A také šéf týmu Tom Racing, který má v závodě v různých rolích pět Tater.

Tři z nich pracují pro pořadatele jako sběrné kamiony balai a všechny se hned ve druhé etapě proháněly po trati. Závodníků v problémech je hodně. Potíže se čas od času nevyhnou ani samotným baléčkům. „Petru Foltýnovi s oranžovým balai, samozřejmě naloženým, dnes v plné jízdě explodovalo levé přední kolo, tedy to pod kabinou,“ přibližuje Tomáš Tomeček. „Roztrhaná pneumatika pak částečně kabinu rozbila. Petr to ale zvládl dobře, balai jede dál a o volném dni v Dakhle se na to podíváme. Teď jsme nedaleko Zagory. Letos tady doufám žádné auto nenecháme,“ připomíná porouchanou asistenční Tatru a nepojízdnou závodní Tatru Petra Čapky, které v minulých letech musely zůstat čekat na další pomoc před jedním autoservisem právě ve městě Zagora.

Třetí etapa bude měřit impozantních 497 kilometrů. Osmadvacetikilometrové dunové pásmo v oblasti Chegaga patří ke klasikám afrického dálkového závodění. Následující stovky kilometrů až k městu Assa prověří vytrvalost a navigační schopnosti všech účastníků Africa Eco Race 2020.

2. etapa Africa Eco Race 2020: Tarda – Mhamid, 8. ledna 2020
Celková délka: 333 km
Přejezd: start z bivaku
Etapa: Tarda – Mhamid 329 km
Přejezd: z cíle do bivaku 4 km

AER 2020 – výsledky 2. etapy (329 km):
Kamiony: 1. Bouwens (Bel./Iveco) 3:46:29, 2. Kovács +08:44, 3. Fazekaš (oba Maď./Scania) +21:32,… 6. Tomeček (ČR/Tatra) +56:48.
Moto: 1. Ullevalseter (Nor./KTM) 4:02:40, 2. Poskitt (Brit./KTM) +08:10, 3. Botturi (It./Yamaha) +09:35 (It./Yamaha),… 12. Benko +41:19, 24. Zaťko +1:16:25 (oba SR/KTM).
Auta/SxS: 1. Martin (Fr./Mercedes) 3:56:55, 2. Fromont (Fr./Buggy) +11:37, 3. Fretin (Fr./Can-Am) +40:52.

AER 2020 – výsledky po 2. etapě:
Kamiony: 1. Kovács 4:23:40, 2. Bouwens +22:49, 3. Fazekaš +44:21,… 7. Tomeček +1:19:37.
Moto: 1. Ullevalseter 4:31:19, 2. Botturi +01:29 (It./Yamaha), 3. Poskitt +02:01,… 12. Benko +45:52, 22. Zaťko +1:17:14.
Auta/SxS: 1. Martin 4:47:55, 2. Fromont +03:17, 3. Fretin +12:24.

 
Dakar, Novinky , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Dodáno již 300 elektricky poháněných nákladních vozidel! Daimler Truck a FUSO eCanter dosáhly dalšího milníku v elektromobilitě

Stuttgart/Tokio/Praha – Společnost Daimler Truck vynakládá veškeré síly, aby závod k nulovým emisím vyhrála. Dobrým příkladem je FUSO eCanter, lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní překročil už hranici tří set. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno