nikey.cz

Africa Eco Race 2017 skončila

Velký úspěch Čechů v Africe

S tradičním dojezdem k Růžovému jezeru poblíž Dakaru skončil další ročník maratónské soutěže Africa Eco Race, kde nás letos mimo Tomáše Tomečka reprezentoval i Jaroslav Valtr a Mirek Zapletal. Ve společné kategorii osobních aut a kamiónů máme všechny naše účastníky – Mirek Zapletal se svým Hummerem skončil celkově druhý za Rusem Vasiljevem na voze MINI, celkově osmý, ovšem stříbrný v kategorii kamiónů pak Jaroslav Valtr s vozem Tatra Jamal týmu Bonver Dakar Project a za ním těsně pak 9. a zárove%n bronzový Tomáš Tomeček s Tatrou 815. Dva slovenští motorkáři Martin Benko a Ján Zatko obsadili celkově třetí a čtvrté místo.
Jedenáctá a současně poslední ostrá etapa letošního ročníku Africa Eco Race nabídla 208 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka vybojoval po konzistentním výkonu druhé místo v etapě a v konečném hodnocení soutěže obsadil mezi kamiony skvělou třetí příčku. Kopřivnická továrna letos slaví stodvacáté výročí výroby prvního vozu a umístění hned dvou Tater mezi prvními třemi kamiony představuje důstojnou oslavu tohoto jubilea.
Jedenáctá etapa vyšla na pátek třináctého. Příznivé počasí, na které bylo během předešlých etap spolehnutí, si však tentokrát postavilo hlavu. “Když jsme ráno vstali, tak foukal velmi silný vítr a prach byl doslova všude,” popisuje dění před startem navigátor Ladislav Lála a dodává: “Říkali jsme si, že bude etapa nejspíš zrušená, protože nebudou moci odstartovat helikoptéry. Opak byl však pravdou.”
atra se startovním číslem 401 startovala po famózním výsledku z předchozího dne, kdy obsadila čtvrté místo v kombinovaném hodnocení s auty, jako první kamion. “Jet na špici znamená jet takzvaně první stopu a to nemusí být vůbec jednoduché. Kromě toho, že je to obtížné na navigaci, to je náročnější třeba v dunách,” popisuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje: “Foukalo tak silně, že jsme neviděli dál než 20 metrů dopředu. Bylo to velmi náročné, protože jsme věděli, že si nemůžeme dovolit navigační ani jezdeckou chybu. Byla to velmi rychlá etapa, často jsme jeli na omezovač, tedy 150 km/h.”
Není překvapením, že se za takto složitých podmínek někteří závodníci ztratili a zpátky na trasu je musela navádět helikoptéra. “V takové situaci je velmi jednoduché udělat chybu. Za normálních podmínek by to byla rychlá a navigačně jednoduchá etapa. Snažil jsem se na to nemyslet a maximálně se soustředit. Nakonec to dopadlo více než dobře, byť jsem na startu nevěřícně koukal z auta. V horším počasí jsem snad nikdy nejel. Čekali jsme, že Kamazy poletí, ale podmínky byly stejné pro všechny,” komentuje Láďa Lála.
Celkové třetí místo představuje za daných okolností pro malý soukromý tým skvělý počin. “Máme obrovskou radost, že jsme dojeli a jak jsme dojeli,” říká dojatý Tomáš Tomeček. “Letos to nebylo vůbec jednoduché. Konkurence nespí a od minulého roku všichni zrychlili. Prakticky není prostor pro chyby. Letos jsme naštěstí měli méně defektů a technických problémů, než v předchozích letech. Jedeme na hranici našich možností, ale nemůžeme zapomenout na to, že pokud uděláme chybu, tak nám nikdo nepomůže. Snažili jsme se jet s vědomím, že nás čeká jedenáct závodních etap. Měli jsme tu skvělé soupeře, zejména pak desetinásobně větší tovární tým Kamaz a samozřejmě i Jardu Valtra s další Tatrou. Konec dobrý, všechno dobré.”

 

 
Dakar, Novinky , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno